Solarium [Ambient, Moog Mavis/Mother-32/Subharmonicon, Roland MC-707, Vermona Mono Lancet '15]

Droomsfeer

https://droomsfeer.nl
Lid sinds
7 september 2021
Berichten
368
Locatie
Limburg


Instrumenten:
  • Moog Mavis
  • Moog Mother-32
  • Moog Subharmonicon
  • Roland MC-707
  • Vermona Mono Lancet '15
Effects:
  • Boss CE-2W Chorus
  • Boss DC-2W Dimension C
  • Boss DD-8 Digital Delay
  • Boss DM-2W Delay
  • Boss RV-6 Reverb
  • Boss TE-2 Tera Echo
  • Valhalla Supermassive
Overige:
  • Doepfer Dark Time
Opmerkingen:
  • Alle vogelgeluiden zijn gemaakt met de Moog Mavis en Mother-32 (géén field recordings).
  • Valhalla Supermassive is gebruikt om een kamereffect toe te voegen aan sommige van de vogelgeluiden.
 
mysterieus sfeertje, echt prachtig gemaakt!
 
Een pareltje. Erg mooi. :halleluja

Je zou ook eens wat kunnen posten op het forum van hypnos.com. Helaas is dat forum niet meer zo actief maar daar zitten nog wel wat echte ambient liefhebbers. Volgens mij was dat lange tijd zo'n beetje het enige internet forum specifiek over ambient muziek waar ook nog wat activiteit was.
Heb net ambientonline bekeken en dat ziet er eigenlijk wel interessant(er) uit.
 
Allen, bedankt weer voor de mooie woorden. De track is tevens gratis te downloaden via SoundCloud.



Een pareltje. Erg mooi. :halleluja

Je zou ook eens wat kunnen posten op het forum van hypnos.com. Helaas is dat forum niet meer zo actief maar daar zitten nog wel wat echte ambient liefhebbers. Volgens mij was dat lange tijd zo'n beetje het enige internet forum specifiek over ambient muziek waar ook nog wat activiteit was.
Heb net ambientonline bekeken en dat ziet er eigenlijk wel interessant(er) uit.
Mooi! Inderdaad iets voor de Ambient Online Compilatie cd. Je hebt nog tijd.
Op het Ambient Online forum ben ik ook actief. De laatste drie compilatiealbums stonden ook elk twee Droomsfeer nummers op. Op korte termijn komt deel 19 uit van de compilatiealbums, waar ook wederom twee Droomsfeer nummers op zullen staan ("More Human Than Human" en "Journey to Scylla"). De track "Solarium" zal wellicht ook op deel 20 te beluisteren zijn, bij goedkeuring van deelname.

Ik heb zelf al een keer soortgelijke vogelgeluiden uit mijn synths gehaald, maar ik weet niet meer wat ik deed. Wil je je techniek hier delen?
Het met terugwerkende kracht beschrijven van de volledige set technieken/patches is te ingewikkeld. Per toeval werden deze geluiden ontdekt en heb helaas geen foto's van de patches. Heel globaal weet ik het wel, maar dat is onvoldoende om exact op dat punt uit te komen van deze set geluiden. Wel staan een aantal gratis samples online: Geluidsfragmenten | Droomsfeer. Deze samples zijn daarnaast rechtenvrij beschikbaar gesteld onder een vorm van de Creative Commons licentie. Op zich is het wel interessant om in de toekomst ook de patch notes te delen, naast wat technieken die sowieso vaker worden gebruikt voor Droomsfeer tracks. Wellicht dat daar nog een aparte pagina voor komt binnenkort.
 
Back
Top