krautrock1958
Gepokt en gemazeld
Mooie manier gebruik je, je bounct met AI die jou dan als een soort persoon weerwoord geeft, da's een prima manier van AI gebruiken.Sinds kort gebruik ik AI voor het schrijven van teksten. Ik geef het onderwerp en de eerste regel. De AI de tweede regel. Om en om. Het leuke hieraan is dat je suggesties krijgt die soms goed zijn maar meestal niet in lijn zijn met wat jij wilt. Ik doe dan tegensuggesties of geef soms gewoon de regel die ik hebben wil. Het leuke is dat je als het ware buiten je eigen denkkader getrokken wordt door de suggesties van de AI en daardoor soms ook je "verhaallijn" aanpast.
Aan het einde van zo'n AI schrijfsessie houdt je iets over dat eigenlijk gewoon je eigen werk is maar waar je creatief uitgedaagd wordt door de AI. Er is bijna geen regel die de AI geeft die je ongewijzigd gebruikt. Of op de plek gebruikt waar de AI de suggestie geeft.
Het geeft me heel veel plezier om op deze wijze te schrijven. Ik vind dat bijna nog leuker dan de muziek eronder maken
Uiteindelijk als je ziet hoeveel en hoe snel door AI gemaakt en op getraind wordt in onze geglobaliseerde wereld met online streaming dat vroeg of laat ongeveer alle mogelijkheden en variaties zijn uitgeput zodat iemand steeds makkelijker met copyrighted material te maken krijgt en zeker ook omdat dit wereldwijd door AI gecontroleerd wordt, de geest is uit de fles en die gaat er niet meer in.Heb deze thread niet gevolgd, maar las dit vandaag: AI-Generated Works Are Public Domain, Court Affirms
Ik breng zelf niets uit, hooguit post ik hier af en toe wat dus ik zal geen last hebben maar voor mensen die hun brood er mee verdienen is dit heel anders natuurlijk.