[Genelec] voor een leuke prijs?

NorthernLightX

Prutser
Lid sinds
18 april 2002
Berichten
1.807
Locatie
Velserbroek
Ik heb gevonden, nieuw met garantie:

Genelec 1030A Nearfield Monitor voor €679 per stuk
Genelec 1091A Subwoofer voor €499

maakt tezamen een set van €1857 die volgens mij bestwel goed afluistert...

Wat vinden de kennes van deze prijzen? Doen of toch tweedehands zoeken?
 
Als je iets leuk gevonden hebt is het wel handig om erbij te zetten WAAR je het gevonden hebt, dan hebben wij er ook wat aan. Maar volgens mij zijn dit de prijzen van www.thomann.de. En dat is inderdaad niet duur.

Volgens mij moet je wel 'n redelijke ruimte hebben, wil die subwoofer z'n geld waard zijn. Er komt al behoorlijk veel bas uit die 1030s; in ieder geval ruim voldoende voor mijn hokkie van 4x4meter.
 
You got me :o:

Maar ik ben een beetje voorzichtig met bronvermelding, je hoort wel eens van die verhalen dat mensen dan de mooie deal voor je neus proberen weg te kapen (hoeft helemaal geen forumlid te zijn, iedereen kan hier lezen).

De 1030A gaan volgens specs echter maar tot 52Hz, is dat voldoende bas voor heftig beukende muziek? (House en Breakbeats bijvoorbeeld. Ik hoef niet de buren te pesten, maar wil wel de bass goed kunnen mixen, ik geef niet voor niets geld uit aan dure monitoren...)

Ik zag ze inderdaad bij Thomann.
 
Mooie deal wegkapen? Even snel de hele Genelec-vooraad van Thomann leegkopen?

52hz is LAAAAG. Zeker bij die Genelecs heb je daar al veel aan, want die geven dat lage gebied ook nog eens accuraat weer, niet 'gehyped' zoals bij sommige andere 'ported' modellen.
Je gehoor gaat als het goed is nog lager, tot ± 20 hz, en daaronder voel je de bas nog steeds als je 'm hard genoeg zet. Maar je kan je buren ook met die 1030s al gek maken. En voor die sub heb je 'n flinke ruimte nodig; je moet 'n hoop lucht kunnen verplaatsen. Check ff de Genelec site wat ze daarover zeggen. En het artikel over subs in de nieuwste SOS.
Je kan ook gewoon eerst die 1030s kopen, en dan later de sub erbij als je echt 'n trap in je maag wil.
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Mooie deal wegkapen? Even snel de hele Genelec-vooraad van Thomann leegkopen?

Thomann leegkopen lijkt me inderdaad moeilijk, maar ik weet niet hoe zij met hun Hot-deals en Blowouts omgaan, misschien staan er maar 5 setjes op de kortinglijst, en moet de rest weer voor originele prijzen weg? Maar ik ga idd ff de site checken, thanks.
 
Ik lees net op de Genelec site dat die 1091 sub eigenlijk bedoeld is voor de 1029 monitors. Die kunnen idd wel 'n beetje extra laag gebruiken. Die sub gaat tot 38hz, dus hij zou ook aan die 1031s wel wat toevoegen, maar niet zo heel veel.
 
Ik zie ook dat de 1031A's bijna 2x zo groot zijn als de 1030A's, die krijg ik nooit op mijn meubel... Eens kijken voor hoeveel pleuro's ik een mengpaneel kan scoren, dan komen die Genelec's er misschien ook gelijk wel...
 
Nee, ik zoek iets digitaals, en uitgebreid...01V 03D of 328 voor antrekkelijke prijs...
 
Zooooo, centjes teveeel die branden in je broekzak om uitgegeven te worden ;) ???
 
Laat ik het een klein beetje uitleggen:

Ik produceer al een paar jaartjes muziek. Echt vanalles; van Techno tot Ballads. Nu deed ik dat met de welbekende Trackers. Ik ben dus gewend om een spoortje of 20 vol te prakken met audio, af en toe uitschieters richting de 30. Nu ik op MIDI over wil stappen wil ik niet na een half jaar tegen beperkingen oplopen. Tevens ben ik nooit met één ding tegelijk bezig, ik wil een track zeer eenvoudig in de ijskast kunnen zetten, om gelijk met een andere verder te gaan, zonder eerst een half uur lang standen van faders en potmeters te hoeven opschrijven.

Daarnaast ben ik absoluut niet rijk, maar zie ik het als investering; ik heb goede contacten bij een bekende platenmaatschappij in Hilversum, ik hoop ooit (een deel van) mijn geld via muziek te gaan verdienen. Dus dat betekend nu even kromliggen, en later breedzitten, hoop ik ;)
(Wie niet toch?)
 
Back
Top