sadà\exposadà - (Movement (Prophecies))

Sorry, maar ik haak af vanwege dat hoge tinitus-geluidje. Ik word daar niet goed van. Voor de rest wel erg nette soundscapes. Typisch Vink :)
 
Sorry, maar ik haak af vanwege dat hoge tinitus-geluidje. Ik word daar niet goed van. Voor de rest wel erg nette soundscapes. Typisch Vink :)

geen sorry! snap dat dat hoge geluidje irritant kan zijn, maar het is een wezenlik onderdeel, er loopt eenzelfde loop met dat geluidje er uit gefilterd, in andere 'passages' mee..

wel over nagedacht om het in te tomen, 'klassieke mix', intomen van bepaalde freqs, maar ik denk, meestal, dit is wat het is, en moet zijn.

maar heel begrijpelijk.

dank voor het luisteren!
 
Dynamische sounds hoor....
goed gestructureerd en lekker veel headroom!

(alleen voor de getrainde oren:D;))

Coole sound-track weer!

20230913204052233148.png
 
Mooie compositie, een van je meest rustige, in mijn beleving.. behalve inderdaad die resonantie.. klinkt als stemmen in de feedback-loop van een spring-reverb trouwens.. hoe ver zit ik ernaast..? :)

Zonde van die piep, ik wil de muziek nu vooral zacht zetten (en zelfs skippen), terwijl die mijmerende stem juist zo gaaf is...

En dat zit 'm trouwens puur in het fysieke ongemak - ik denk dat je de symboliek van dat geluid erin kunt houden, zonder je luisteraars (letterlijk) pijn te doen..
 
dank voor de reakties.

@Jason31 en @stoter

ik zal zo eens gaan kijken om die piep of boor zachter kan krijgen zonder effekt verlies.

is overigens veroorzaakt door een spektraal effekt, die een van de ritmische strukturen bepaald. maar is opgenomen met Rewind, project waar het vandaan kwam, samples maak ik vaak/soms in een (andere) DAW, zoals deze sample.

goed. maar de piep is goed te isoleren. temmen!
 
@Jason31 en/of @stoter is de martelende piep nu wat beteugeld, dynamic eq gebruikt, 2 banden met wat overlap, op 2 punten, die het meest doordringend waren, op de betreffende track. er zitten meerdere hoge geluiden in, maar ik neem aan dat ik dé piep heb. had m eerder moeten beteugelen, maar kreeg tegenstrijdige berichten van 2 mensen die er beiden gevoelig voor zijn, de een geen last, de ander wel....

wanneer goed, en luisterbaar, zal ik de vragen beantwoorden, ahum.

wel maf hoe deze ontstaan is, uit 2 samples, die weer op zichzelf kurieus zijn ontstaan, of kurieus, wellicht de kombi, en ja @stoter dat een heel rustige basis, voor mijn doen, weer net wat anders voor mij (toch een grote stap voor mij, voor anderen minder blijkbaar, haha, ik herhaal mezelf niet (al te veel)).

het is dezelfde link als in de OP, maar herhaal de link hier:

 
het is wel degelijk een stuk minder, de tandarts is verhuisd naar een paar kamertjes verderop.
Verder geniale track, nu door de koptelefoon hoor ik opeens nog meer details. :okdan:

dus voldoende? ik heb een stuk in een loop gezet, track solo, en met dynamic eq zitten aan pakken, op het spektrum (en oren).
en dan weer in volle mix, dan weer solo, etc. veel instellingen, i.e. q en gain/dynamic gain geprobeerd.

dit vond ik een goed kompromis, het effekt is er nog, maar niet meer doordringend, té doordringend?

het is dus te doen?

en dank, overigens, voor je wow! kompliment!

EDIT: waar de sample mee gemaakt is, in Reaper, ik heb het projekt niet bewaard..., wel de Rewind sample, natuurlik, anders heb je geheel nix...
Rewind gebruik nu vaak, de laatste tijd, workflow is erg goed verbeterd. maar bewaren zelfs van dat soort projekten, waarin een ik een loop mangle, van iets wat ik heb gespeeld, bas.... en ik kan dat niet, basgitaar VST.... maar met infiltrator kwam er iets subtiels, met die piep, we blijven het maar een piep noemen uit, dus vanaf het begin zo doordringend. én de basis voor deze hele track.

