EMU samplers

Origineel geplaatst door Vizion

Voor de EOS-samplers bestaat er EOS Link, hier te downloaden (en meer).
Ik kan geen vergelijk maken met Akai's Aksys, misschien Mikemix - die heeft beide samplers die dit ondersteunen.


:)

Eos link voor de Mac werkt alleen onder OS9, ik heb nu een oud PB-G3 (standaard SCSI)
via SCSI op mijn E6400ultra aangesloten en het draait als een dolle!
Heb daar ipv de 2G schijf een 40G schijf erin gegooid en het draait stabiel via 9.1.
heel fijn werken/editten zo.
Ik vind het vergelijkbaar met AK-sys, dus heel gebruiksvriendelijk.
 
ploatje...
 

Attachments

  • eos_emu_01.jpg
    eos_emu_01.jpg
    115,2 KB · Bekeken: 48
Origineel geplaatst door Danny
maar heeft er iemand ook echt ervaring mee? Kan je gewoon je banks op CDR's schrijven?

Hi Danny, ik heb vroeger ook geprobeerd om met de EIV banken weg te schrijven op CD-R, maar jammer : het kan echt niet ; tenminste, niet rechtstreeks door een SCSI CD-Writer aan je Emu te hangen.

Wat wél kan, is dat je de Emu via SCSI aan een PC koppelt, en een image file maakt van de Emu hard disk (of JAZ). Die image file kan je dan wel met de PC op CD-R branden; de Emu zal deze CD-R kunnen lezen & laden net zoals een "échte" Emu-CDrom. Via deze workaround is het dus wel degelijk mogelijk je eigen Emu CD's te schrijven, en ik heb dat vroeger ook regelmatig gedaan met de EIV.

In de praktijk blijkt dit enkel 100% betrouwbaar te werken als je Emu HD niet groter is dan de capaciteit van een CD-R (dus niet meer dan ca 650 MB). In dit artikeltje vind je een volledige beschrijving hoe je stap-voor-stap te werk moet gaan met je Emu & CD-R :
http://www.tweakheadz.com/CDR.html
 
Dag David :doei:,

Bedankt voor je antwoord. Het laat mij tevens ook inzien dat het niet echt is wat ik zoek. Zoals je weet, gebruik ik geen computer. Ik ben op zoek naar een betrouwbaar medium om m'n banken van specifieke songs op te bewaren/archiveren. De Jazdrive blijf ik niet aan de gang krijgen. Is een MOD misschien de beste oplossing ... of iets anders?

Overigens ... de EIV doet prima z'n best. Ik leg op dit moment de laatste hand aan een nummer waar zowel EIV als E6400 ten volle benut worden. Deze track zal waarschjinlijk volgende week eens gepost worden.

:doei:
 
Hi Danny, vreemd dat die JAZ het niet doet. Bij mij werkte de EIV wel met een 2GB Jaz. Misschien iets mis met de drive of de cartridge? Herkent EOS de drive / zie je een drive icoon op je display?

Alternatief is eventueel een SCSI Zip of inderdaad MOD...
 
Origineel geplaatst door David
Hi Danny, vreemd dat die JAZ het niet doet. Bij mij werkte de EIV wel met een 2GB Jaz. Misschien iets mis met de drive of de cartridge? Herkent EOS de drive / zie je een drive icoon op je display?


Op SCSI-niveau is alles in orde. Ik krijg inderdaad een icoontje. Maar als ik 'format' kies, blijft ie voor eeuwig in een blanco scherm staan en als ik een 'low level format' probeer, krijg ik na een uur of langer 'invalid media type'. Ik heb ook zo'n vermoeden dat het schijfje naar de ... is. Wat is de gemiddelde prijs dat je nog voor zo'n JAZ-schijf mag neertellen?

Alternatief is eventueel een SCSI Zip of inderdaad MOD...

Heb je daar prijsindikatoren van? En wat met de beschikbaarheid van de media? Zijn deze nog te vinden?

Alvast bedankt voor de antwoorden :okdan:

:doei:
 
Back
Top