WAV = acid formaat?

Steven V

Ouwe rot
Lid sinds
17 januari 2004
Berichten
1.846
Oke, ik heb me rot gezocht hier op het forum om een oude thread terug te vinden die ging over wav <-> acid formaten op sample cd's. Ik weet dat die bestaat want ik had hem als es gelezen (en zelf iets in gepost ook denk ik), maar helaas kan ik hem met de beste wil van de wereld niet meer terugvinden... :stupid

Ik wil volgende sample cd kopen: Houseworx!

1) Ik zie hier dus geen WAV versie tussen staan, overigens ook niet op time+space. Wat ik wel zie staan is acid formaat. Ik had vroeger in bovengenoemde zoekgeraakte thread gelezen dat dat eigenlijk hetzelfde is, met dat verschil dat je een acid bestand kunt inladen in het programma acid, en er daar dan extra informatie bij zou staan of zo... :frons: Maar het kwam erop neer dat je zo'n bestand gewoon de extentie .wav heeft en je dus ook gewoon in een audio bewerkings programma kunt laden. Kan iemand dit bevestigen? Ik heb namelijk geen zin om een kat in een zak te kopen.

2) hier de prosamples versie. Kan iemand me vertellen wat het verschil nu is met een gewone sample cd en deze speciale (?) versies? Is dat misschien een speciaal formaat voor één of ander stukje software? Of een goedkopere en dus minder samples bevattende sample cd van het origineel?

PS als iemand een webshop of een gewone winkel weet die een WAV versie van deze sample cd heeft, ik hoor het graag. Als iemand deze sample cd heeft (of andere in hetzelfde genre) en hem wil verkopen aan me (voor een vriendenprijsje uiteraard) dan hoor / lees ik het graag!

Alsvast bedankt.
 
Hier staat:
CD-ROM with ACID LOOPS in .WAV-format the "Sample-CD of the Year" (Future Music What gear ? 2000) is now available in a WAV version, tailored for ACID. powered by Mousse T ("Horny, horny", "Sexbomb"). a collection of drum, percussion, vocal, instrumental loops & samples that will really blow your mind. it's all you'll ever need for breathtaking housetracks. caution ! horny samples !! 100% licence-free !!

Ik snap het nog steeds niet goed... De loops zijn in WAV, maar als je ze in Acid laad zijn ze gechopt of zo, beetje gelijk Recycle?
 
Re: WAV = acid formaat?

Origineel geplaatst door Steven V
Oke, ik heb me rot gezocht hier op het forum om een oude thread terug te vinden die ging over wav <-> acid formaten op sample cd's. Ik weet dat die bestaat want ik had hem als es gelezen (en zelf iets in gepost ook denk ik), maar helaas kan ik hem met de beste wil van de wereld niet meer terugvinden... :stupid

Zocht je deze thread ?
 
Re: Re: WAV = acid formaat?

Re: Re: WAV = acid formaat?

Origineel geplaatst door Hover
Zocht je deze thread ?

Nee, die heb ik gevonden en nogmaals gelezen, maar die gaat over het verschil tussen audio cd's en WAV cd's. Kan eigenlijk best wel zijn dat ik me daarmee vergist heb en dat ik helemaal niks had gelezen over het verschil tussen WAV en ACID... 't Wordt zo stilaan een gatenkaas hierboven.

Toch bedankt voor de moeite.
 
Voorzover ik weet werkt Acid met .wav bestanden, en zou ACID formaat hetzelfde moeten zijn als .wav. Wat ik ook weet is dat een CD met gewone geluidsbestanden zonder moeite over te zetten is naar .wav op je harde schijf.

--Volgens mij is het zo dat wanneer je een bestand Acid-ized opslaat, (dat zou je acid formaat kunnen noemen) er extra informatie on het bestand wordt opgeslagen zodat je er makkelijker mee kan werken. (zoals BPM, bepaalde markers, etc...)

Ik weet dit niet zeker, maar in mijn ervaring werkt het zo..
succes
:okdan:
 
Acid formaat is een wavebestand met inderdaad bepaalde markers, zoals hier al genoemd. Ik heb hier een paar acid sample ceedees die, moeiteloos in te laden zijn in m'n Z4 sampler, in Cool Edit en softsamplertjes. Een wavebestandje met extra's, naast de gebruikelijke data.

Ik begrijp overigens je vraag heel goed. Onlangs een paar sample ceedees besteld op aiff formaat. Nou heb ik geen apple, maar aiff'ies omzetten naar een wave bestandje is een koud kunstje dacht ik..... Neee... ik kon het dus helemaal niet lezen. En er stond dus echt in de omschrijving dat alle software die aiff vreet, ook deze samples konden lezen.
De oplossing was even een kopie gedraaid bij vrienden met een mac. Toen kon ik de aiff files wel gebruiken en omzetten naar wav.

Gek wordt je van die marktprotectie dingetjes. Reut.......Maar zover ik weet is dat dus bij acidized waves niet het geval. Check het anders even op de media site van Sony, daar kun je demo acidized samples downloaden.
 
hier de prosamples versie. Kan iemand me vertellen wat het verschil nu is met een gewone sample cd en deze speciale (?) versies?

Naar mijn weten zijn de prosample de 'budget'-uitvoering van bestaande sample cd's, maar let op, met daarop slechts een gedeelte van het origineel. Ik meen dat dit meerdere malen gelezen te hebben.

Succes en laat ff weten of het gelukt is met inlezen? :)
 
Origineel geplaatst door ironfreq
Naar mijn weten zijn de prosample de 'budget'-uitvoering van bestaande sample cd's, maar let op, met daarop slechts een gedeelte van het origineel. Ik meen dat dit meerdere malen gelezen te hebben.

Oke bedankt!

Succes en laat ff weten of het gelukt is met inlezen? :)

Ik heb wat demo's gedownload van de Sony website, maar ik denk dat dat gewone wavs zijn en niet zogenaamde 'acidized wavs'... Ik kon ze allesinds wél laden in Wavelab. Wat een ingewikkeld gedoe zeg al die formaten...
 
Origineel geplaatst door Steven V
Wat een ingewikkeld gedoe zeg al die formaten...

Ja maar gelukkig kunnen de meeste editors tegenwoordig bijna alle formaten lezen..
De regel is als je een CD in je CDspeler kan afspelen elke editor wel zn eigen manier heeft om em te gebruiken..
 
De sample cd is gisteren toegkomen, en het werkt! Het zijn idd WAV files die erop staan, en Wavelab leest ze zonder moeite.

Er staan ook in sommige directory's tussen de WAV files ook nog andere, SFK files (of zoiets). Iemand enig idee waarvoor dat zou kunnen dienen?

Bedankt voor de hulp en morele steun!! :P
 
Extension: SFK

Program and/or Extension Function:
ACID PRO Audio Waveform

Company:
Sony Pictures Digital Inc.

Specific Notes:
SFK files are basically intended to help draw the representative waveform on the screen. They are often associated with .AVI files.

dit kon ik er over vinden, een soort image file van een geluid denk ik, maar in ieder geval iets ACID achtigs, zal je wel niet zo veel aan hebben...
anyway als je een korte beschrijving van een bestandsextensie moet hebben, check deze site:

http://filext.com

tsjakka!

:geslaagd:
 
Back
Top