gasmasker

Daftmax

ENorm Lid
Lid sinds
15 februari 2002
Berichten
634
Locatie
Twente
Ik ben op zoek naar een sample van het ademen door een gas-/zuurstofmasker.

Iemand een idee???
 
1. laatste 10 minuten uit star wars: return of the jedi waarin darth vader moeite heeft met ademen en voor het eerst zijn masker afzet. even dvd huren en de audio samplen tussen de dialoog door.

2. audio opname van neil armstrong op de maan: it's a small step for a man but etc...
 
herriner me er morgen ±18:00 nog even aan, dan trek ik hier wat uit de kast...
 
Oh ja, en natuurlijk ook in 2001 a space odysee komen hele lange scenes voor met gasmasker geluidseffecten.

Ofwel de "what are you doing David?" scene waarin David boordcomputer HAL uitschakelt. alleen maar stilte en veel ademen door gasmasker in deze scene. excellente gelegenheid om een en ander te samplen.
 
Ik zou effe de NASA site checken. Volgens mij zijn alle geluidsfragmenten rechtenvrij namelijk. :)

http://www.hq.nasa.gov/alsj/audio.html

You may use NASA imagery, video and audio material for educational or informational purposes, including photo collections, textbooks, public exhibits and Internet Web pages. This general permission does not include the NASA insignia logo (the blue "meatball" insignia), the NASA logotype (the red "worm" logo) and the NASA seal. These images may not be used by persons who are not NASA employees or on products (including Web pages) that are not NASA sponsored.

If the NASA material is to be used for commercial purposes, especially including advertisements, it must not explicitly or implicitly convey NASA's endorsement of commercial goods or services. If a NASA image includes an identifiable person, using the image for commercial purposes may infringe that person's right of privacy or publicity, and permission should be obtained from the person.
 
Je mond en neus bedekken met je handen, alsof je je handen warmblaast. Door in en uit te ademen en je handen iets open en dicht te doen kun je allerlei geluiden maken. Een andere leuke samplebron is de film amsterdamned :D

-C-
 
...of je maakt er zelf een


Tzt krijgen we echte!!!! ;)

Ik ben bezig met een intro voor een groot optreden en de man die ons artwork doet kwam met een leuk concept.

Vandaar!!!

Maar inmiddels heb ik voldoende gasmaskers!!!!

Ga nu op zoek naar van die typische vliegveld/stationshal geluiden.
 
Origineel geplaatst door Daftmax
Tzt krijgen we echte!!!! ;)

Ga nu op zoek naar van die typische vliegveld/stationshal geluiden.
ik heb ook ooit voor live optredens een gasmaker aan willen schaffen, ik naar de legerdump maar die dingen zitten dus echt niet fijn.. en zweten..niet normaal. na 10 tellen was 'ie beslagen en kon ik dus niets meer zien...

als ik ff snel een geluidje zoek ga ik trouwens altijd naar www.findsounds.com, daar zaten ook mooie gasmakers tussen.
 
Ik heb wel een gasmasker ff mic erbij en samplen maar!!:D :D
 
Back
Top