sadà\exposadà - ((Desert (Prophecies))

Ik hoor heel veel analoge sounds.
er zitten fragmenten van synth effecten (reverb, echo, delay, etc) van oude nummers zoals Tomita, Klaus Schulze en dat soort ambient artiesten...
ook lekker veel headroom.
Heel mooi gedaan.
 
woei, dat is best intens.:okdan:
Dacht wat voor mastering sound zou ik hier aangeven!....dit genre is totaal out of mijn comfort zone...:D
Wel belangrijk punt! met mono check is je low end nie goed...dat eerst even wat gecorrigeerd....daarna klooien...de dynamic range ook behoorlijk aangepakt met compressie...veel compressie!:D
Anyway....nogmaals was vooral voor de fun om es een totaal ander genre tedoen dan ik gewend ben...
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nou niet echt weet of ik de plank totaal heb misgeslagen of nie ...lol
Maar goed dit is hem uiteindelijk geworden....
 

Attachments

  • Desert (Prophecies).mp3
    8,6 MB
De muziek is weer ouderwets goed. Heerlijk ontregelend. :)

Maar ik vind het effect op je stem afbreuk doen aan je stem. 't Is dusdanig gemangled, dat het is doorgeschoten richting "slechte mp3-sound".. ik zou je gemijmer juist droog (of droger) willen horen, lekker direct op m'n trommelvliezen.. dat je 't zo in je ruggengraat kan voelen, weet je wel?

Het effect klinkt ook "hoog".. terwijl jouw stem juist zo diep laag kan gaan - wat hier mooi zou passen, als tegenhanger voor de schroeiende soundscape.
 
Ik hoor heel veel analoge sounds.

iets wat ik niet vaak of nooit hoor over mijn werk...

er zitten fragmenten van synth effecten (reverb, echo, delay, etc) van oude nummers zoals Tomita, Klaus Schulze en dat soort ambient artiesten...

ik snap wat je bedoelt; ik ken b.v. Tomita niet, Klaus Schulze wel, maar niet bizonder goed.

ik heb vele werkwijzes, en meestal, zeker de laatste 2 jaar, voor ieder nummer anders, maar natuurlik heb ik ook een paar basis wijzen van aanpakkken......
dit is de live werkwijze, zover dat kan, met een twist nooit zo gedaan als hier.

eerst een laag Kaivo, was wellicht niet de beste keuze om deze als dragende te gebruiken, maar heeft wel vanzelfsprekend de sfeer en het gehele nummer bepaald.
alle lagen live gespeeld, niks bizonders, maar daarna er ook niet aan verandert. de struktuur is uit deze opbouw van lagen ontstaan.

ook gelet, inderdaad, op de dynamiek.

als laatste, de vocals...
Heel mooi gedaan.

dank!

SPK vibe, mooi

ik weet niet wat SPK is............... maar het zal zeker een kompliment zijn.... dank!

(ik ontdek nog immer muziek van 30 jaar geleden b.v., wat ik niet er vind, wel vreemd (en niet vreemd tegelijkertijd...))

woei, dat is best intens.:okdan:

ha! yeah!

Wel belangrijk punt! met mono check is je low end nie goed...dat eerst even wat gecorrigeerd

een mono check doe ik niet, wellicht met een omweg.... ik weet dat het belangrijk is, en ook voor mijn werk.. wat is was er niet goed, fase problemen?

Wel belangrijk punt! met mono check is je low end nie goed...dat eerst even wat gecorrigeerd....daarna klooien...de dynamic range ook behoorlijk aangepakt met compressie...veel compressie!:D
Anyway....nogmaals was vooral voor de fun om es een totaal ander genre tedoen dan ik gewend ben...
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nou niet echt weet of ik de plank totaal heb misgeslagen of nie ...lol
Maar goed dit is hem uiteindelijk geworden....

ik moet m nog goed beluisteren, het is inderdaad met veel compressie! ik zal wanneer ik de rust heb, m goed gaan beluisteren.

en geen rust gehad, door een erg vervelend probleem op mijn desktop, het centrum van mijn studio, bij bepaalde plugins crasht de DAW, ik dacht dat het aan 1 plugin lag, maar het gebeurt blijkbaar ook bij andere, vreemd genoeg, de laatste plugins die ik heb geinstalleerd (dus net gekocht) of ge-update (maar dan weer niet bij allemaal). ik weet nog wanneer het begon.
het is de meest vage foutmeldingd die je kunt krijgen, en vrijwel alles al gedaan om het aan te pakken, nog een paar andere..
goed.. genoeg. zeer frustrerend, en daarom ook zeer afleidend..

maar deze track is zonder enige problemen gemaakt, zonder crashes..., wat dus erg vreemd is...

ff tussendoor, frustratie uiten..

maar dank! voor je kompliment, want intens, that's what i want. en ga zeker luisteren naar de re-master? of hoe moet je het noemen...

