Serieus midi timing probleem Virus TI (testers gevraagd!)

Lid sinds
6 juni 2003
Berichten
2.560
Locatie
Oosterhout
Hoi,

Ik heb een serieus probleem met mijn Virus TI...
Toe ik de TI Snow net aangeschaft had (begin dit jaar) heb ik direct de laatste software/drivers geinstalleerd (VC27500). De installatie verliep probleemloos.

Vervolgens heb ik een nieuw leeg project geladen in Cubase 4.1 met als vst instrument de Virus TI. In VC (Virus Control) heb ik vervolgens 1 geluid (RAM1+2 sound 2-6 OldSkul Bs) geladen op midi channel 1 met als output USB1+2.

Ik heb toen een leeg midi spoor aangemaakt in het project, met als input mn masterkeyboard (aangesloten op RME fireface400, midi input1) en als output de Virus TI vst instrument. Vervolgens heb ik een simpele melody ingespeeld/getekend en deze gequantized op 1/32 triplet.
(zie link midi bestand)

Als ik deze vervolgens afspeel dan hoor je dat de noten bij 6-7 seconden, 13-14 en 20-21 seconden net niet synchroom lopen met de hihat...

Ik heb VC27500 vervolgens gedeinstalleerd via het XP configuratiescherm, software verwijderen. De computer opnieuw opgestart en hetzelfde project geladen met zowel VC30115 als VC30300 drivers.
Telkens excact hetzelfde probleem met de noten bij 6-7 seconden, 13-14 en 20-21 seconden.

Het rare is dat je dit probleem pas goed hoort bij melodieen die op 1/32 triplet gequantized zijn.

Hier is mij setup:
ASUS P5BE-PLUS
Texas Instruments onboard FireFire
Onboard USB2 connectors
RME Fireface 400 FW
Novation Nocturn USB
3GB RAM
Core2Duo 6400 2.13ghz
100+ GB SATA 7200

Windows XP Pro SP2
Cubase 4.1


1 MIDI Master keyboard aangesloten op de RME FireFace Midi1-in

Nu zou ik graag wat test resultaten willen zien/horen van andere TI gebruikers hier op het forum.
Ik heb het losse midi bestand, het audio test bestand en Cubase4 project bestand hier ge-upload.

http://sharebee.com/e71a7fb7

Tevens wil ik graag een nieuwe test doen zonder de USB als output, maar krijg dit helaas maar niet voor elkaar met mijn RME Fireface400... misschien kan iemand mij hier ook mee helpen?
Ik heb de Virus Ti Snow wel al via midi in+out aangesloten op de RME Fireface Midi2-in/out and stereo output op de RME Fireface line input 5+6.

Alvast bedankt.
 
misschien omdat het probleem te ongrijpbaar is voor ons op afstand, en die link van je heb ik gelijk maar weggeklikt omdat ik meteen geconfronteerd werd met allerlei advertentie zooi

maar even wat anders, als je gaat testen met bv 1/16 noten gequantized, gaat het dan wel goed?
 
Ik heb je files gechecked en bij mij loopt alles in tempo, zowel via usb als via de anloge uitgangen van de virus.

Neem de stappen en de tips even door die ik in je andere topic al aan had gegeven.


echt waar? :-( begrijp niet hoe dit kan...:confused: best frusterend ook.
wel bedankt voor het proberen trouwens!
welke sequencer gebruik je en welke midi en audio interface? nog andere settings die ik kan proberen in cubase? (midi port filter ofzo?)

ik heb het probleem zelfs als ik gewoon 16 noten precies op de beat plaats...zonder moelijke melody.
zie bijlagen.


Snow --> USB out --> USB in pc
Midi keyboard --> Midi out --> midi input FF400

- Cubase opstarten en je project inladen
- F11 --> Virus TI snow plugin laden
- In cubase nieuw midi spoor aanmaken en het midi kanaal op ANY zetten
- IN aangeven --> FF400 midi input 2 (of waar je masterkeyboard inzit) En bij OUT kies je dan virus TI
- REC arm je midi spoor en verander even in de virus control plugin hoe je je audo wilt routen en op welke kanalen je je parts wilt hebben en gaan met die banaan..


ps. hoezo op "ANY" de midi channels corresponderen toch met de virus snow plugin channels?
 

