Journey to Scylla [Moog Mavis/Mother-32/Subharmonicon, Roland MC-707, Vermona Mono Lancet '15]

Het is inderdaad een mysterieuze space track geworden. Bedankt voor alle mooie complimenten. :halleluja

De track is overigens gratis te downloaden in WAV-format via SoundCloud.



De inspiratie komt voort uit de videogame "The Outer Worlds". Hierin ga je op ruimtereis door een fictief sterrenstelsel en onderweg beleef je de spannendste avonturen met je compagnons. Scylla is een reusachtige asteroïde die je tussentijds gaat bezoeken. Dit is de thuisbasis van verschillende geautomatiseerde terraforming-motoren en een krachtveld dat een kunstmatige atmosfeer boven een deel van de asteroïde handhaaft, waardoor mensen (en andere levensvormen) kunnen ademen zonder het gebruik van speciale apparatuur of geïsoleerde pakken.

 
Ik zie op Youtube om het hutje video's met een DFAM / Mother-32 enz. voorbijkomen. Ze bekoren me zelden of zijn ronduit slecht / vlak / weinig variatie. Bij deze productie van @Droomsfeer is het weer gelukt om een interessante productie neer te zetten. Blijft lekker voortkabbelen, piekt niet maar wordt ook nooit saai.
 
Ik vond met name alle ambience op de achtergrond echt heel mooi en verfijnd! :okdan:

De wat rauwere zaagtand op de voorgrond mocht van mij wel langzaam verdwijnen, of meer in het laag blijven en meer gefilterd zijn. Da's gewoon mijn smaak.
 
Wow, heel rustgevend. Ik ben een paar uur met een harde techno rammer bezig geweest en voel nu tijdens het luisteren van jouw track de spanning uit mijn schouders glijden. Mooie mix ook, af en toe misschien iets schel in het hoog.
 
Mooi gedaan hoor. :okdan:

Het is idd 'n hele inspiratiebron: OST's (Original SoundTracks)


Ook van filmscripts en documentaires kun je heel veel halen...
Er zit toch heel veel ambient in commerciële nummers/ost's /docu's en films dan we dachten en er komt nog meer...:walker:

Lekker stukske ambient!:okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Zo veel mooie reacties van iedereen. :halleluja
Blij met de Mavis?
Heb nog eventjes getwijfeld tussen de Cre8audio East Beast en de Moog Mavis. Uiteindelijk is het toch de Mavis geworden, door de iets bruikbaardere functies vanuit het patch gedeelte. Het ging mij met name om nog een extra dik klinkend mono analoog iets, ter aanvulling van de Moog Mother-32 en de Vermona Mono Lancet '15. Heb nog een tijdje met het idee gespeeld om een klein Doepfer kastje te kopen, met daarin wat losse modules. Alleen kost dat qua prijs/prestatie flink wat extra t.o.v. een kleine semi-modulaire synth. Zo'n kleine semi-modulaire desktop synth is ook wat makkelijker plaatsbaarder, hier in mijn kleine studiootje. Er komt een behoorlijk degelijk geluid uit de Mavis. Het is een soort kleinere Mother-32 uit een alternatieve tijdlijn. Een beetje van hetzelfde, maar toch net anders genoeg om het interessant te maken als je ze in combinatie gebruikt. Leuk voor volle basgeluiden, simpele akkoorden en diep klinkende pads mee te creëren. De "fold" functie is trouwens meer een bonus iets voor mij. Was niet perse op zoek naar een Buchla stijl geluid. Tot nu toe, dik tevreden ermee. Zeker een aanrader voor iedereen die de eerste stapjes wilt zetten in de semi-modulaire wereld, of een mooi klinkende en functionele uitbreiding zoekt voor een Mother-32 of Subharmonicon.
 
Back
Top