De muziek is weer ouderwets goed. Heerlijk ontregelend. :)

dank!!!!

Maar ik vind het effect op je stem afbreuk doen aan je stem. 't Is dusdanig gemangled, dat het is doorgeschoten richting "slechte mp3-sound".. ik zou je gemijmer juist droog (of droger) willen horen, lekker direct op m'n trommelvliezen.. dat je 't zo in je ruggengraat kan voelen, weet je wel?

Het effect klinkt ook "hoog".. terwijl jouw stem juist zo diep laag kan gaan - wat hier mooi zou passen, als tegenhanger voor de schroeiende soundscape.

hier heb ik lang over moeten nadenken, en projekt ook laten spelen zonder al de effekten.

want het was vreemd genoeg de bedoeling, het geheel droog te houden, wellicht een licht reverb, en niet meer dan dat. dat kan heel goed met mijn stem en als dat werkt binnen het nummer.

toch kreeg ik ineens ingeving, om een reeks effekten, eerst een frequency shifter, nee eerst is de string filter bezig, dan de frequency shifter. zonder modulaties.
de eq louter om het laag weg te halen, en een plate reverb om het af te maken.

dus daarom ook mijn late reaktie, buiten de komputerproblemen.

hoofdbrekens. je weet dat ik jouw oordeel serieus neem, en van anderen ook, natuurlik.

uiteindelik; nee, het blijft met deze effekten staan. de vocals. het rijgt zo mooi door alle andere sounds heen. en het is geen nog steeds geen 100% nee.
wellicht simpelweg een variant maken? dan moet ik het wel opnieuw inzangen (geen spelfout), de condenser mikrofoon die hier voor gebruikte, ik moet toch de veel betere gebruiken, om het echt goed te krijgen. (of niet, zoals al gezegd, een frustrerende week....)

maar dank voor je aandacht! een terechte opmerking, ik hou ik an dat laag, met mijn stem. dus het was ook wel moeilik om dat te laten gaan, maar voor mijn gevoel kreeg ik er iets 'nieuws' voor terug.

Hola Vink,

Een aparte track,nu nog een film erbij:okdan:

Groeten van Andreos:)

Andreos!!

dank je!! een film erbij!

listen with your eyes closed; dan krijg je 'gratis' de film.... toch heb misschien bij dit nummer iets te pakken, dat dit juist wel een korte film kan gebruiken. het kan zeker zonder, maar mischien mét...
zal eens kijken...

Net zoals we van je gewoon zijn: klinkt vernieuwend, unieke geluiden en dark as hell.

Goed zo :)

ha! doet me goed! dank voor je woorden, jan! liefs! (vanuit de dark as hell......)
 
Dikke shizzle weer vink!

Mijn korte feedback op het geheel, ik zat de track heerlijk tot me te nemen, en zat me na de eerste minuut af te vragen, waar blijven de beroemde, of beter beruchte vink vocals!
Hey, dat was ff heel anders dan ik verwacht had... Wat dat betreft, snap ik de comment van @stoter wel, ik vind je "normale" vocals vetter, en ik denk dat was ook beter geweest bij deze track.... Maar... moet je natuurlijk niet teveel van aantrekken, jij bepaald uiteindelijk gewoon hoe het moet klinken.

Verder gewoon weer super vet gedaan, dit soort sound design ben jij, in ieder geval hier op dit forum wel helemaal uniek in, gaaf spul!

Keep it going!! :okdan:
 
Tof dat je de feedback serieus neemt, vink - thanks!

Nog mooier dat je een keuze maakt.

uiteindelik; nee, het blijft met deze effekten staan. de vocals. het rijgt zo mooi door alle andere sounds heen. en het is geen nog steeds geen 100% nee.
wellicht simpelweg een variant maken? dan moet ik het wel opnieuw inzangen

neee joh, lekker zo laten, die opnames zijn prachtig zo - en het moment is gepasseerd, krijg je waarschijnlijk niet meer terug, en dan wordt vervolgens dat je ergernis.. da's allemaal niet nodig.

Je zou hooguit de dry-wet van dat effect nog kunnen overwegen. Of - misschien beter - het spoor dupliceren, alle fx daar vanaf halen, plat compressen naar smaak, en 'm langzaam inmixen, tot je 'm nét wel nét niet hoort..... dat de body van je stem erin komt, maar alles nog wel rijgt..

Of gewoon lekker niet. - zie @Fifth Bot :)
 
Back
Top