Cubase hangt bij veel midi-in informatie!

Subgroover

Zweet spot
Lid sinds
6 mei 2004
Berichten
2.685
Locatie
Klopt
Ha!

Ik was vandaag bij wat collega's muziek aan het inspelen.
Ze gebruiken Cubase SX3, en tot voorheen liep deze prima.
Tot vandaag...

Elke keer als ik flink wat midinootjes tegelijk inspeelde, liep Cubase volledig vast. Echt zo van "cubase freeze", geen volledige Windows XP freeze btw.

Tijdens het afspelen van veel midinoten geen problemen.
Tijdens het ontvangen van midi-in noten als Cubase stop staat, geen problemen.

Alleen tijdens het ontvangen van midinoten als de sequencer play staat, paar nootjes inrammelen en hoppaaaa, vast!
100.001 keer opnieuw geprobeerd, nieuwe drivers van de M-Audio 2x4 usb geïnstalleerd, geen verschil!!!

Dat is toch raaarrrrrr!!!

Is dit misschien iets heel simpels / voorspelbaars, of is het weer typisch zoiets waar je nooit achter zal komen?
 
ik kan me voorstellen dat dit inderdaad een driver probleem is.
Ik zelf zou het zoeken in de registry, ik vermoed dat je conflicten in je usb driver registratie hebt (vermoedelijk een generieke mpu driver, of te vaak van usb poort gewisseld met je audiokaart).
 
Nee, geen midi feedback loop iig!

Ja, waarschijnlijk een driverprobleem.
Audiokaart is trouwens een Motu 2408MKII (audiowire, dus geen usb).

Kan alleen nergens oudere drivers vinden van de Midisport 2x4...
 
Welkom in de wondere wereld die M-Audio heet; fokking pre-historische drivers van hun.

Ik heb van m'n JP en de Virus zelfs de MIDI out kabel los liggen op m'n 1ste 8x8/s bay omdat het anders helemaal geen werken meer is.
 
Ik heb hetzelfde probleem wel vaker gehad met mijn m-audio midisport 4x4. Denk inderdaad ook dat het aan de drivers van M-audio ligt. Weinig aan te doen inderdaad.
 
moet je gewoon de legale versie gebruiken
die doet het vast wel. 8o)

edit: smiley
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
moet je gewoon de legale versie gebruiken
die doet het vast wel.

bull.

heb hier de legale versie en heb het zelfde probleem gehad. midisport er uit gedaan en mijn oude goedkope usb interface (30 euro 3 jaar geleden): werkt als een trein.
 
toch

kan het aan cubase liggen in plaats van de midi interface.

omdat bijvoorbeeld logic op dezelfde pc met dezelfde 'prehistorische' drivers wél perfect werkt.


(heb zelf nooit problemen met m-audio interfaces gehad maar het schijnt dat ze beter veel data verzenden dan kunnen ontvangen.)
 
Origineel geplaatst door Roel
moet je gewoon de legale versie gebruiken
die doet het vast wel.

Onzin, ik gebruik vanaf day 1 een legale SX (vanaf SX2) en heb ook sinds die tijd lopen kutten met die m-audio drivers, pas nu in Cubase4 is het redelijk strak en zonder al teveel poehaa werken. Al heb ik de MIDI Outs van de Virus/JP nog steeds eruit liggen.
 
Origineel geplaatst door Roel
toch kan het aan cubase liggen in plaats van de midi interface.
Origineel geplaatst door Carnivore
pas nu in Cubase4 is het redelijk strak en zonder al teveel poehaa werken.
dat bedoelde ik eigenlijk.
 
Origineel geplaatst door Roel
moet je gewoon de legale versie gebruiken
die doet het vast wel. 8o)

edit: smiley

Nee, je moet net de illegale versie. Die werkt perfect!!!
Uiteraard is dit als grapje bedoeld. Misschien draaien er veel processen op de achtergrond van de PC? (virusscanner, defrag tool, internet software, software updaters, etc etc)
 
Lees eens de informatie die op de cubase DVD staat in de file: MIDI_Port_Filter_EN.PDF
Waarschijnlijk staat daar je oplossing!
 
Origineel geplaatst door Carnivore
:) Jepz, dat werkt erg goed, alleen niet bij een JP of Virus C :D

OK, wist ik niet van de JP en Virus C. Wat is bij deze apparaten dan de oorzaak?
 
Back
Top