Goede (bureau)stoel voor in de studio?

bijlevel

SWB
Lid sinds
29 november 2007
Berichten
1.273
Locatie
Delfgauw
Mijn oude stoel is op en dus zoek ik een nieuwe comfortabele stoel, want ik zit er vaak uren in :Z:D. Een studiostoel zal denk ik wel veel lijken op een bureaustoel, maar mss hebben jullie goed suggesties voor of ervaringen met een specifieke studiostoel. Prijs is wel een dingetje, maar ik zou zo rond de 200 euro willen besteden. Of krijg je daar niks goeds voor? Alvast dank voor je reactie!
 
Ik heb een hoge tafel van steigermateriaal gebouwd, kun je lekker achter staan en scheelt een stoel uit kiezen.
 
Oe ik herken de zoektocht, heb deze net afgerond namelijk, had zelf niet veel eisen maar wou als t ff kon ook een tukje erin kunnen doen. Althans dat niveau van comfort zocht ik. En wou m ook graag wel nieuw, passend bij m’n hokje waar die staat.

Qua comfort was zo’n gaming-stoel wel fijn, en die zaten comfortabel en qua prijs redelijk, tot dat ik bij de makro uit kwam en deze vond (althans hij lijkt erop, ik heb een knal-oranje genomen)

Tot nu toe een goede keuze geweest, wel met liefde goed in elkaar zetten, althans ik ben altijd wat huiverig voor zo’n grote stoel, voor zo’n lage prijs dan zal de fabrikant her en der misschien wel wat bochtjes hebben afgesneden om de prijs te drukken, maar hij zit fantastisch, qua rugzitting lekker achterover instelbaar naar wat je wenst, ook de armleuningen gaan fijn mee, en een benen-steun. Ik dacht dat ik die nooit zou gebruiken, maar t tegendeel is gebleken, potje bier der bij, en lekker de mix terug luisteren. Lekker man. En hij is van nep-leer waardoor die geen kattenharen meer aantrekt (mijn oude zwarte stoeltje was zwart en van stof, maar leek soms meer op een rode kater)

Succes met de zoektocht
Mvg

Danny
 
Toevallig ook naar aan het kijken. Aangezien ik vaak last van mijn onderrug heb wil ik er ook wel wat in investeren. Deze kwam langs als advertentie, qua eye candy natuurlijk erg vet in de studio, maar wel prijzig: Gamestoelen | Secretlab TITAN Evo | Secretlab EU

Ik lees dus mee hier :)
Tenzij je een slexhte rug hebt
Voor mij daardoor op het werk juist fijn om af te wisselen tussen staan en zitten :)
 
Heel erg bedankt voor de nu al goede tips! Staande mixen/werken/tukkie doen is natuurlijk ook heel goed, maar ik doe al veel aan sport tussen muziekmaken door ;). De makrostoel lijkt mij wel tot nu toe een goede kandidaat, ook qua prijs.
 
Mijn ervaring is dat echt goede bureaustoelen flink aan de prijs zijn, dan ben je niet voor 200 euro of zo klaar, indertijd heb ik er eentje bij een tweedehandse loods voor kantoormeubilair gekocht voor 6 tientjes en misschien kom je in de kringloop nog wel wat tegen.
Wat me vooral opviel was dat veel stoelen er goed uitzien maar dat de zeteldiepte vaak te kort was zodat je na een tijdje niet meer comfortabel zit, ik raad je een zeteldiepte van minimaal 50 cm aan en het beste is natuurlijk als je zelf even er op zit ipv op afstand te kopen maar misschien heb je geluk met die makrostoel.
 
Laatst gewijzigd:
Wel wat duurder maar dan heb je een zeer goede stoel voor langdurige sessies


Duurder? Dan heb je mijn studiostoel nog niet gezien... Echt voor mensen met rugproblemen.
Rhode & Grahl. Top stoel. Rohde & Grahl Xenium Swivel Chair Duo-Back bureaustoel met hoofdsteun
Ik heb 60€ betaald in de Kringloopwinkel. Muuohahaha... :D


1703177913007.png
 
T is enorm wikken&wegen, en voor velen ook een budget dingetje natuurlijk, ik wou een zachte troon, en als ik dan een vergelijkbare stoel vind dan schiet die prijs vaak ruim over de 500€, k heb ook een hele tour achter de rug bij de leenbakkers/ikeas/ etc etc, en zodoende kwam een gamestoel als favoriet eerst eruit rollen, omdat die een fijne verstelbare rug hebben. Maar vond die juist iets te vast zitten door dat t zo’n racekuip is waar je ingaat zitten
Maar goed een ieder zo z’n voorkeur natuurlijk, wel heb ik super verrolbare wieltjes er onder gezet waardoor die erg makkelijk door de studio rolt (laminaat vloer) en geen schade maakt aan de vloer. De stoel is best zwaar maar door die wieltjes scheelt dat wel. Mvg Danny
 
Spaar liever wat door tot je een hogere (betere) prijsklasse kan aanschaffen. heb ook begonnen met zo gamerstoel die na jaar bijna uiteenviel en nog andere soorten. . erna gekozen voor Interstuhl ergonomics, gebruik deze nu 5 jaar, zoals nieuw!

wat wel aan te raden is in je prijsklasse, zijn de Ikeas:
 
Ik heb een spinalis stoel. Ik denk dat ik m ondertussen zeker 14 jaar heb. Kost wat maar is behalve wat vuil nog steeds prima
 
Voor dat budget zou ik op mp zoeken.
Zoek een stoel waarvan zo veel mogelijk verstelbaar is. Wbt het materiaal, zelf zou ik altijd voor mesh kiezen en niet gestoffeerd en zeker geen nep leer. Dat gaat in de zomer nogal zweten als je er een tijdje op zit.
Zoiets
of
Zoiets
bijvoorbeeld.
Succes!
 
Ik vroeg ook of mijn budget OK was voor een goede stoel ;). Ondertussen begrijp ik dat ik dat moet verhogen tenzij ik met geluk een goede (2e hands) stoel vind. Ook nu weer bedankt voor alle input!
 
Back
Top