Droomsfeer - Solarium

M'n Yoga matje maar uit de kast gehaald, je komt helemaal tot rust. Soort van "Healing" sessie gehad. Zou het zelf niet zomaar opzetten (misschien moet ik dat wel doen).
Mooie afwisseling op de voorgaande nummers. Top!
 
Heel erg mooie track, ik heb genoten.. :)

Luitjes, ik ben rond. Heb alle inzendingen beluisterd. Waauw, wat een talenten. Proficiat allemaal.

Gloomy
 
Gewoon lekker en mooooie sounds. Knap gedaan, toffe eigen stijl. En die beschaafde edoch dikke baslijn komt mooi door.
Als ik een paddo trip zou hebben, zou ik nu met een dikke grijns en tranen in m'n ogen ver weg spacen! 8D
 
Ah ja even een rustpuntje tussen all tracks, lekker hoor.. ook knap hoe je die vogels nog redelijk realistisch hebt gekregen :) Mischien had je ze nog door een IR galm van een bos heen kunne nhalen. Die bestaan! Ask me how I know :)
 
Een soort electronische volière als het ware, erg mooi! Knap gemaakt, fijn om naar te luisteren. Je doet je forumnaam inderdaad eer aan.
 
Mooie sounds en dromerige compositie. Persoonlijk vind ik die vogeltjes wel superirritant worden na een tijdje, maar dat geldt voor echte vogels ook met hun irritante gekwetter om 4.30 's ochtends. Vogels moet je eten, niet horen. Wel knap hoe je dat gemaakt hebt overigens, ik zou niet weten hoe ik zoiets zou moeten designen.
 
Alles is wel gezegd volgens mij. Heel mooi gemaakt. Fijne sounds, heerlijk diepe bass. Mooie stukje vakmanschap. Of ik het thuis zou opzetten...? Misschien in een maillot op een matje? Het brengt me in elk geval wel de nodige rust op de stille zondagochtend.
 
Iedereen bedankt voor de aardige en warme complimenten. Wederom is het een eer om te mogen/kunnen meedoen met deze jaarlijkse contest, waarbij vele mensen luisteren naar Droomsfeer's creaties. :halleluja

Kort samengevat komen de volgende elementen vaak terug in de reacties:
  • Droomsfeer als artiestennaam.
    • Niet voor niets gekozen natuurlijk. Het klinkt zo simpel: één woord dat al mijn creaties exact beschrijft. Overigens wel lang over moeten nadenken wat het zou worden, zeker in combinatie met het Nederlands tintje. Internationaal is het wat moeilijk uit te spreken uiteraard. Maar in het Ambient genre is dat niet heel ongebruikelijk.
  • Algehele relaxte/rustgevende sfeer.
    • Dat is één van de hoofddoelen van mijn muziek. Blij om te horen dat dit op vrijwel constante basis terugkomt in de reacties. Niet alleen bij deze track, maar ook voor alle andere.
  • Realisme van de vogelgeluiden, alsook de buitenaardse varianten.
    • Zeker met de room reverb erbij, klinken de stukjes aan het begin en eind van de track zeer realistisch. Alhoewel de echte vogelkenners zullen zich wellicht eens achter de oren krabben, omdat ze de vogelsoorten niet direct herkennen. De buitenaardse vogelachtige geluidjes, zijn bewust ertussen gemonteerd in het middenstuk van de track. Puur om net genoeg afwisseling te bieden richting de luisteraar. En om het geheel een spacy extraatje te geven. De titel "Solarium" verwijst naar een soort zonnekamer. Dat kan in huiselijke sfeer zijn, maar ook in een futuristische omgeving. Ik laat het over aan de fantastie van de luisteraar om dit alles zelf in te vullen.
    • Het exacte proces kan ik niet meer omschrijven. De Moog Mavis/Mother-32 zijn inmiddels de deur uit, en tijdens de sound design sessies had ik het proces niet opgeschreven. Per toeval ontdekte in een vogeltjesgeluid, door een perfecte setting van de Cutoff/Resonance i.c.m. de VCA en random LFO. De sequencer met willekeurige noten in één of twee octaven, zorgde voor de variaties qua toonhoogtes. Vervolgens aan de slag gegaan met combinaties hierop, en vooral gespeeld met de LFO en de VCA settings. De frequentie moet precies goed zijn: een millimeter ernaast en het klinkt als onzin. De rest is meer spelen met de lengte van ieder tjirpje, en hier en daar iets meer of minder Resonance.
  • Verwijzingen naar andere grote artiesten binnen het Ambient genre.
    • Andrew Prahlow, Steve Roach en Amos Roddy: een groot compliment om daarmee te worden vergeleken. Fulltime muzikant worden voor documentaires/films/Tv-series/videogames: dat klinkt als een droombaan. Waar kan ik solliciteren? :{
  • Yoga
    • Het grappige is dat ikzelf he-le-maal niets heb met yoga en allerlei New Age toestanden. Ik probeer zelf heel ver weg te blijven van dat soort zweverigheid in het dagelijkse leven. Daar is zelfs een lachwekkende sectie om mijn persoonlijke website aan toegewijd. En ja, ik realiseer me volledig dat dit soort grappen een potentiële kern van luisteraars wegjaagt.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Het is duidelijk vakantie. Als ik mijn oren mag geloven. En zonnig, niet te warm, rustig, ik zit buiten in de schaduw en ik heb t naar mijn zin.
 
Back
Top