Miss D. Red Brand met Yolandi Visser - Dateless Period [RaveTrap Muziek]

SynTheSister

Gereactiveerd actief
Lid sinds
30 Maart 2016
Berichten
138
Locatie
Allie NL


Een eerste probeersel in de RaveTrap stijl. Compleet met muziekvideo. Wat vinden jullie ervan?
Ik ben toch nog niet helemaal tevreden. Het tempo kan iets omhoog en tempowisselingen maken het misschien wat spannender.
De kick moet iets harder misschien. De kans bestaat dat Die Antwoord hier echt mee aan de slag gaat.
 
doet een beetje poppy aan. flarden van katebush komen in me op op een of andere manier.
 
De term Ravetrap is bedacht door Die Antwoord. Rave is Yolandi’s ding en rap dat van Max. Maar het gaat wat verder dan dat. Vroeger hadden we zinsontleding op school. Er bestaat ook nog zoiets als woordontleding. Woorden krijgen dan een andere betekenis of meer diepgang. In het Engels is demanding een mooi voorbeeld: de man ding in het Nederlands. Nederlands-Engels (aan elkaar verbonden door de geografische ligging) is vrij heftig soms. Till Lindemann van Rammstein is er ook goed in. De combinatie Engels-Duits-(Nederlands) bestaat ook. Engels-Nederlands-Afrikaans bestaat ook nog.

Verder bedankt voor de leuke reacties allemaal. Ik ga nog zeker een album vol maken in dit genre.
Die ban aan ja ja N.
 
Leuke track. Ik moet het bruggetje naar Die Antwoord nog vormen (zijn die zo gericht op synth-muziek? of zoeken ze een nieuwe sound?), maar dat zal vanzelf wel blijken..

Die afterbeat-baslijn wringt in mijn beleving, zit op een andere toonhoogte dan de grondtoon die de overige melodieën lijken te hebben.

Het tempo kan iets omhoog

Ja eens! Wat mij betreft meer dan "iets".

tempowisselingen maken het misschien wat spannender.

Wellicht, maar ik hoor het niet. Had althans nergens een moment waarop ik dacht "hmm een tempo-wisseling zou nu wel fijn zijn".. Zou eerder een gimmick worden denk ik - maar als Die Antwoord in de optelsom zit, is gimmick misschien juist wat je wil.

Ik heb nog nergens gelezen hoe je bij hun terecht bent gekomen - of zij bij jou.. care to share?
 
Die afterbeat met Chet Baker? Is ook een andere toonladder. Heb ik me niet in verdiept. Het gaat om de taalkundige grappen. Een humoristische toegift.

“Baruch is in jou oeg” en de link heeft youtube erbij gezet. Als het niet door mocht gaan dan heb ik een nog beroemdere zangeres op het oeg. Begrijp je Afrikaans?

 
Dit is toch gewoon een psychotische episode of wat? Dit is gewoon een bak herrie die niemand horen wil,ik niet in elk geval,en denk dat die antwoord dit überhaupt ooit horen zal.
 
De eerste track heeft IMHO niks met rave of trap te maken? klinkt meer als een laid back computer game riedeltje.
Het 2e linkje klinkt als een slecht geloopte rave sample met te veel reverb en een random getriggerd vocal sampletje er overheen, zit kop noch staart aan.
 
Back
Top