Pufferfish [DnB]

Gaat lekker bij jou :). Vette drums, mogen van mij af en toe wel wat extra oemphh. Verder voelt het nog een beetje onsamenhangend en mis ik de echte break vs 'vies kijken' drop als je begrijpt wat ik bedoel ;). Klinkt allemaal wel echt super helder, netjes hoe je dat zo gemixt krijgt :)
 
Best wel cool en leuk dat je echt een unieke break probeert te maken.
4/4 kick drum behalve op de laatste paar beats kan best en zal het een stuk dansbaarder maken.
En het blijft DNB :)

Kan me wel platen herrineren die zo gingen... ff te lui om naar de kast te lopen....
 
@kobuz en @flyweight thnx gents!

ik had deze wel bewust zonder echte dikke drop gedaan, ik had deze een beetje als tussenplaat in gedachten, je ken niet altijd alleen maar keihard knallen op de dansvloer, ff beetje pauze (soort van :p) is ook wel fijn.
 
Ik vind de beat heel fijn en heel strak klinken, maar het basgeluidje dat erin komt rond 1:00 haalt wat van de funk weg. Deels komt dat door de reverb erop, maar ook wat de bas daar speelt loopt niet helemaal lekker met de beat. Ik zou daar voor een iets strakker/regelmatiger geluid gaan.

Trouwens nu je de laatste tijd in de d&b zit - soms doet je sound design me denken aan het laatste album van Kode9. Ken je die - is een soort metad&b, heel goed gemaakt.
 
Deels komt dat door de reverb erop, maar ook wat de bas daar speelt loopt niet helemaal lekker met de beat
Ja daar kan ik me op zich wel in vinden, het meeste speel ik gewoon met de hand in. Af en toe quantize ik het daarna, maar soms heeft dat een averechts effect (zoals in dit geval). Ik heb nog wel wat met de timings lopen klooien (handmatig verslepen) maar ik kreeg het net niet helemaal lekker daar (is echt milliseconden werk).
rouwens nu je de laatste tijd in de d&b zit - soms doet je sound design me denken aan het laatste album van Kode9. Ken je die - is een soort metad&b, heel goed gemaakt.
Die naam zegt met wel wat, maar ik ben echt heel slecht in namen, ik ga hem eens opzoeken, thnx!!
 
Tof hoor. Ben het wel eens met dit:
Ik vind de beat heel fijn en heel strak klinken, maar het basgeluidje dat erin komt rond 1:00 haalt wat van de funk weg. Deels komt dat door de reverb erop, maar ook wat de bas daar speelt loopt niet helemaal lekker met de beat. Ik zou daar voor een iets strakker/regelmatiger geluid gaan.
Dat geluid staat m.i. ook gewoon veel te hard.
 
Tering vette bak dit zeg! Vind die mini break juist lekker hoe ie wegvalt met dan ineens de breakbeat er weer bij en later het lichte arpje. De random grommende Basswhapp-jes kunnen mij wel bekoren. Alles valt heerlijk op z’n plaats… toppertje hoor! Zm

Gewoon nog een keer op! πŸ‘ŠβœŠπŸ€˜
 
Tering vette bak dit zeg! Vind die mini break juist lekker hoe ie wegvalt met dan ineens de breakbeat er weer bij en later het lichte arpje. De random grommende Basswhapp-jes kunnen mij wel bekoren. Alles valt heerlijk op z’n plaats… toppertje hoor! Zm

Gewoon nog een keer op! πŸ‘ŠβœŠπŸ€˜

Haha, cool, was deze zelf alweer beetje vergeten, lang niet perfect, maar wel lekker om te maken
 
Lekker nummer hoor...
solo bassje overheerst even in het begin maar wordt later mooi opgevangen door de rest van de track.
Lekker veel variatie :okdan:
 
download.png
 
Klinkt best lekker. Heb veel pufferfishes zien zwemmen in mijn duik- en snorkelperiode 🐟
Maakten die ook deze geluiden? 😳
 
Back
Top