Geoffrey T. - Touch My Soul

Prima plaatje. Twee losse opmerkingen:
- Ik vind die vocals op sommige stukken (zoals in dat breakje) wel erg repetitief cq. overdadig en ook vanwege de loze kreten niet echt je van het. De toonhoogte komt ook niet helemaal lekker uit ten opzichte van de rest. Kort gezegd dus een prima interpretatie van die vroege house (waar ik te jong voor ben om daar nostalgische gevoelens voor te hebben). :)
- En het einde lijkt niet meer te zijn dan het stoppen van het geluid. Daar kan wel iets meer afbouw in.
 
Klinkt erg lekker! Van mij zou je ook een instrumentale versie mogen maken (voor op de B-kant : ) Ik ben zelf niet zo van de vocals in house/techno nummers.
 
Prima plaatje. Twee losse opmerkingen:
- Ik vind die vocals op sommige stukken (zoals in dat breakje) wel erg repetitief cq. overdadig en ook vanwege de loze kreten niet echt je van het. De toonhoogte komt ook niet helemaal lekker uit ten opzichte van de rest. Kort gezegd dus een prima interpretatie van die vroege house (waar ik te jong voor ben om daar nostalgische gevoelens voor te hebben). :)
- En het einde lijkt niet meer te zijn dan het stoppen van het geluid. Daar kan wel iets meer afbouw in.
Bedankt voor het luisteren en je commentaar.

Ik vraag me nu even af of anderen ook vinden dat de toonhoogte van de zang niet helemaal lekker gaat? Zelf hoor ik het niet, behalve een klein beetje in de eerste openingsuithaal.

Dat de zang repeterend is vind ik zelf niet zo erg, dat was indertijd ook zo (al was het maar vanwege de sampletijd die je toen ter beschikking had).

Het einde kan inderdaad nog wel even wat meer/langer uitgewerkt worden. Ook ben ik nog van plan om een percussieloop in het nummer te verwerken.
 
Klinkt erg lekker! Van mij zou je ook een instrumentale versie mogen maken (voor op de B-kant : ) Ik ben zelf niet zo van de vocals in house/techno nummers.
Dank je wel! Ja, ik ben ook van plan om een instrumentale dubmix te maken t.z.t. Zelf ben ik ook vooral van de instrumentale house/techno. Maar de laatste tijd heb ik best veel oude vocale house van artiesten als MURK, Kerri Chandler en M.A.W. geluisterd. Toen ik ineens tegen deze acapella van een oude MURK tune aanliep, wilde ik ook eens een poging wagen om iets met vocalen te doen, haha!
 
Dank je wel! Ja, ik ben ook van plan om een instrumentale dubmix te maken t.z.t. Zelf ben ik ook vooral van de instrumentale house/techno. Maar de laatste tijd heb ik best veel oude vocale house van artiesten als MURK, Kerri Chandler en M.A.W. geluisterd. Toen ik ineens tegen deze acapella van een oude MURK tune aanliep, wilde ik ook eens een poging wagen om iets met vocalen te doen, haha!
Groot gelijk heb je :)
 
Ja echt een soort 1993 plaat. Eén ding die ik meteen wel dacht (geen idee of het al genoemd is): die overgang bij 1:35 mag radicaler! Je gooit er dan een soort basje bij, maar dat mag best meer echt een bass zijn! Dikker maken, en duidelijker laten klinken. Dan krijg je echt meer een groove twist. Dat kan echt meer impact hebben. Nu te subtiel m.i.
Maar goed, misschien denken anderen daar anders over hoor.

En verder, tja, je mot ervan houwe :)
 
Ja echt een soort 1993 plaat. Eén ding die ik meteen wel dacht (geen idee of het al genoemd is): die overgang bij 1:35 mag radicaler! Je gooit er dan een soort basje bij, maar dat mag best meer echt een bass zijn! Dikker maken, en duidelijker laten klinken. Dan krijg je echt meer een groove twist. Dat kan echt meer impact hebben. Nu te subtiel m.i.
Maar goed, misschien denken anderen daar anders over hoor.

