Beste Synthforum,
Ik had een drietal tracks "af" en opgestuurd naar een DJ/producer met een eigen label. Deze was (boven mijn eigen verwachtingen) zeer positief erover en wilde ze graag op zijn label uitbrengen.
Maar omdat de tracks mix- en mastering technisch euh... "ruimte voor verbetering" (is ook nog niet mijn sterkste kant...) hebben heeft de DJ om de stems gevraagd, en gezegd dat hij de "problemen" zelf wel wilde oplossen. Al gaf hij wel wat tips en adviezen over de volgende keer.
Één van die adviezen was om in plaats van de Send-effecten als aparte stem/mixerkanaal aan te leveren, deze juist onderdeel te maken van de mixerkanalen zelf.
Ik bedoel dus: als ik een galm als Send-effecten heb op een synth, de synth inclusief galm als één stem op te sturen, in plaats van het "droge" synth-kanaal plus een fx-kanaal.
Ik had begrepen dat "professionele" mixers de send-effecten als losse mixerkanalen gebruiken, of zijn er verschillende methodes die geen van allen verkeerd zijn waarvan wel wat te zeggen valt?
Ik had een drietal tracks "af" en opgestuurd naar een DJ/producer met een eigen label. Deze was (boven mijn eigen verwachtingen) zeer positief erover en wilde ze graag op zijn label uitbrengen.
Maar omdat de tracks mix- en mastering technisch euh... "ruimte voor verbetering" (is ook nog niet mijn sterkste kant...) hebben heeft de DJ om de stems gevraagd, en gezegd dat hij de "problemen" zelf wel wilde oplossen. Al gaf hij wel wat tips en adviezen over de volgende keer.
Één van die adviezen was om in plaats van de Send-effecten als aparte stem/mixerkanaal aan te leveren, deze juist onderdeel te maken van de mixerkanalen zelf.
Ik bedoel dus: als ik een galm als Send-effecten heb op een synth, de synth inclusief galm als één stem op te sturen, in plaats van het "droge" synth-kanaal plus een fx-kanaal.
Ik had begrepen dat "professionele" mixers de send-effecten als losse mixerkanalen gebruiken, of zijn er verschillende methodes die geen van allen verkeerd zijn waarvan wel wat te zeggen valt?