S-330 met analoge Roland-filters

levka

Verkeerd in goede staat
Lid sinds
12 september 2002
Berichten
2.635
Locatie
Amsterdam
Bijzonder:
Een S-330 met analoge Roland-filters te koop voor een vriendenprijs.

1702064095605.png
 
Whahaa.. :D

Ik zag em ook al maar de fabel van de 'analoge filters' was me nog niet opgevallen. Mooi prijsje.. (als ie em voor kwijtraakt..)
 
S330 is het samplerdeel van de W30. En veel digitaler worden filters niet. Als-ie voor dit soort prijzen wegggaat dan begin ik het ook te overwegen. Zo vaak komt hij niet meer uit zn winterslaap.
 
Ik heb ooit hetzelfde setje gehad.. bij mij zat alleen 'n originele Roland MU1 muis.. dat verschil hoor je verder ook niet.. :D

Ik vond de S50 wel cool.. (vanuit foldermateriaal).. met dan zo'n digitizer erbij en er was nog een optionele tool dacht ik. Maar soundwise vond ik 'n S330 / S550 / S50 niet interssant.. is vrijwel hetzelfde als de S550 wat een S330 is met meer controls.. Had de W30 nog niet een soundrom ingebouwd? Misschien wel hetzelfde idd.. ook 12bit

Geloof dat de S770 wel een bepaalde mojo in het geluid heeft door Burr Brown converters.. (in de zijn van wat je erin stopt komt er mooier uit).. maar misschien is dat ook opgeblazen door internet? Ik heb nog wel een DJ70 staan.. schijnt hetzelfde te zijn.. vind dat ook een mooie unit.. verder niet zo veel gebruikers waarde.

De Korg DSS1 is voor mij de enige 12 bitter die synthese technisch echt de moeite is.. misschien ook wel sentiment omdat ik em in de vorige eeuw had. .wel groot.. en misschien daarom maar nog steeds voor rond de 300 - 400 te vinden? Deze heeft echt mooie, analoge filters.. en voelt een beetje aan als een hybride synth qua bediening.. Ook het downpitchen levert lekkere aliasing op.. iets wat je op de S330/S550/S50 niet hebt.. dat klinkt net zo dood als de Akai S950.. Ook zwaar gehyped.. wel analoge filters maar geen resonance.. de DSS1 heeft dat wel en een super coole dual delay..
 
Ik krijg ook steeds meer de indruk dat mensen voor verkoop tegenwoordig kijken wat iets waard is (en ze vinden alleen die veel te dure set alleen die er al tijden staat). Ze zetten het dan voor het dubbele in de markt zodat de afbieder de helft kan bieden.. en zo wordt de gevoelsmatige waarde van al deze onbruikbare troep die alleen maar te koop blijft staan steeds maar hoger. :D
 
ik had mijn s330 ff te koop staan vorig jaar, kreeg een bod van 40 euro. De kandidaat had zelf een auto te koop voor 80k waar ie geen laagbieders op wou. Ik heb m gevraagd of ie de S330 voor de auto wou ruilen. Hij was lekker pissed
 
Ik heb mijn setje voor de vraagprijs van 100 euro verkocht en heb daar vrede mee.. zou em niet eens terugwillen voor dat geld denk ik.. De sampler behoefte wordt tegenwoordig door de markt ruimschoots voorzien ook.. Ik bedoel.. een MPC ONE voor 500.. wat een bedieningsgemak!!

Het probleem is gewoon dat mensen het te koop zetten voor teveel en te koop blijft staan.. enige graadmeter qua waarde is op biedingen zetten en rustig afwachten tot iemand die een goed bod heeft het ook wil kopen voor dit bod...
Zoiets bv.. ≥ E-mu EMAX II 2212 Stereo Sampler (1989) — Samplers — Marktplaats
Geen analoge filters als de Emax I maar de filters klonken wel ontzettend goed. Ook met resonance!! Heel veel leuke dingen mee gedaan.. maar no way dat ik em weer ga kopen. :D
 
Back
Top