Problemen met Motu 828 :(

Matt_E

Ingeburgerd
Lid sinds
29 augustus 2004
Berichten
45
Locatie
Wijchen
Hoi mensen, heb vorige week van iemand een 2e hands motu 828 overgekocht, en ik was er erg tevreden over, maar nu begint het apparaat rare dingen te vertonen. Nu wil ik niet meteen concluderen dat ik een kapotte motu heb gekocht, ik ga altijd van het positive uit, maar ik voel me er toch niet helemaal lekker bij.

Het probleem:

bij het afspelen van muziek (of werken in cubase) beginnen de line in put's te flippen, valt het geluid voordurend weg, en blijft soms weg. De pc kan de motu dan ook niet meer vinden. ik moet vaak opnieuw opstarten om weer geluid te krijgen, zelfs dat is soms niet genoeg :(

ook als ik wat kabeltjes omwissel en een andere out-put gebruik, begint ie soms bij spdif te knipperen, en heb ik nog geen geluid, ook pakt hij de clock niet altijd, het lampje blijft dan nog een beetje flikkeren.

Ik vind het erg raar dat dit zomaar gaat, een week lang had ik geen problemen en nu ineens heel de tijd. zou het misschien aan de drivers kunnen liggen? want de cuemixer die ik samen met de drivers bij motu.com heb gedownload doet het ook niet.

hopelijk kan iemand mij helpen =(


thnx
 
Als je een driver cd erbij hebt gekregen moet je die eens installeren, nieuwste drivers hoeven niet altijd ook de beste voor jou config te zijn nl. Is het de 828 mk2?
 
Origineel geplaatst door Flesje
Als je een driver cd erbij hebt gekregen moet je die eens installeren, nieuwste drivers hoeven niet altijd ook de beste voor jou config te zijn nl. Is het de 828 mk2?


Nee, die man zij dat ik de drivers gewoon ff van de site moest halen. Heb er geen cd bij (misschien is er ergens aan oudere drivers te komen?) het is btw de MK1
 
weet je 100% zeker dat alles nog goed staat in het console? (niet de cue mix.. die andere)
Ik heb dan een 2408 MKII maar ik schat dat die hetzelfde werkt... soms als je andere formaat files afspeelt veranderd hij de instellingen ongemerkt.


- Check bijv. of je hem niet (onnodig) op 48.000 khz bij 24 bits hebt staan terwijl je 44.100 bij 16 bits afspeelt.. er gebeuren dan rare dingen met je geluid ;)

- Check bijv. of je buffer size niet te hoog of te laag staat.. hier kan je een beetje mee experimenteren (ik heb hem vaak op 128 staan)

Verder kan je kijken of er niet onnodig veel inputs op 'active' staan gevinkt. Dat vreet ook geheugen geloof ik.

iig suc6 en ik hoop voor je dat-ie niet kaduuk is, zou zonde zijn
 
mijn buffer stond standaard op 512, mss moet ik die idd eens wat lager zetten. Dat verspringen van 48/44.1 gebeurd inderdaad regelmatig, maar soms "pakt ie niet". Ik heb in deze motu geen 24bits maar ik zal toch eens met de instellingen dan gaan rommelen. In ieder geval bedankt voor de tips! :okdan:
 
Nou ik ben er nog niet uit wat er mis is. Wat ik erg typisch vind is dat de pc de motu dan weer wel en dan weer niet ziet, en dat het geluid zomaar in eens begint te haperen (wegvallen) zou dat niet iets hardwarematigs zijn? toch vind ik dat dan weer raar, want dat zou dan iets met een connectie niet goed zijn ofzo? en dat terwijl motu toch om zijn degelijkheid bekend staat :confused:

somebody help me PLEASE ;{ ;{
 
hmm da's wel een naar probleem.. Het lijkt mij in de 0/1 wereld dat als de motu herkent wordt door de vuurdraad, dat het geluid dan niet kan haperen door een slechte FW verbinding.. maar het is het proberen waard. (misschien is de kabel te lang??)

En dat stotteren had ik alleen door te hoge buffersize waarden.

Voor de rest weet ik het ook ff niet meer
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Sander02
hmm da's wel een naar probleem.. Het lijkt mij in de 0/1 wereld dat als de motu herkent wordt door de vuurdraad, dat het geluid dan niet kan haperen door een slechte FW verbinding.. maar het is het proberen waard. (misschien is de kabel te lang??)

En dat stotteren had ik alleen door te hoge buffersize waarden.

Voor de rest weet ik het ook ff niet meer

Bedankt in ieder geval, heb alles nu al geprobeerd en weet voor 90% zeker dat het aan de hardware ligt. Ben nu naar de vorige eigenaar aan het mailen, maarja die zegt natuurlijk dat ie het prima doet. Hij heeft het me niet werkend laten zien vorige week toen ik het kocht omdat ie overgestapt wat op protools. Maar omdat het een mannetje in het vak was en ik wel een uur met em aan de lijn had gehangen, ging ik er gewoon vanuit de het fatsoenlijk spul was wat ik in huis haalde.

weet misschien iemand een zaak waar ik iemand er naar kan laten kijken? ik zou er erg blij mee zijn, want dan ga ik er meteen werk van maken. want 350 euro mag dan mss weinig zijn voor een motu 828 maar als ie het niet doet, schiet ik er niks mee op :stupid
 
Heb je ook geen kennis/maat (met FW aansluiting op pc/mac) waar je het zwikkie kan aansluiten om e.e.a. uit te sluiten?

Dat is iig goedkoper dan het weg te brengen, waarschijnlijk zullen ze het opsturen naar de importeur en ben je het een tijdje kwijt ook nog!
 
nou ik zou eventueel de boel op een andere pc aan kunnen sluiten ja :eureka: en anders even op school vragen (doe eerste jaars muziekproductie) of iemand nog wat weet. maar toch ben ik er bang voor, aangezien ik zie dat er weldegelijk een keer geschroeft is. maar goed. ik ga nog maar eens vol goede moed naar die andere pc...
 
Origineel geplaatst door Sander02
En? werkt het al 8o)


;{ ;{ ;{


Morgen neem ik em nog mee naar school en sluit ik em aan op een G5, Als dat niet werkt, weet ik zeker dat het ding, kut, versleten, rot, whatever is. En dan ga ik er mee terug. Maar ik heb al zon donkerbruin vermoeden.

Heb het nl op een andere pc geprobeerd, precies hetzelfde...

Na morgen weet ik t helemaal zeker
 
Back
Top