de grote 'Akai analoog' thread

Je kunt natuurlijk ook gewoon een Ensoniq Mirage kopen, die heeft al standaard een kabeltje tussen de 12 bit sampler en de analoge filters.
 
Ik zat eens na te denken over die samplerinput van de AX 60 en 73 en volgens mij ook de VX90.
Ik wil er namelijk een kabeltje voor fabriceren om geluiden door het fliter te kunnn halen.
Maar ik kan er toch ook voor kiezen om dit in het apparaat zelf in te bouwen.
(dus gewoon jackinputs inbouwen) volgens mij kunnen er dan 6 in als je wilt.

Is dit uitvoerbaar en heeft iemand hier ervating mee?

Lijkt me veel toffer als een kabeltje

De AX73 rouleert zijn voices, dus je hebt er eigenlijk alleen maar iets aan als je de pins van de input met elkaar verbindt. Je kunt dus een jackinput inbouwen en dan dus aan de zes input pinnetje verbinden. (kijk ook eens hier: http://web.archive.org/web/20010406132935/ax73.tripod.com/hacks.html) Ik overweeg het in ieder geval. 't Is wel meer een gadget dan echt een heel erg bruikbare feature.

Kijk trouwens eens op https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=122586 voor twee mooie exemplaren...
 
Akai heeft ooit in zijn prijslijst van 1989 een HARMONIC SYNTHESIZER gehad met een prijs van 40.000 gulden als ik me goed herinner.... Moest een super ding zijn....

Weet niet of er ooit een exemplaar in Nederland is geimporteerd, of dat het apparaat ergens te vinden is.
 
hmm ja kan me ook zoiets herinneren, een superdure Akai synth zoals de DX1 voor Yamaha...

op internet niets te vinden, misschien was het een ander merk?
 
jaa dit was hem :

de Akai HS1000
 

Attachments

  • Akai_HS1000.jpg
    Akai_HS1000.jpg
    30 KB · Bekeken: 95
HS stands for Harmonic synthesizer. It was possible to built up sounds with a maximum of 32 harmonics, with control over both the amplitude and the pitch of each harmonic. The pen was used to draw waveforms on the matrix screen.It was presented at the Frankfurter MusikMesse in 1988 but never so the day of light as a product.

Niet meer dan een prototype dus.
 
hmm ja kan me ook zoiets herinneren, een superdure Akai synth zoals de DX1 voor Yamaha...

op internet niets te vinden, misschien was het een ander merk?

dx1 staat toch nog te koop by peter verspuy ging een dikke draad al over ..hihi

moet overt algemeen zeggen dat yamaha spulle goed gebouwd zijn
die ax 80 die ik had ..was egt redelijk netjes
en was veel gebruikt had ik begrepen ..
ook de fluoresence displays goede kwaliteit
meste kenwood stereos zijn stuk met dat soort dingen erin
:D
 
jaa dit was hem :

de Akai HS1000

dat model en 1988 soo hey zn tyd ver vooruit ..net een s500

harmonix synths de enige is toch die van jarre ...

fck heet dat ding kent van filmpies
geen con brio
maar ............:bekdicht:
 
Ja ha ha, ik heb anders nog steeds mijn oude Kenwood hoor. Staat een paar meter van die AX80 en ze doen het nog lekker. De afgelopen week ben ik lekker bezig geweest met die AX80 en als je maar echt wilt haal je er een MiniMoog-bas uit of een Pro-One lead. Serieus: AX80 en Pro-One staan onder elkaar bij mij en ze horen gewoon bij elkaar in mijn setup.
 
jaa dit was hem :

de Akai HS1000

dat model en 1988 soo hey zn tyd ver vooruit ..net een s500

harmonix synths de enige is toch die van jarre ...

fck heet dat ding kent van filmpies
geen con brio
maar ............cmi ofso ...:bekdicht:

fairlight werkte dat ookniet ...harmonics :?
 
Ja ha ha, ik heb anders nog steeds mijn oude Kenwood hoor. Staat een paar meter van die AX80 en ze doen het nog lekker. De afgelopen week ben ik lekker bezig geweest met die AX80 en als je maar echt wilt haal je er een MiniMoog-bas uit of een Pro-One lead. Serieus: AX80 en Pro-One staan onder elkaar bij mij en ze horen gewoon bij elkaar in mijn setup.

beiden zeeeer goede synth scompleet mooi en vet ast moet

pro one hebk nog ..
vindt de binnekantso mooi buddhasen paddos erin ..moet nog fixed worden ]

en de ax80 = lang weg geen spijt van was denk mn mooiste ..cem bakkie verder [alhoewel ik ook erg weg was vd esq1]
die moetje ookmaars ernaast proberen riaane
netso easy proggen en vette sounds ookiets anders qa sounds ..rawer / cleaner soms door waves aan t begin pad
 
mag me nu de trotse eigenaar noemen van een ax73 :D lache ding! prachtig oud 386 verkleurde systeemkast gevoel :D
 
Heb sinds kort naast m'n AX-60 nu ook weer een AX-73.
Moet zeggen dat de aanslaggevoeligheid van de AX-73 een behoorlijke meerwaarde oplevert.
En als je de synth een beetje kent gaat het editten best vlot.
Leuke en vooral vage sounds gemaakt bv door de oscillators uit te zetten (dit kun je doen met parameter E7 op 100 en de noise, parameter E5, op off) en alleen met het zelfoscillerende filter. Beetje FM op het filter erbij.... jammie:P
Ook in dual mode en een beetje detune kun je stevige sounds maken (en natuurlijk in unison mode, maar dan is ie monofoon)
 
Kocht vandaag deze maxi
Achterop staat vermeld dat alle synths sounds gemaakt zijn met de AX80

Alleen kan de AX80 niet samplen
 
Back
Top