En verder, tja, je mot ervan houwe :)
Ik heb die bas die je bedoelt telkens zachter en zachter gezet. Misschien kan hij toch wel weer wat harder idd.
 
Ja echt een soort 1993 plaat. Eén ding die ik meteen wel dacht (geen idee of het al genoemd is): die overgang bij 1:35 mag radicaler! Je gooit er dan een soort basje bij, maar dat mag best meer echt een bass zijn! Dikker maken, en duidelijker laten klinken. Dan krijg je echt meer een groove twist. Dat kan echt meer impact hebben. Nu te subtiel m.i.
Maar goed, misschien denken anderen daar anders over hoor.

En verder, tja, je mot ervan houwe :)
Ik heb dat basje nu toch maar weer harder gezet en een nieuwe versie op Soundcloud gezet. Volgens mij is het wel beter voor de groove inderdaad. Thanks.
 
Niet helemaal mijn soort House maar wel erg goed gelukt. Vind de bass erg goed. De vocalen pitch is prima wat mij betreft. Alleen inderdaad een beetje repetitief. Verder coole track. Mix is ook prima denk ik. Ik vond alleen de overgang van die arp naar de bass op 1:30 zoiets een beetje raar. Misschien moet de arp pas later in de track komen in plaats van in de intro. Verder niks op aan te merken :)
 
Ben niet wild vd intro (laat ons t moroder ding noemen) en die komt dan rond 3 min 10 terug piepen. Ik vind dat te saai. Mss met een filter over of zo dat er wat verschil is?
verder lekker robin s baby
 
Niet helemaal mijn soort House maar wel erg goed gelukt. Vind de bass erg goed. De vocalen pitch is prima wat mij betreft. Alleen inderdaad een beetje repetitief. Verder coole track. Mix is ook prima denk ik. Ik vond alleen de overgang van die arp naar de bass op 1:30 zoiets een beetje raar. Misschien moet de arp pas later in de track komen in plaats van in de intro. Verder niks op aan te merken :)
Goede feedback, dank je wel! :okdan:

Die arp is het element waar ik het meeste mee heb geworsteld. Dat is (na de beat) het eerste element waar ik mee begonnen was met deze track. En dat terwijl ik geen Moroder-disco wilde maken maar een vocal deep house nummer, haha! Die arp was een patch waar ik toevallig tegenaan liep in een nieuwe soft synth.

Een paar keer heb ik op het punt gestaan deze arp er compleet uit te gooien. Ook heb ik geprobeerd om hem aan het begin weg te laten, maar het lukte me met de andere elementen die ik had niet echt om een goed lopend intro te maken. Dus toch maar erin gelaten, want het is wel een leuk disco-achtig inmixstukje. En je hebt dan daarna een soort twist (bij 1:30 idd ongeveer) dat het nummer ineens een andere kant opgaat.

Die de overgang van het arp-intro naar het nieuwe basje vond ik ook lastig en heb ik best even mee zitten puzzelen, en heb ik uiteindelijk weten op te lossen door de arp gewoon langzaam eruit te mixen qua volume en dan met dat nieuwe basje te komen. Voor mij is het nu wel acceptabel, maar het zou wellicht nog beter kunnen?
 
Laatst gewijzigd:
Ben niet wild vd intro (laat ons t moroder ding noemen) en die komt dan rond 3 min 10 terug piepen. Ik vind dat te saai. Mss met een filter over of zo dat er wat verschil is?
verder lekker robin s baby
Het idee was dat 'ie een beetje Moroder-disco begint en dan ineens naar deephouse/garage omslaat. En dan later nog even erin piept om toch nog één geheel te maken van het nummer. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb die Moroder bass er vooral ingezet omdat ik er bij het zoeken naar geschikte geluiden ineens tegenaan liep en ik 't een coole patch vond! :peukie:
 
Lekkere track man! Je weet die sound goed te pakken.


Of dat de vocals er te overdadig inzitten?

Dit was het voor mij, inderdaad. Maar ik ben sowieso niet van de "reach for me, come on and reach for me.. touch me... touch my soul"-achtige teksten.. hoort wel bij deze muziek, dat snap ik wel.. maar ik zou zelf de instrumental opzetten :)
 
Back
Top