Eerste 'Nightly Build' release

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.921
Locatie
Utrecht, NL
Onder mijn alias 'Herbie Hatchback' heb ik al aardig wat releases op mijn naam staan.
Voornamelijk funky nu-disco en deep house tracks.

Voor het meer synth georiënteerde muziek heb ik een nieuwe artiestennaam 'Nightly Build' in het leven geroepen wat om die reden nu ook mijn alias hier op het forum is.

De eerste track die onder deze naam een release krijgt is een remix die ik maakte voor David Fritz.
Het is in de retrowave/synthwave/vaporwave/cyberpunk stijl en bestaat geheel uit synthesizer geluiden.

Op 2 maart 2024 verschijnt de single op het label Musicon:



Op 8 maart 20124 zal er een verzamelalbum uitgegeven worden waar instrumentaal van deze track op staat:



De andere tracks op deze release zijn:
I Want It (Doppe & Kokke Radio Mix)
Legends (Myosin Remix)
Falling (Lehay Remix)
Two Faces - Alive
Set Things Straight (Mission 87 Remix)
Falling (Angrove Remix)
Closure (Kudu Remix)
Turn It Up Bright (Hypercubed's Melodic Riddm Remix)

Beide releases verschijnen in de digital music stores en op de streaming diensten.

Een draadje hier op het forum die ik postte net nadat ik deze track had gemaakt is hier te vinden:

De mastering heb ik voor het eerst zelf gedaan.

Een mooi begin lijkt me!
 
Netjes. Gefeliciteerd met je release.

Toch even benieuwd, hoe is het gelopen omtrent contract (gezien je eerdere uitvoerige post)? Ik heb de website van MusicOn gekeken, lijkt me een prima club.
 
Netjes. Gefeliciteerd met je release.

Toch even benieuwd, hoe is het gelopen omtrent contract (gezien je eerdere uitvoerige post)? Ik heb de website van MusicOn gekeken, lijkt me een prima club.

Dank.

Ik kan er niet te uitgebreid op ingaan omdat alles wat in het contract staat is vertrouwelijk is maar ze geven een goede deal waarbij ik meedeel in de royalties.
Gezien het een remix betreft is dat vrij bijzonder. De meeste labels kopen een remix namelijk af met een vast bedrag waarna ze wettelijk niets meer met je te maken hebben.
 
Volledig begrip dat je inhoudelijk niet kunt uitwijden. Ik was gewoon benieuwd of de DJ Marco Carola als zakenman ook (nieuwe) artiesten op een juiste manier behandeld. Dit soort mensen kunnen dergelijke trends inzetten, wat alleen maar goed zou zijn. Zo te horen maakt hij juiste stappen. Tof!
 
Ik was gewoon benieuwd of de DJ Marco Carola als zakenman ook (nieuwe) artiesten op een juiste manier behandeld.

Ik heb geen idee wie dat is. Ik heb alleen maar te maken met een A&R manager. Die heeft mijn muziek min-of-meer ontdekt en is heel erg enthousiast, gedreven en super behulpzaam. Werkelijk een plezier om mee samen te werken. Het enige nadeel van dit label is dat het overgrote deel van de muziek die ze uitbrengen niet mijn smaak is. Dat vind ik toch ook wel belangrijk. Ik doe alleen remixen voor ze. Mijn eigen muziek breng ik op andere labels uit die vaak een andere doelgroep bedienen.
 
Back
Top