Cubase 4 vastlopers

GekkeMang

Its all music
Lid sinds
21 juni 2007
Berichten
96
Locatie
Rotterdam
Hooi allemaal!

Sinds ik vorige week bezig ben met een nieuw project begon mijn cubase steeds langer te doen over het laden van het project. Elke keer werd het erger en na een tijdje liep Cubase gelijk vast tijdens het lader van de mixer, vsts etc.

Tot mijn grote verbazing is dit nu bij AL mijn projecten, waar ik voorheen geen problemen mee had.. alles loopt vast bij het laden van het project..

Nu heb ik het idee dat het probleem in mijn Virus TI zit, ik kan de projecten WEL openen zonder TI (uitzetten), maar met de TI aan lopen de projecten weer vast.. maaaar

Als ik mijn projecten zonder Kontakt 2 open die ik als sampler gebruik, doet het project het met Virus TI het weer wel..

Ik snap er totaal niks van, aangezien alles 2 weken terug nog zo snel als een trein was! alles geprobeert, nieuwe en oudere versies van kontakt2, Nieuwe en oude firmware van de Virus TI.. maar het blijft zich voor doen! Alle vsts en pluggins gecheckt, met en zonder opgestart.

Ik ben nu op het punt alles te verwijderen en opnieuw te instaleren + Windows.. Mischien dat het dan weer in orde is?

Help! Als je ideen heb, zou je me hier erg mee helpen!

Gekke Mang
 
Je zou evt de TI een upgrade kunnen geven.
3.0 of 2.7.x?
En bij Cubase 4 is 4.5.2 de laatste versie.
 
Ik heb in mijn beginperiode met cubase 4 eenzelfde situatie meegemaakt !

Het bleek na enig onderzoek inderdaad te liggen aan bepaalde vst's en hun locatie op mijn computer.

Hiervoor lokaliseerde ik eerst aan welke vst's het lag, waarna ik deze gewoon verwijderde uit de vst-plugin directory (tijdelijk copy-pasten naar andere locatie). Hierdoor kon ik cubase tenminste al terug opstarten.

Nadien ben ik gaan kijken waar het programma nu net ging zoeken naar vst's, op mijn computer,... dit kan je terugvinden in :
Hoofdmenu DEVICES -> Plug-in information -> vst2.x Plugin paths

... en hier bleek op de één of andere manier dat er bijkomende links stonden die ik er niet had ingezet. Deze heb ik verwijderd, zodat hierin alleen nog de link stond naar de plaatst op mijn harddisk waar de vst-plugins directory zich bevond.

Na het opnieuw overplaatsen van de voorheen verwijderde vst's was alles in orde.

Enkele maanden geleden heb ik het nogmaals voorgehad bij het installeren van een nieuwe vst, en loste het opnieuw op door de ongewenste link manueel te verwijderen. Ik denk dat bij het installeren van bepaalde vst's er dubbele directory's aangesproken worden waarnaar cubase dan bij het opstarten naar op zoek gaat, waarna door conflicten tussen beiden het programma vastloopt.

Dus eens kijken of je al je vst's in eenzelfde directory onderbrengt, cubase opstarten en deze link naar deze enige vst-directory verifieren in de "plug-in paths"

Zeker windows niet opnieuw installeren, want daar heeft het echt niets mee te maken.
 
ik heb hetzelfde gehad, na lang zoeken bleek het mijn padkontrol te zijn, heb toen drivers opnieuw gedaan, de usb hub in een andere poort gestoken en daarna was alles in orde... denk dat er een IRQ conflict was
 
Ik heb in mijn beginperiode met cubase 4 eenzelfde situatie meegemaakt !

Het bleek na enig onderzoek inderdaad te liggen aan bepaalde vst's en hun locatie op mijn computer.

Hiervoor lokaliseerde ik eerst aan welke vst's het lag, waarna ik deze gewoon verwijderde uit de vst-plugin directory (tijdelijk copy-pasten naar andere locatie). Hierdoor kon ik cubase tenminste al terug opstarten.

Nadien ben ik gaan kijken waar het programma nu net ging zoeken naar vst's, op mijn computer,... dit kan je terugvinden in :
Hoofdmenu DEVICES -> Plug-in information -> vst2.x Plugin paths

... en hier bleek op de één of andere manier dat er bijkomende links stonden die ik er niet had ingezet. Deze heb ik verwijderd, zodat hierin alleen nog de link stond naar de plaatst op mijn harddisk waar de vst-plugins directory zich bevond.

Na het opnieuw overplaatsen van de voorheen verwijderde vst's was alles in orde.

Enkele maanden geleden heb ik het nogmaals voorgehad bij het installeren van een nieuwe vst, en loste het opnieuw op door de ongewenste link manueel te verwijderen. Ik denk dat bij het installeren van bepaalde vst's er dubbele directory's aangesproken worden waarnaar cubase dan bij het opstarten naar op zoek gaat, waarna door conflicten tussen beiden het programma vastloopt.

Dus eens kijken of je al je vst's in eenzelfde directory onderbrengt, cubase opstarten en deze link naar deze enige vst-directory verifieren in de "plug-in paths"

Zeker windows niet opnieuw installeren, want daar heeft het echt niets mee te maken.

Hier ga ik morgen zeker naar kijken! Ik laat het weten of ik wat wijzer ben geworden! Zoiets zou het dus kunnen zijn.. ik heb het dus met mijn Virus TI (Virus Control ook een soort vst) of Kontakt..

:)
 
ik heb hetzelfde gehad, na lang zoeken bleek het mijn padkontrol te zijn, heb toen drivers opnieuw gedaan, de usb hub in een andere poort gestoken en daarna was alles in orde... denk dat er een IRQ conflict was

Oke dan! Kan je dit mischien iets meer uitleggen? Zulke reacties zouden me een hoop op weg kunnen helpen! :) Aangezien die Virus TI usb aangesloten is.. en dit gevoelig kan zijn wanneer er veel gebruikt word kwa usb..
 
:) wat valt er meer uit te leggen ??

Drivers en apparaat verwijderen, opnieuw installeren en je TI in een andere poort inprikken
 
Back
Top