Noem je DAT muziek?

Nieck

Nieuwkomer
Lid sinds
30 november 2023
Berichten
12
Locatie
Veghel
Hallo, zo ben je een paar jaar geleden begonnen met een paar Korg Volca's, heb ik deze week mijn eerste Erica LXR module binnen.
Maar of ik de geluiden die samen nergens naar klinken, ergens in de verte een compositie vormen met melodische klanken die waarschijnlijk alleen ik hoor, muziek mag noemen?
Zo werd ik maar mijn eigen fan!
 
Hi Welkom,

Die insteek waar je het over hebt zo was ik ook begonnen.
Een cassette deck, compressor, mc303, casio SK1..... En dan nam ik rot herrie op.
Op het moment genoot ik er onder het genot van een :peukie: en dacht ook echt dat het geweldig was.
De volgende ochtend kwam ik er dan ook achter dat het niet om aan te horen was :-)

Na al die jaren is er weinig veranderd.
Al hoewel als ik wat maak klinkt het later nog steeds zoals toen ik het maakt.
En is het geen rotherrie meer.

Maar goed ik denk dat die insteek van zomaar wat doen en er van genieten helemaal zo slecht nog niet is.
En ja ik ben ook idd mijn enige fan en luister graag naar mijn eigen muziek.

Het punt is denk ik dat het goed is iets te doen wat je leuk vind en als je het lang genoeg doet en bereid bent om te leren word het telkens beter.
Maar die insteek als 'beginner' moet je denk ik nooit los laten want die laat je in de perfecte createve zone.
 
Maar of ik de geluiden die samen nergens naar klinken, ergens in de verte een compositie vormen met melodische klanken die waarschijnlijk alleen ik hoor, muziek mag noemen?
Oh de tracks die hier gepost worden zijn regelmatig van een obscuur of vaag gehalte dus je zit hier goed op het forum en je zal je snel thuisvoelen, welkom! :D
Eind december is de jaarlijkse contest dus doe maar mee, je hoeft je niet te schamen bij ons. ;)
 
Bedankt mensen voor jullie warme welkom!
Dat stemt me zeer positief op dit forum.
Fijn te horen dat er mensen zijn die op dezelfde golflengte zitten.

Het was meer bedoeld als grap of het muziek genoemd kan worden, maar dan zeg ik:
als minstens 1 iemand positief is over gemaakte herrie is het muziek geworden.
Maar inderdaad flyweight, die creatieve zone, dat is 'm!

Binnenkort (als ik een beetje fatsoenlijk op kan nemen) ga ik jullie proberen lastig te vallen met muziek en beelden van mijn muziekmachine. :)
 
Back
Top