MOOG SOFTWARE ondergang analoge hardware Moog?

MstrFX

Ouwe rot
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
2.726
Ik ben toch maar overstag gegaan en de Moog Mariana gedownload.
Nu moet ik zeggen dat ik de hele collectie vst moogerfoogers ook heb.
Eerlijk gezegd ben ik een beetje geschrokken van de kwaliteit van Mariana.
Mede omdat ik nu ook even een Moog ter vergelijking heb.

Zover ik weet zijn er nu 3 software producten van Moog.
Mariana
Moogerfoogers
Animoog

De Animoog vind ik het minst van allen of heeft iemand daar goede ervaring mee?
Maar die Mariana.. Op deze tour vraag ik me af of we ooit een VA hardware bak van Moog gaan zien?
Wat betekend dit voor Moog in de toekomst denken jullie?
 
Zit nu te experimenteren met Mariana en de Moogerfoogers.. echt heel goed.
En spelen met de CV is ook echt een plus.

marinamooger.png
 
Animoog is superfijn, ik heb 'm al jaren op de iPad. Weer eens wat anders dan die eeuwige Moog geluiden. Misschien dat de Moog One een beetje in de buurt komt?
 
Ja ik ben ook een beetje een cheapskate ik heb de Animoog demo maar kan dus weinig testen.. Moet weer 35,- lappen dus..
 
Wat betekend wat voor Moog in de toekomst ? Wat is exact je vraag ? Je vind animoog niets maar de Mariana is vet ? Onduidelijk.

Ik zie wel een bepaald patroon :
Is een bedrijf dat instrumenten maakt,(hardware of en tegenwoordig ook virtuele zooi). Iedere keer als ze een poly uitbrengen gaan ze helemaal of bijna koppie onder. Dat is een beetje het terugkerende patroon.
 
Nee dat zeg ik niet ik heb alleen de demo van Animoog en die is een beetje beperkt nu.. dus ik stel de vraag gewoon open. Sorry als het onduidelijk is maar je mag ook antwoorden hoe je het ook wilt interpreteren. Ik heb hier niet de 100% waarheid maar vind het gewoon leuk om dit uit te zoeken. Ik heb alleen ervaring met de RME voyager en nu de Sub 37. Ben achter een aantal dingen gekomen mede door vinnieg en dat is toch het mooie hier.
 
Je kan muziek kopen op plaat, cd, usb en streamen. Ik zie de redenering niet.
zolang er mensen zoals ik hardware willen verkoop je hardware, toch?
en als we met te weinig zijn om de zaak recht te houden is t voorbij
 
Nou mijn redenering is meer dat ik denk shit, straks maakt Moog geen hardware meer en dat zou ik in zn algemeenheid een mindere tendens vinden. Dus is het goed dat Moog hier aan meewerkt vraag ik me af. Behringer is heel stellig. Software kan niet tippen aan hardware dus we maken hardware.. Moog maakt toch een zijstap. Ja jullie mogen me aanvallen op mn redenering maar ik merk alleen iets op.

Ergens zou ik het ook wel interessant vinden als moog met een hypbride hardware bak komt.. En nu met inmusic?
 
Hardware van Moog blijft nog wel een tijdje bestaan. De huidige eigenaar zal in elk geval proberen of het klopt dat, wanneer er Moog op een synth staat, er altijd kopers zijn die daar redelijk wat voor willen neertellen. Valt dat tegen, dan wellicht nog een ronde met goedkopere hardware.
 
De animoog heb ik ooit gekocht. Maar dat is echt al heel erg lang geleden. Vond hem wel aardig geloof ik destijds. (Maar nogmaals is echt jaren geleden, toen ie uitkwam gekocht)

Gebruik nauwelijks nog plug-ins. (Enkel compressie / eq / fx)
dus aan mijn mening heb je niet veel.

De hardware van moog ben ik wel fan van. Vooral het oude spul :)
 
Ach ja, synthmakers komen en synthmakers gaan. Is er weer een een open plek voor de makers van nieuwe hardware in het hogere topsegment.
 
Ok, 1 persoon in NL heeft een coole VA synth gevonden. Dit betekent de ondergang van de analoge Moog synths.

VA synths worden al tientallen jaren verkocht en analoge zooi is nog steeds hardstikke populair.

De topic titel is echt veel te dramatisch.
 
De topic titel is echt veel te dramatisch.
Ben ik eigenlijk wel met je eens, beetje telegraaf. Zat in mn emotie.
Als iemand de moderator vraagt dit draadje te verwijderen is dat helemaal prima.
 
Ik zou me er geen zorgen over maken voorlopig, want ondanks dat ik zelf ook het idee heb dat ik prima geluid en muziek kan maken zonder hardware, is het veel te leuk en inspirerend om met fysieke instrumenten te werken. En dit forum bijhoudende krijg ik niet het idee dat ik daar alleen in sta.
 
Ok, 1 persoon in NL heeft een coole VA synth gevonden. Dit betekent de ondergang van de analoge Moog synths.
Dit is ook een beetje overdreven toch? Als je mn titel leest staat er "analoge hardware" Va hardware moog wellicht?
 
Is die simpele moog plugin niet heel erg zwaar voor de cpu?
Met 8x oversampling zou hij vast wel lekker klinken.
 
Je kan muziek kopen op plaat, cd, usb en streamen. Ik zie de redenering niet.
Ik denk dat de onderliggende rede bij mij is dat ik een soort schrikbeeld van de toekomst heb waar de nieuwe generatie alleen nog maar met touchscreens en augmented reality bezig is.
 
Als Moog stopt gaat de werknemer en ontwerper elders zijn ding doen. Niet te snel denken dat zoiets einde oplevert. Eerder n verse flow elders.

Autos krijgen weldra terug meer knoppen. Let maar op
 
Ik denk dat de onderliggende rede bij mij is dat ik een soort schrikbeeld van de toekomst heb waar de nieuwe generatie alleen nog maar met touchscreens en augmented reality bezig is.
Dan word vintage weer goedkoper... iedereen blij :dubbel:
 
Ok, 1 persoon in NL heeft een coole VA synth gevonden. Dit betekent de ondergang van de analoge Moog synths.
VA synths worden al tientallen jaren verkocht en analoge zooi is nog steeds hardstikke populair.
De topic titel is echt veel te dramatisch.
Zal het even onderbouwen.. Afgelopen zomer ben ik helemaal in the box gegaan en heb zeker voor 2000,- aan software gekocht. Ik ben een A-typische software draad gestart en een Softsynth analog sound contest waar niemand aan meedeed haha. Dus ja ik ben ook zoekende en vind dat ook leuk. Maar ja wel zooitje hw weer gekocht.
 
Back
Top