Stotters en happeringen in Cubase

Idioteque

This is the Gloaming
Lid sinds
14 november 2005
Berichten
200
Locatie
Santpoort
Hallo,
Ik heb een beetje een raar probleem, vorige week heb ik Windows opnieuw geinstalleerd, en gelijk ook Cubase enzo geinstalleerd.

Nu doet Cubase alleen heel vreemd; als ik wil beluisteren wat ik er in mijn sequencer staat dan valt om de zoveel seconden het geluid heel eventjes weg, soms alleen van bepaalde sporen, soms allemaal. Het is een soort hapering, maar niet door teveel VST's/effecten ofzo. Ik heb Cubase nogeens opnieuw geinstalleerd, maar hij houdt het probleem. Ook na herinstalleren van de geluidskaart drivers blijft het probleem bestaan.

Wat me ook is opgevallen is dat de haperingen ook in de mixdowns zitten, zelfs als ie niet op realtime staat. Je zou denken dat het bij het mixdownen allemaal berekent wordt zonder fouten, maar dit is dus niet zo.

Iemand enig idee wat de oplossing kan zijn?

Mijn setup is als volgt:

Cubase SX3
Terratec DMX 6Fire
AMD Athlon XP 2500+
Windows XP

Alvast bedankt!
 
Haha, soms zitten dit soort problemen echt in iets heel kleins en stoms, wat blijkt nu: Ik had een demo van Voxengo Curve Eq ertussen staan, en die schijnt dus als trial om de 25 seconden je geluid even te muten 8o):P Naja probleem opgelost dus, en dat is het belangrijkste. :D
 
Wat is het probleem? Stotters en glitches roelen! :okdan:
 
Back
Top