Virus TI vertraagd + reviews?

Whoeoeoeoeiii!

Nou, hij staat hier voor me. Ben even de patchslet aan het uithangen. So far so good.

Het enige beangstigende wat ik heb gehad is:

Stroomkabeltje eraan -> aanzetten -> (poos niks) -> Alle lampjes aan (?!?!) -> Druk nog een keer op Power on -> Andere lampjes gaan aan, sommige gaan uit (?!?!?!?!?!) -> Stroomkabeltje eruit -> Stroom kabeltje erin -> Power on -> Virus boot eindelijk.

Was effe een heeeeeel enge 2 minuten :D.

Maar nou it's alllll good.

10 patches gehad, 2600 to go :D vuile patchslet dat ik ben :D.

Zometeen toch maar eens gauw -START- presetje opzoeken en wat knoppendraaien.
Ik neem aan dat die nog immer in C127 zit?

Cheers.
Joost.
 
bla hij is toch best mooi als ik m zo zie :)
design is iig weer op het oude niveau van de B (vond de C kwa uiterlijk niet zo mooi)
Jammer dat je die mooie houten panelen dr af moet halen om m in je rack te doen... ze zouden eigenljik met hout afgewerkte rack oren moeten maken :)

heb hem nog niet gehoord want zit steeds in het buitenland en ken hier geen winkels waar ze m zouden kunnen hebben.
Zijn er al mensen teleurgesteld? Ben ik wel nieuwsgierig naar en vooral of er mensen zijn die hun C hebben weggedaan voor deze, wat vinden jullie?
 
Pfffffwahaha!

1 osc hypersaw met 9 zagen detuned op 96, unison op 8 detuned 96, beiden volle spread, eq mid 4K +10db, eq hi 10k +10db, arp pattern 52, bpm op 136 en GAS!

*speelt yves de ruyter the rebel deuntje*

Ronduit rediculous dik geluid zo ;)

Ach, kinderhand is gauw gevuld zullen we maar zeggen.

Suboscje erbij
Interne sync op osc 1.

Volgens mij wordt dat "the new and improved filter-naar-climax" geluidje die sync ;)

Blaaassss.

Zometeen effe pc rebooten en die usb meuk eens proberen en dan eens kijken of ik wat kan recorden van deze ronduit belachelijke superzaag :D.

Cheers!
Joost (in z'n element)
 
Origineel geplaatst door Thoraval
bla hij is toch best mooi als ik m zo zie :)
design is iig weer op het oude niveau van de B (vond de C kwa uiterlijk niet zo mooi)
Jammer dat je die mooie houten panelen dr af moet halen om m in je rack te doen... ze zouden eigenljik met hout afgewerkte rack oren moeten maken :)

heb hem nog niet gehoord want zit steeds in het buitenland en ken hier geen winkels waar ze m zouden kunnen hebben.
Zijn er al mensen teleurgesteld? Ben ik wel nieuwsgierig naar en vooral of er mensen zijn die hun C hebben weggedaan voor deze, wat vinden jullie?

Vond je de C niet mooi en de Ti desktop wel?

De Ti Desktop heeft een andere knoppenlayout (gedeeltelijk), wat witte leds voor LFO en nog wat zaken. een ander display en andere zijpanele. Verders lijkt hij mij hetzelde als de C hoor.......
 
De leds op de TI zijn echt FEL!

Gelukkig kun je in de config pages de Lux en Brightness aanpassen.

Het enige nadelige voor wat betreft het design van de interface: sommige knoppen hebben meerdere functies. Deze kun je gebruiken met shift (opzich een verstandige keuze). Echter, de beschrijvingen onder de knop zijn bijna NIET te lezen (e.g. Mix Section, Noise Volume knop: heeft als shift functie "Ring Modulator"). Waarom het niet te lezen is? Het is donkerrood op zwart. Dat leest voor geen meter. Zeker niet als je een beetje mellow-licht in je studio hebt. En als je dan ook nog keihard brandende leds in de buurt hebt is het gewoon echt niet meer te lezen.

Nou denk ik dat dat vooral in het begin zo zal zijn, als je nog niet weet waar alles zit. Als je eenmaal alle knoppen blindelings kunt vinden dan maakt het geen reet meer uit. Maar vannacht rond 01:00 had ik er echt moeite mee om die shift-omshrijvingen bij diverse knoppen A) te vinden en B) daadwerkelijke te lezen.

Cheers.
Joost.
 
De multifunctionele knoppen: dat het went wel, en het is net omdat de functie er toch op staat dat jer er wat meer met je neus wordt opgedrukt dan bij vorige modellen, dan ga je het ook meer gebruiken (dat is toch mijn ervaring)
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Vond je de C niet mooi en de Ti desktop wel?

De Ti Desktop heeft een andere knoppenlayout (gedeeltelijk), wat witte leds voor LFO en nog wat zaken. een ander display en andere zijpanele. Verders lijkt hij mij hetzelde als de C hoor.......

Nou de kleuren (blauwe accenten) en de layout + scherm vind ik echt mooier als bij de TI, vooral ook dat beetje rooie af en toe.
 
