(AKAI) SAMPLER modificaties

Origineel geplaatst door C738
Weet je wat een mooie mod voor een akai sampler zou zijn?
Hem helemaal ombouwen tot ie de specs, looks en functionaliteit van een yamaha sampler heeft :D.
-C-

Hopelijk behoudt ie bij deze mod dan wel het gebruiksgemak van Akai en neemt ie niet dat van Yamaha over....
 
Bestaat PPA nog ?Ik ben er heel lang geleden een keer geweest en de prijzen waren zwaar oke ;) .Volgens mij kon je er alleen langs op afspraak oid.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Ik op 7 december 1996 fl 3999,99,- voor mijn S3000XL bij PPA in Gorinchem, heb voor de gein de faktuur erbij gepakt.
Dat was toen een goeie deal want bij Feedback wilden ze toen niet lager gaan dan fl 4400,-

Maar daar zat dan wel mooi 10Mb geheugen in en 10 outputs he :) tijden veranderen =(
 
Hd plaatsen in de S6000

Hd plaatsen in de S6000

Ide schijf plaatsen met een IDE to SCSI controller.
IDE socket werkt niet op het S5/6000 moederbord,
maar ik wil wel een stille IDE schijf in mijn sampler.
Dus dan maar met een IDE to SCSI controller.
 
Dit is het orginele Akai Scsi to IDE controller kaartje, maar
er zijn meerdere merken die dit kunnen leveren.
 

Attachments

  • dsc_0073.jpg
    dsc_0073.jpg
    42,7 KB · Bekeken: 87
Via de switches het SCSI ID instellen, en de terminator.
 

Attachments

  • dsc_0071.jpg
    dsc_0071.jpg
    76,7 KB · Bekeken: 81
Stroom erop, en even controleren of ie in "zicht" is.
 

Attachments

  • dsc_0076.jpg
    dsc_0076.jpg
    74 KB · Bekeken: 81
Laatst gewijzigd:
Formatteren en naampje geven.
 

Attachments

  • dsc_0074.jpg
    dsc_0074.jpg
    57,6 KB · Bekeken: 83
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mikemix
Dit is het orginele Akai Scsi to IDE controller kaartje, maar
er zijn meerdere merken die dit kunnen leveren.

Is er ook een lijst bekend?
 
Zeer mooie thread

Zeer mooie thread

Mooie thread.
Eigenlijk moest SF vol staan met dit soort threads !
Ben zelf tevreden gebruiker van een full blown S56K.
Nog steeds een top hw sampler.
@ Mikemix : als je dan toch een HD monteert, waarom dan zulk een kleintje en niet gelijk 200G ?
 
Re: Zeer mooie thread

Re: Zeer mooie thread

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Mooie thread.
Eigenlijk moest SF vol staan met dit soort threads !
Ben zelf tevreden gebruiker van een full blown S56K.
Nog steeds een top hw sampler.
@ Mikemix : als je dan toch een HD monteert, waarom dan zulk een kleintje en niet gelijk 200G ?


:D grappig dat je dat zegt...er zat een 20gieg schijf in, maar had deze even voor wat anders nodig.
Ach als die 6 gieg weer vol is, gaat er weer een grotere schijf in8o)

Dank voor het compliment!
 
Ik gebruik een externe scsi HD alleen maakt deze een ongelooflijke piep herrie. Dus wil m gaan inbouwen in de s2800, en compacter, en hopelijk stukke stiller. Aangezien de tutorial in deze tread over een s3000 gaat, moet dit ook lukken voor de 2800 toch? Is het dus echt alleen een kwestie van scsi kabel op moederbord en voedingskabel?
 
Origineel geplaatst door Vlex
Ik gebruik een externe scsi HD alleen maakt deze een ongelooflijke piep herrie. Dus wil m gaan inbouwen in de s2800, en compacter, en hopelijk stukke stiller. Aangezien de tutorial in deze tread over een s3000 gaat, moet dit ook lukken voor de 2800 toch? Is het dus echt alleen een kwestie van scsi kabel op moederbord en voedingskabel?

Wat belangrijk is, is dat er een SCSI-socket op het moederbord moet zitten, en ik ken heel wat
Akai samplers alleen niet de S2800.
Zit er een Scsi-socket op het moederbord?

Ik zou toch voor een stille SCSI-HD gaan (die bestaan ook), de schijf wordt er niet stiller op als deze in
de sampler wordt ingebouwd.

Er moet een aansluiting aanwezig zijn op het voedingsbord, anders wordt het lastig om de schijf van
stroom te voorzien.

Maak anders even een foto van de binnenkant v/d S2800, als dit niet al te lastig is voor je.
 
ik zal vanavond even een foto maken, dat is geen probleem. Ik denk toch wel dat t gaat schelen, de schijf is al aardig stil en het is vooral de fan van de externe behuizing die een pokke herrie maakt. Dus inbouwen en ik hoor waarschijnlijk niks meer, dan zit ie in de sampler en flightcase.

Voor zover ik weet is de 2800 precies t zelfde als de 3000 los van de uitgangen en geheugen, maar ik maak ff een foto.
 
Origineel geplaatst door Vlex
ik zal vanavond even een foto maken, dat is geen probleem. Ik denk toch wel dat t gaat schelen, de schijf is al aardig stil en het is vooral de fan van de externe behuizing die een pokke herrie maakt. Dus inbouwen en ik hoor waarschijnlijk niks meer, dan zit ie in de sampler en flightcase.

Ok, de ventilator, dat kan zeker schelen, hou alleen bij inbouw rekening dat de boel wel nog goed
kan afkoelen.
Hou 1u zowiezo boven vrij voor luchtstroom.

Voor zover ik weet is de 2800 precies t zelfde als de 3000 los van de uitgangen en geheugen, maar ik maak ff een foto. [/B]


Daar zou ik op voorhand niet al te stellig op durven zijn, de S2800 was een instapper op de S3000.
Kortom een wat uitgekledere versie van de 3000, oa minder geheugen (16 ipv 32) en ik meen ook in outputs
en minder uitbreidmogelijkheden, maargoed wie weet.
Ik zie de foto wel.
 
Back
Top