Cubase 4 mystery

The Unholy

Hard lid
Lid sinds
24 januari 2004
Berichten
2.302
Locatie
Rotterdam
Hallo,

Ik ben pas overgestapt van Cubase SX2 naar Cubase 4, dmv een upgrade. Nou, een hele verbetering bladibladibla, ben er erg blij mee enzo.

Nu zit ik alleen met 2 problemen waar ik maar niet uitkom:

1.
Bij een aantal synthesizers(Virus TI/Powercore, V-station ea. soft-synths) is velocity waarde 1 oppeens gelijk aan 0, oftewel als je de toets te zacht aanslaat hoor je niets. Ik heb bv. voor een nieuwe track bij een kick uit de Virus, het filter aan de velocity gekoppeld en velocity waarde 1 is gewoon een standaard kick die ik het hele nummer lang gebruik. Als ik nu dat project in Cubase 4 afspeel, is de kick verdwenen. En was dat nu bij alle synths het geval dan had ik nog wel een oplossing kunnen bedenken, maar bij de Nord Lead en Supernova is de velocity waarde gewoon hetzelfde gebleven. Ik sta voor een compleet raadsel....

2.
1/4 Delays zijn oppeens veranderd in 1/2 delays en 1/8 delays in 1/4 delays enzovoort. Dit heb ik al eerder gehad met SX2 en dat lag toen aan de frequentie waarde. Maar nu lijkt alles te kloppen en ik weet niet wat ik er aan moet doen.

Ik heb gezocht op het forum en in de handleiding, maar ik kom er niet uit. Is er iemand die me kan helpen? Alvast bedankt!

Groeten,
Sander
 
Niemand?

Ik heb het velocity probleem opgelost dmv velocity shift, ook al snap ik nog steeds niet waarom dat nodig is.

De delays kloppen nog steeds voor geen meter.
 
En een melding aan Steinberg zelf?
 
Origineel geplaatst door Hanz
En een melding aan Steinberg zelf?

Ja, dat is ook een oplossing maar dat is meer mijn plan-B, aangezien je het pruduct geloof ik eerst moet registreren voordat je hulp van hen kunt krijgen. Niet dat ik een illegale versie heb ofzo hoor.
 
Origineel geplaatst door The Unholy
Ja, dat is ook een oplossing maar dat is meer mijn plan-B, aangezien je het pruduct geloof ik eerst moet registreren voordat je hulp van hen kunt krijgen. Niet dat ik een illegale versie heb ofzo hoor.

Als je een legale versie hebt zou ik het ALTIJD laten registreren. Je kan er nm niet slechter van worden.
 
Origineel geplaatst door kareltje
Als je een legale versie hebt zou ik het ALTIJD laten registreren. Je kan er nm niet slechter van worden.

En als ik het geregistreerde product nou verkoop, en de nieuwe eigenaar wil het ook registreren, op zijn eigen naam en email-adres?
 
Ik heb de vraag inmiddels via de Steinberg website gesteld aan een Cubase distributeur. Ik hoop dat zij het kunnen oplossen want ik begin er een beetje ziek van te worden....
 
Heb antwoord gehad van Steinberg; het velocity probleem is een bug en er wordt aan gewerkt. Voor mijn andere probleem moet ik mijn werkwijze beschrijven en dat gaat even duren....
 
Voor wie het intresseert, zet ik mijn monoloog nog even voort:

Ik ben erachter wat de oorzaak is van de delay problemen, dat zijn namelijk de oude Cubase SX delays en Halion 1. Zodra die delays of Halion gebruikt worden zijn alle delays van slag en dit is pas verholpen als alle instellingen verwijderd worden uit de preferences map en Cubase 4 opnieuw word opgestart.

Het probleem met de oude SX delays had al verholpen moeten zijn met de laatste Cubase 4 update, maar dat is dus blijkbaar niet helemaal gelukt. Het probleem met Halion boeit me niet zo, ik heb Halion 3 al in bestelling dus dan zou het opgelost moeten zijn. Halion One die ik bij Cubase 4 kreeg, veroorzaakt overigens geen problemen.
 
Back
Top