Wat hoor ik daar ?
Zitten de 2 Tiesto soundbanks standaard bundled in de TI
Dit zijn fantastische geluiden !!
Wie kan dat bevestigen ?
 
Origineel geplaatst door contactmaken
Wat hoor ik daar ?
Zitten de 2 Tiesto soundbanks standaard bundled in de TI
Dit zijn fantastische geluiden !!
Wie kan dat bevestigen ?

Bevestigen dat ze erin zitten, JA...

fantastisch...moah.....


groet,

avs
 
nou ik heb de demo's van die set gehoord maar ik vond het niet zoveel soeps, en dat is niet alleen omdat er een merknaam op staat.
 
Origineel geplaatst door Roel
nou ik heb de demo's van die set gehoord maar ik vond het niet zoveel soeps, en dat is niet alleen omdat er een merknaam op staat.

Ik heb ze even beluisterd nadat ik te horen kreeg dat ik ze had...

Misschien met wat tweakwerk kun je er wel wat leuks mee, maar ja , dat lukt ook met een INIT patch, daar hebben we thijs niet echt voor nodig.

Wat dat betreft vind ik de vengeance sounds veel diverser en beter... maar ja da's mijn mening als trenser.... :D

groet,

avs
 
ff een vraagje:
Reageert de Virus TI tijdens het editen van patches op de PC via USB nog op de MIDI-IN signalen?

Ter verduidelijking: Voor sequencing en dergelijk maak ik geen gebruik van PC dus ik wil hem niet gaan inzetten als VSTi; dus enkel voor het managen van patches en editen hiervan...
 
Origineel geplaatst door Lacertus
ff een vraagje:
Reageert de Virus TI tijdens het editen van patches op de PC via USB nog op de MIDI-IN signalen?

Ter verduidelijking: Voor sequencing en dergelijk maak ik geen gebruik van PC dus ik wil hem niet gaan inzetten als VSTi; dus enkel voor het managen van patches en editen hiervan...


Wanneer de TI bij mij is aangesloten op de usb poort, ontvangt ie geen midi signalen meer. Dit kan wel een instellingsprobleem zijn of by design.

Ik zal de manual daarover wel eens doorspitten en als ik er niks over vind zal ik access wel eens vragen hoe het nu precies zit.

Groet,

avs
 
Origineel geplaatst door avs
Wanneer de TI bij mij is aangesloten op de usb poort, ontvangt ie geen midi signalen meer. Dit kan wel een instellingsprobleem zijn of by design.

Ik zal de manual daarover wel eens doorspitten en als ik er niks over vind zal ik access wel eens vragen hoe het nu precies zit.

Groet,

avs

Als de audio driver is geïnstalleerd zou ook de usb midi moeten geinstalleerd zijn, heb je die al gezien in je host applicatie of in de multimedia device setup in control panel ?

Van het moment dat de usb wordt aangesproken van de TI gaat de driver zelf een paar initiële settings doen om het midi op te starten via usb, je zou dan zelfs gewoon normaal met midi-ox kunnen spelen en doorrouteren etc,

ANders is het eens iets waar je naar access over moet mailen ?

Of wat ik weet, (ik kan volledig out of place zijn en ik weet zelfs niet meer juist hoe het zat), je had toch in windows een soortement van limiet van midi devices die je kon installeren en telkens je iets installeerd wordt daar een "slot" van gebruikt en als je daar over ging wordt er niets meer geïnstalleerd in feite. Ik kan er dus helemaal naast zitten hoor, dus best is eens naar access mailen :P
 
Gewoon een kwestie van die Virus Midi en Virus Synth poorten disablen in je sequencer. Probleem dan is dat je de Virus Control VSTi niet meer kunt gebruiken. Maar opzich werkt midi over USB best goed hoor, maar je moet je wel afvragen waarom je dan uberhaupt dat ding aan een midi interface hebt hangen (bijv. Midex of Unitor).

Het mooiste zou zijn dat je een "best of both worlds" zou kunnen creeeren zodat je via USB-midi gewoon de Virus Control kunt blijven gebruiken, en gelijktijdig gewoon midi kunt sturen over de midi ports.

Probleem wat je dan alleen gaat krijgen misschien, is dat je Midi Clock zowel via de USB als via plain midi ports binnenkomt en dat hij dan gaat flippen ofzo. Maar de sync-to-midi clock is toch nog niet helemaal stabiel (althans dat is mijn ervaring).

Maar ik verwacht dat Access daar wel wat op gaat verzinnen. Ik zie het gewoon als kinderziektes. Maar de kinderziektes zijn niet van dien aard dat het een compleet onbruikbaar product is: integendeel! De TI werkt voorals nog als een koel briesje op een zomerse dag.

[editje]
Oh, volgens mij is meneer Clark er niet zo van gecharmeerd dat zijn Tiesto bank gebundled is bij de 1.02r2 update. Ik denk dat een meneer van Access bij het assembleren van de update perongeluk 2 banks teveel had staan in z'n Patches dir.

Cheers.
Joost.
 
Back
Top