Attachments

  • TI TEST MELODY 1-31triplet quantized.mid
    2,7 KB · Bekeken: 125
  • VC275_2-6 OldSkul Bs_140bpm USB1-2.mp3
    645,2 KB · Bekeken: 106
loopt er inderdaad gigantisch naast.
misschien een stomme vraag, maar heb je je hihat pattern ook wel in tripple gequantiseerd?

en heb je de nootjes van de ti wel exact goed staan?
het klinkt namelijk alsof je hihat pattern net iets later start op die plekken, wat goed zou kunnen als je de ti pattern op 32e tripple hebt gequantiseerd en dus net iets off time hebt staan tov je 16e tripple hihat.

ik denk dat het een fout is in je project ipv de timing van de ti, aangezien die precies op die plekken consequent fout gaat.

overigens is je latency compensatie van de hele track ook niet helemaal in orde, aangezien alle noten niet exact op time staan tov de hihat, maar dat is meer instellingen in cubase dan het probleem wat je nu meldt met de paar afwijkende noten ipv alles
 
loopt er inderdaad gigantisch naast.
misschien een stomme vraag, maar heb je je hihat pattern ook wel in tripple gequantiseerd?

ja. maar ik heb het probleem ook als ik gewoon heel simpel de ti sound op de beat zet ( X--X--X--X--etc)

en heb je de nootjes van de ti wel exact goed staan?
het klinkt namelijk alsof je hihat pattern net iets later start op die plekken, wat goed zou kunnen als je de ti pattern op 32e tripple hebt gequantiseerd en dus net iets off time hebt staan tov je 16e tripple hihat.
alles staat precies goed.


ik denk dat het een fout is in je project ipv de timing van de ti, aangezien die precies op die plekken consequent fout gaat.
overigens is je latency compensatie van de hele track ook niet helemaal in orde, aangezien alle noten niet exact op time staan tov de hihat, maar dat is meer instellingen in cubase dan het probleem wat je nu meldt met de paar afwijkende noten ipv alles

hoe kan ik dit aanpassen?
 
Probeer eens een nieuw project te maken en een nieuw hihat sequence neerzetten en een nieuwe melodie inspelen.

Probleem opgelost?

helaas niet :-(
ik heb zojuist alles van mn pc losgekoppeld, geformateerd en alleen Windows Xp Sp2, RME FF400, Cubase4 (zonder updates) + usb dongle en de TI opnieuw geinstalleerd.

In Cubase 4 een nieuw project gestart met een nieuwe "melody"..
je hoort meteen hetzelfde probleem... :-( weer bij excact dezelfde aanslagen
de noten lopen niet mooi synchroom...

In cubase LE4 precies hetzelfde probleem..
 
Cubase4 (zonder updates) + usb dongle en de TI opnieuw geinstalleerd.
cubase 4 zonder updates is geen goeie test, die versie was dramatisch, ook kwa timing. Upgrade 4 naar 4.5.2 (de laatste versie), en doe de test dan eens opnieuw, die was behoorlijk stabiel.

maar cubase 4 zonder updates daar kun je dit soort testen niet mee uitvoeren.

zet anders je cubase 4.52 project file met het hihat patroon plus de virus ti bass hier eens online, dan kan ik het zelf ook eens zien wat je doet.
 
Upgrade 4 naar 4.5.2 (de laatste versie), en doe de test dan eens opnieuw
...
zet anders je cubase 4.52 project file met het hihat patroon plus de virus ti bass hier eens online, dan kan ik het zelf ook eens zien wat je doet.

ik zal de updates installeren en het hier terugkoppelen.
zal ook meteen een test doen met alleen Cubase LE4, zonder dongle. kijken wat er dan gebeurt...
 
ik heb zojuist alle updates van Cubase 4 geinstalleerd (tm 4.5.2.274)
het lijkt erop dat het probleem is opgelost! :okdan:
op het eerste gehoor lopen de noten nu super strak op de maat.

ik ga dit natuurlijk wel even uitgebreid testen... moet nu nog al mijn plugins etc installeren..

alvast bedankt voor alle reacties! met name Boelie035 en quifster!
ik zal later deze week nog wel even wat posten (hopelijk niet eerder..)
ik ben echt super blij! 8o)
 
Back
Top