Kijktip: Het Klokhuis - Synthesizer

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
Lid sinds
3 oktober 2010
Berichten
4.498
Locatie
Nijmegen
Het Klokhuis heeft een leuk item gemaakt over synthesizers met een hoofdrol voor de indrukwekkende W2 Studio's (waar de vorige SF Meet was). Ik vind het knap dat ze het toch aardig laagdrempelig en begrijpelijk hebben kunnen maken. Leuk om eens met de kinderen te kijken!

"Tom Trago is dj, producer en muzikant. Tom is gek van elektronische muziek. Hij componeert eigen nummers, geeft concerten en is regelmatig dj op grote festivals. Ook daarbij maakt hij uitgebreid gebruik van elektronische muziek. En oude synthesizers. Pascal gaat naar een studio waar ze de allereerste synthesizers hebben. Het apparaat waar de elektronische muziek mee is begonnen. En Tom gaat ermee aan de slag! In de sketch zien we waarom muzikanten vroeger van die wilde kapsels hadden."


1705571656999.png
 
Die ga ik eens kijken; misschien begrijp ik m’n hobby dan eindelijk

😁
 
Leuk item en herkenbaar voor wie bij de meet-up was!

Klokhuis is nog steeds zo cringe :D
 
Er zit echt een wereldhit in verwerkt. De tekst en deuntje zit nu al in mijn kop:

Weetje wat ik haat?
Als er iemand opeens voor me deur staat
en tegen me praat
en dat ie dan
pas na 1 minuut
gaat praten
op straat
hij dan toch weer naar huis gaat.
 
Klokhuis is nog steeds zo cringe :D
Ik heb daar nooit naar gekeken, ook vroeger niet. Het enige dat ik er van weet is dat het 100x bijna zou stoppen en dat dan heel veel mensen boos werden en dat het dan toch bleef. Met succes schijnbaar, want inmiddels zijn we meer dan 30 jaar verder.
 
Wat een leuke uitzending zeg, dank je voor de tip 👍🌞
 
Toen Klokhuis begon, was ik al te oud. Toen de kinderen klein waren, was Klokhuis nog niet op 't internet te vinden. Wat we wel keken, zowel in de 70's als 00's was de Duitse inspirator ervan (al meer dan 50 jaar!):

Sendung Mit der Maus.

Dit was een heel leuke aflevering: Musikroboter, een mechanische muziekrobot o.b.v. de Roland TR-808 in Dresden

 
Back
Top