MOOG SOFTWARE ondergang analoge hardware Moog?

Moog staat voor iets, zoals Ferrari voor auto's.Ze zullen altijd hardware synth's blijven bouwen, tenzij Moog softsynth's kunnen verkopen aan 2000 euro.
 
Ik hoop het, bedoel Bob Moog is er niet meer en Inmusic heeft het denk ik nu voor het zeggen.
Zodra er een raad van bestuur en aandelen komen kijken gaat het toch meer om de centen.
Je kunt bij Inmusic idd de Ferrai kant op of richting numark.. ik vind het een ontwikkeling die ik liever niet had gezien.
Liever dat Moog independent was gebeleven.
 
Er zijn zoveel bedrijven die hardware en plugins maken. Korg, Roland en Arturia bijvoorbeeld. Zolang er vraag is zal het aanbod niet zomaar opdrogen. En so what als een nieuwe generatie van de plugins en augmented reality is als dat ze inspireert, je kunt toch niet eeuwig in hetzelfde blijven hangen? En dan komt er vanzelf wel weer een tegenbeweging die het juist op de "ouderwetse" manier wil doen.
 
Moog staat voor iets, zoals Ferrari voor auto's.Ze zullen altijd hardware synth's blijven bouwen, tenzij Moog softsynth's kunnen verkopen aan 2000 euro.
Ander merk in de categorie van Ferrari, Lamborghini, maakt alleen nog maar electric cars. Is niks analoogs meer aan. Misschien gaan ze bij Moog ook wel over naar VST/VA only 😬
 
kijk zon woke bedrijf als moog (al die spam mail van ze met paarse/felrode harigedames met moeilijke brillen) kan natuurlijk niet anders dan alleen SW gaan. Het kost ze anders ESG puntjes als ze van die verskrikkelijke miljeu belastende hw synhtjes van ze blijven maken. Moeder Aarde schreeuwt, snapjewel.
 
vele malen een aantal jaren terug, toen heb ik me uitgeschreven van de mailings. Alleen maar vrouwen met felgeverfde haren en liefst ook van kleur. Zeg maar helemaal de doelgroep van de producten....zal zo rond 2018 zijn geweest

Ik heb ze niet bewaard trouwens als je soms bewijzen en screenshots verwacht BTW
 
Ik herinner me ook wat van die campagnes uit die tijd maar eerder incidenteel (2-3x?) dan "spam" in mijn herinnering. Bovendien speelden die hippe dames op hardware synths.
 
Tja, precies het tegenovergestelde van het beoogde doel dus. Lekker belangrijk dat het vrouwen zijn. Maar het wordt dus wel zo gepresenteerd, zzzz.
Het heeft dan ook geen zin, daarom hoef ik dat soort mails niet. Ik ben erg makkelijk in unsubscriben als het daarom gaat. :P

Maareh SW Moog dig ik wel, de HW heb ik al jaren achter me gelaten om diverse redenen.
 
Zover ik weet zijn er nu 3 software producten van Moog.
Mariana
Moogerfoogers
Animoog
Er zijn er nog wat meer:

IMG_1060.jpg


Van deze gebruik ik Animoog het meest. Maar ik moet zeggen dat ik ze nauwelijks gebruik. Zowel op iPhone als iPad blijft het toch een beetje gepriegel met touch. Dus het blijft voornamelijk bij door wat presets heen bladeren ter inspiratie. Hardware Moog vind ik niet interessant.
 
Moog / inmusic Tsja zou niet de eerste keer zijn om dus een zijstap te maken.
Toen kon het dus ook om in grote hoeveelheid te produceren om betaalbaar te zijn.
Inmusic heeft net als Behringer wel de slagkracht denk ik.

Wikipedia

"The Realistic Concertmate MG-1 is an analog synthesizer manufactured by Moog Music in 1981 and sold by Radio Shack from 1982 to 1983 under their "Realistic" brand name. It was produced without some standard Moog features, such as pitch and modulation wheels, as a cost-cutting measure aimed at achieving a lower price for the consumer market. The synthesizer also featured a pair of pass-through RCA jacks, which allowed users to mix radio or records into the final live synthesized sound output.

The Moog Concertmate MG-1 is the most widely owned of all vintage Moog synths, probably because it was produced in large quantities for the Tandy Corporation, and also its relatively low price (at the time) of $499.95"


Screenshot 2023-12-20 at 10.43.24.png
 
Met 8x oversampling zou hij vast wel lekker klinken.
Even zijspoor... vanwege die 8x oversampling was ik dus voor de RRS Ivoks gegaan ipv Marianna. Wellicht Appels en peren maar ik zoek meestal wat anders dan de meute.
 
kijk zon woke bedrijf als moog (al die spam mail van ze met paarse/felrode harigedames met moeilijke brillen) kan natuurlijk niet anders dan alleen SW gaan. Het kost ze anders ESG puntjes als ze van die verskrikkelijke miljeu belastende hw synhtjes van ze blijven maken. Moeder Aarde schreeuwt, snapjewel.
Tja, en dan die houten zijpaneeltjes… Hebben ze vast een heel bos voor moeten omhakken… :P
 
Ze hebben toch ook niet alle paarden omgebracht omdat de meeste mensen het handiger vinden om met een wagen te rijden? En ik denk ook niet dat ruiters met de wagen rijden leuker vinden… Ik snap het punt niet echt… *D
 
r u ok?
ja joh twijfelde wel om te doen maar vond het wel grappig, jij niet? Was niet de bedoeling om een statement te maken hoor. Beetje dollen en de waarheid is binnen 1 sec gechecked toch..
 
Back
Top