[Electro-Tech] I Want It

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.922
Locatie
Utrecht, NL
Hi, een opdracht voor een remix.
Ben aan de slag gegaan met wat arpjes en vintage drumbox samples.
Het is anders dan wat ik doorgaans maak, donkereder en geen sample gebruik maar zelf gespeeld.
Ik ben benieuwd naar de reacties. Uiteraard sta ik open voor suggesties maar ben ook niet vies voor een complimentje 😊

 
Update!
Heb een beetje met de decay van de bas arp gespeeld voor wat variatie. (zelfde linkje)
Goeie zet met die decay, klinkt goed. Vind wel dat als de cutoff open staat het geluid af en toe wegvalt (fase?).
 
Klinkt goed, misschien leuk om nog wat meer te spelen met de vocal. Wat kleine dingetjes toevoegen (eventueel dubbel met effecten op de achtergrond) zodat het met name bij herhaling van een zin iedere keer net wat anders klinkt.
 
Ik heb hem 3x beluisterd, meer moet ik niet zeggen zeker? :)
Mooi man, blij dat hij in de smaak valt.

Klinkt goed, misschien leuk om nog wat meer te spelen met de vocal. Wat kleine dingetjes toevoegen (eventueel dubbel met effecten op de achtergrond) zodat het met name bij herhaling van een zin iedere keer net wat anders klinkt.
Ja goede tip! Had ik eerlijk gezegd al gedaan met die hogere stem die je in het begin hoort maar ik vond het resultaat niet bevredigend.
Ik zal er nog eens naar kijken
 
Heb een aantal verbeteringen aangebracht:
- strings en 1e synth klonken een beetje cheapo. Nu voller geluid
- vocal variaties gemaakt
- toonverandering in de lead synth aangebracht
- puntjes op de i gezet in arrangement

Ik hoor graag of er nog meer verbeterpunten zijn.
Ben zelf erg in mijn nopjes met deze eerlijk gezegd ☺️
 
Ik was bevooroordeeld, had je intro-tekst al gelezen. Je kreeg sowieso al een +1 voor het zelf spelen ipv samples pakken, voordat ik 'm had aangezet. Goed man. Hoe beviel het?

Eens met de complimenten hier - lekker trekkie! :)

Ik hoor nog wel een muzikaal gat. Kan 'm echter lastig aanwijzen, maar zou neerkomen op strings/pads die het geheel bij elkaar houden - the rug that ties the room together..

Het zit er eigenlijk al in, die lange noten, daar zou je akkoorden van kunnen maken..
 
Laatst gewijzigd:
@Rutger dank voor de complimenten.
Ik heb verschillende dingen georobeerd om af te wijken maar vond het steeds niet overtuigend klinken.

Ik zal nog eens wat meer dingen proberen.
Misschien kan je mij helpen als je zelf ideeën hebt.
Waarschijnlijk hoor jij al in je hoofd hoet het moet klinken als je er naar luistert.
Bedoel je de arpeggio die moet afwijken? De strings of de lead synth?
 
Back
Top