vraagje over tape-opname

Origineel geplaatst door mikemix
Heb je al testjes gedraaid?
Wat is jouw eerste indruk?

ik heb tot nu toe alleen een live djmix opgenomen .. jammer genoeg gaat daar het volume over het hele stuk van laag naar hoog .. maar onvet klinkt het iig niet :D .. om van een extra sausje te spreken vind ik moeilijk .. zal hem een keer als mastering voor een track tot het nokkie moeten duwen vrees ik voordat ik er iets op zou kunnen horen ..

analoog is ie volgens mij wel .. een dropout op DAT klonk toch echt anders dan een verrot klinkende VHS band ... dat leek meer op een gaar MC tapeje
 
Dus wat moet ik nu percies doen. Ik heb hier 2 bandrecorders.

Op de Revox A77 stop ik geluid via de aux ingang en via de uitgang komt het geluid er weer uit.
Maar dat lijkt mij toch niks met de koppen te maken te hebben? Dat geluid gebeurd zo toch niks mee.
 
Origineel geplaatst door sander
Dus wat moet ik nu percies doen. Ik heb hier 2 bandrecorders.

Op de Revox A77 stop ik geluid via de aux ingang en via de uitgang komt het geluid er weer uit.
Maar dat lijkt mij toch niks met de koppen te maken te hebben? Dat geluid gebeurd zo toch niks mee.

nee je moet de/een naband-controle gebruiken..de output van een 3e kop die na de opname kop zit (lijkt me) ..die pakt dus onmiddelijk na het opnemen het signaal van de tape en stuurt deze naar een uitgang....op die manier kan je gelijk tijdens het opnemen horen hoe het op de band komt..
 
Back
Top