Advies over Sampler

erjee

Nieuwkomer
Lid sinds
17 januari 2005
Berichten
2
Jo peoples,

Ik ben nieuw op dit forum en ik had een vraag. Aagezien er waarschijnlijk wel wat mensen hier knopjesgeil zijn kunnen jullie misschien helpen. Ik ben opzoek naar een goedkope sampler. Ik wil em gebruiken naast mn DJ-set voor op het podium. Om mn set een extra edge te geven zegmaar. Ik wil het naast gewoon tekst samples ook gebruiken om extra ritme elementen toe te voegen dus hij moet loopjes kunnen spelen ze dus ook kunnen pitchen. Ik wil graag lekker grote rubbere pads zodat ik ook in het donker raak punch. Ik wil graag ook de mogelijkheid hebben om samples van mn mac naar dat ding te laden zodat ik ze op de computer eerst relaxed kan edditen. Ik heb al wat goeds gehoord over de Korg Electribe S1 maar ik hoorde ook dat ie maar 32 KHZ samplerate heeft ofzo.
Voor de rest weet ik jack van die dingen dus mijn vraag is wat zijn dingen waar ik op moet letten en wat zijn interessante samplers om naar te kijken.

Alvast bedankt.

Erjee
 
Welkom :biertje:
Misschien een 2e hands mpc 1000 / 2000 (xl)?
Gebruik de zoek funktie maar eens en je komt vast en zeker genoeg te weten over de mpc!
 
De iets uit de MPC serie lijkt me idd wat voor jou.
Wat je nodig hebt naast rubberen pads is veel memory als je niet om de haverklap
nieuwe sounds / sets wil staan laden.

Zag laatst Derrick May op TV. De tovenaar had geen draaitafels meer maar deed een life setje met een toren Akai
samplers.
 
Een MPC lijkt mij ook een prima keus voor jou, al zijn die rubberen pads ook los als controller verkrijgbaar, zodat je ze op elke sampler kan aansluiten, of op je Mac zelf..
Let bij een sampler opL
MBs geheugen
Dat ie MINSTENS 44khz aan kan, wat geloof ik bijna elke sampler tegenwoordig wel kan
verder gewoon hoe geschikt ie is voor live gebruik door em zelf uit te proberen.

En voor dat meppen in het donker heb ik nog een andere tip: Glow-in-the-dark tape!
:okdan: :okdan:
werkt serieus errug goed.
 
K thanx mensen.
Ik heb wat shit opgezocht over de MPC1000 en hijs misschien wel prijzig maar dan ben ik wel ff een tijdje klaar. Nu wil ik het vrijwel alleen gebruiken om mn mix wat extra's te geven maar dan kan ik em later ook gebruiken als sequencer das wel flex. 8D In die thread over de tekortkomingen staat aleen beswel wat commentaar op die bak. Zouden jullie eerder de MPC1000 aanraden of de MPC2000?
 
Alleen gebruiken om je mix wat extra's te geven is de 1000 zeer geschikt... wil je m later ook nog als sequencer gaan gebruiken dan moet je eerst voor jezelf eens wat dingen op een rijtje gaan zetten wat je er dan precies wel of niet mee wil kunnen....... En dan de 1000 en de 2000 nog eens vergelijken ...
 
Een groot verschil dat mij als leek meteen opvalt: de mpc 2000XL heeft geen usb-poort...
Met welke soort verbinding krijg je er dan je samples op?
 
De meeste mensen gebruiken de 2000xl met 'n zip-drive of iets dergelijks. Als je dan ook 'n zipdrive voor je PC (€15-25 tweedehands) hebt dan kun je gewoon schijfjes wisselen.

Een MPC is fantastisch maar 'n beetje mug-doodslaan-met-moker als je gewoon wat loopjes en one-shot samples wil triggeren. Dat lukt ook prima met 'n SP-303 (of 202 of 505), of met die Korg ES1. Die werken allemaal met SD of CF kaartjes, waar je makkelijk 'n PC-drive voor kan krijgen als je die nog niet hebt. Al deze samplertjes zijn 'n stuk kleiner en lichter dan 'n MPC2000. Plus je krijgt er 'n paar aardige effecten bij, flangers phasers enzo; leuk voor live. Maak je niet druk om de sample-rate, 32k is prima voor in 'n DJ set.
 
Back
Top