Legowelt Jupiter 8 sample Pack

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
Heyyyyyy weer eens een nieuwe Legowelt sample pack, gratis te downloaden en te gebruiken in je samplers/DAWs of whatever

Deze keer 500 wav samples uit de Roland Jupiter 8, een beetje krakerig en gaar geval maar met wat poetswerk is het allemaal goed gekomen ;p

arpeggios, pads, synths, weirde fx etc.etc.etc.

Hier te downloaden:

De pack is gratis maar een donatie is altijd welkom uiteraard

Groetjes

Danny
 

Attachments

  • 20220921_090620.jpg
    20220921_090620.jpg
    280,8 KB · Bekeken: 302
Zenk joe very mutsj
 
Amai, daar is veel werk ingestoken... Congrats,, 't ziet er proper uit met ESC

Is de Jupiter 8 mono en niet stereo ?
 
Er zijn losse outputs voor upper & lower dus je kunt er een soort pseudo-stereo van maken als je wil.
 
Zeer inspirerend, net als het werk van het NatLab, de Radiophonic Workshop en delen van Raymond Scott ademen vele geluiden gewoon weer die typische stijl die me in gedachten lang de vaagste dromerige plekken brengt. Off-topic: mag ik nog hopen op een vinyl re-release van the Paranormal Soul?
 
hey Smackos,,

Wil je ooit eens een video maken, over hoe je je synths sampeld,, dus gans het sample proces ??

Ik zou er van willen leren,,

Ik kan zelf al heel veel, maar tja, alleen is maar alleen,,
 
Hi Stephen,

Ik heb de samples gedownload en zie dat de meeste loops en one shots zijn.
Verder een paar multisamples waar de C1 C2 en C3 gesampled zijn.
Die ga ik eens proberen in mijn Ensoniq Mirage te laden.

Wat klinkt die Jup8 toch mooi. Thanks @smackos !!
 
hey Smackos,,

Wil je ooit eens een video maken, over hoe je je synths sampeld,, dus gans het sample proces ??

Ik zou er van willen leren,,

Ik kan zelf al heel veel, maar tja, alleen is maar alleen,,

Ik zal de nieuwste Samplerobot trial eens bekijken, die zou de preset namen ook kunnen toevoegen, Maar zijn er nog auto sample batch progs ??

Op OSX zit dat in Mainstage, EXS en Emulator III zijn al oud,,
 
OKey, ik heb samplerobot aan de praat gekregen,
't moest echt met een midi synth zijn denk 'k ?? of anders was de audio card poort verkeerd....

Best goed om van te leren, Sample Robot,
maar dat ze nog steeds geen A.I. algoritmes gebruiken om samples te loopen ?? Heel raar,,

tja, kwa midi kan ik veel meer, als auto preset sampling process,,


En ja, smack,
ik blijf benieuwd hoe jij al die coole en propere samples met sample naam, normalized, en alles erop en eraan / klaar maakt,, heel cool,,

Samples blijven wel altijd beperkt tot het synth preset genre

en commerciele syx preset banks mag je niet zomaar samplen,, vandaar zoveel domme sample banks, denk'k
maar ik kan en doe dat, al is 't maar voor mezelf (of via PB)

okey, prettige feestdagen,, Smack,,
 
Hey Smack

Jou samples zijn 'altijd' mono

Ik wil je een tip geven,,,
met awave studio kun je dual mono naar stereo samples omzetten, (als ze dezelfde lengte hebben gekregen)
gans de procedure wil ik wel vertellen,, via pb of later

Dus elke preset twee keer samplen,,

De system-1 heeft altijd een mono osc,,
ik dacht een 2de exemplaar te scoren, of een 1M

maar gewoon dezelfde presets 2 keer samplen, en dan met avave studio 'trimmen' en processen, geeft goeie resulaten,

okey cool,
stereo samples vind ik veel bruikbaarder, anders een effect op een mono sample zetten is fake en ni schoon,
,,
 
alé,,, ??

tja, goeie ideeën krijgen is een kunst, en normaal zeg je,, "wow cool', of zo,, anders is't idd geeuwen als je ni kan na-apen voor je eigen belangen

't is cool,
maar 't is wel dikwijls een soort van stabiel 'reverb effect, zo twee keer mono samplen en daar een stereo sample van maken

tja, ergens wil ik toch een tweede system-1 of een 1-M er bij,

twee keer de A-01 in stereo is ook heel cool,,, had ik altijd verwacht en 't is ook zo,,,
 
Mono OSC VST Synth's Twee keer samplen gaat ni intressant zijn denk k,, dat gaat elke keer dezelfde formule zijn,,
 
Back
Top