emulator II van grateful dead

ano150122

Gedeactiveerd account
Lid sinds
1 januari 2004
Berichten
2.363
Kwam dit tegen, heb er zelf het geld niet voor, maar als er iemand in geinteresseerd is, is die waarschijnlijk hier te vinden schat ik zo.




Property of Grateful Dead Productions

Brent Mydland

E-Mu Systems Emulator II Digital Sampler Synthesizer, used with the Grateful Dead
Synthesizer (8.5 x 39 x 18’’). With Steal Your Face logo sticker. Serial number: 1447.
Brent Mydland used this Emulator II in his stage set up in the mid-eighties. One of the most popular of the ‘80’s sampler/workstation synthesizers and now considered a classic, the Emulator II featured MIDI, SMPTE and computer control with floppy discs for storage. The low sampling rate and its analog filters gave it a unique sound.
 
Wat een veiling zeg, bijna alle equipment van deze band wordt geveild.

Geweldige band trouwens. :-)
 
Serieus, ik heb lang geleden ooit 'ns een drumcomputer (TR-505) gebruikt, de eigenaar daarvoor was Henk "met de vlam in de pijp" Wijngaard. Ik denk dat ie er slechter door is gaan klinken.

:D
Ik heb ergens een gesigneerde ansichtkaart van 'em - lang geleden verkregen in een wegrestaurant waar ik hem met mijn zusje en ouders tegenkwam toen ik 12 was of zo :dubbel:
 
Het boeit mij nul wie een specifieke machine heeft gebruikt en hij gaat er zeker niet beter door klinken.
Misschien leuk voor investeerders.
Mij in principe ook niet.

Maar toen ik ooit een gitaar vasthield die van Frank Zappa was geweest deed het me toch iets.
Dat je het daadwerkelijke instrument waarmee een aantal van je favoriete nummers ooit zijn ingespeeld beet hebt
En dat kan best inspirerend zijn als je bv een synth hebt die van één van je helden is geweest.

Te gek toch als je de drumcomputer die je hoort op een album van bv Prince op je desk hebt staan ? Een drumcomputer die voortdurend ergens op de wereld te horen is?

Nou, doet het me toch wel wat blijkbaar.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top