EDIT 2: @Jason31 dank voor het herluisteren! het moet geen marteling voor de oren zijn; het moet een marteling voor het hele lijf en leven zijn, dus als een te hoge toon dat tegen houdt, ben ik zéer bereid aan te pakken...
 
Voor mij zeker voldoende, het is een onderdeel van je track en dat hoef je niet helemaal weg te gummen.

ik zat onderwijl edits te maken, dan is mijn inschatting goed geweest. maf, dat ik er zelf geen last van heb. ik hou er ook niet van, ik vond het juist te doen, al merkte ik wel dat misschien wel te doordringend was, maar ik vond nee dit moet kunnen. daar had ik ongelijk in. het is er nog, het effekt wat ik wil of ontstond.... (wat is het? wil of ontstaan??)

dank voor je feedback!!!

misschien maak ik een vid, hoe de session view eruit ziet, zodat je onderdelen kan horen, en hoe maf het soms is ingespeeld (het is vaak opnieuw gespeeld, aangepast, etc. 30 versies, om de juiste afstemming te krijgen, zonder metronoom, wat ik normaal wel doe, maar hier zou dat niet werken. en zonder te letten op de lengte van de clips, bij sommigen overigens wel, maar de meeste niet, en dat het toch niet gaat schuren. vreemde methode, die uiteindelijk wel gaat werken).
 
Dat is me weer wat, gaaf dat resonantie op de vocal effect, en genoeg te beleven qua onheilspellendheid!
 
Hola Vink,

Goed voor een enge Film :okdan:

Groeten van andreos;{

dank! terwijl hij zo liefdevol gemaakt is, of begon....

Vind 'm wel wat hebben. Dat metalige geluid (gemoduleerd?) met iets vocaalachtigs klinkt echt bijzonder 8D

dank! dat vokaalachtige is volgens mij een sample, het projekt begon met 2 samples; een ritmische sample (gemaakt via Reaper/Rewind), en de andere via RipX, uit een eigen recording, tonen eruitgehaald. de laatste kan vokaalachtig gespeeld worden, dacht ik. er zitten nog al wat geluiden in....

er zit ook nog een soort 'field recording' in, al is dat geluid opgenomen, tussen de zang in, terwijl de mikrofoon open stond.. als je goed luistert weet je wellicht wat het is. overigens opgenomen met een heel goedkope condenser mike, op een plek met veel reflekties. komt toch goed over...

Dynamische sounds hoor....
goed gestructureerd en lekker veel headroom!

(alleen voor de getrainde oren:D;))

Coole sound-track weer!

Bekijk bijlage 3839201

dank!!! struktuur zéer opgelet, en headroom zeker!! eindelik kan je je er hoofd in kwijt....

sound track, sja, zo blijft het wel overkomen, o je schrijft sound-track.... mooie! vinding! klopt, is een mooi 'kompromis', of eigenlik een meer precieze term voor de track!

Gave track weer, nergens mee te meten, die hoge toon is inderdaad wel wat sadomasochistisch voor de oortjes, het lijkt op een tandartsboor.
Wat heb je gebruikt? (ik bedoel daar geen drugs mee)

de hoge toon is geen SM meer. het is een bijwerking, van een spektraal effekt; de ritmische sample, die basis vormt van de track. die gemaakt is in Reaper met Wedge Forge Keemun + MeldaProduction MGuitarArchitect. de baslijn stelt niks voor.... maar in een loop met Infliltrator 2 erop, en een spektraal effekt, ontstond er ineens, ja! en zoals al gezegd, die met Rewind opgenomen (de workflow van Rewind is erg goed geworden, sinds de laatste updates). projekt vergeten op te slaan. ach. zo is het ook eens, live....

en; dank!

blijft mooi om te horen wat er allemaal uit jou synths rolt, Vink!

ik buig! dank! :halleluja

Mooie compositie, een van je meest rustige, in mijn beleving.. behalve inderdaad die resonantie.. klinkt als stemmen in de feedback-loop van een spring-reverb trouwens.. hoe ver zit ik ernaast..? :)

Zonde van die piep, ik wil de muziek nu vooral zacht zetten (en zelfs skippen), terwijl die mijmerende stem juist zo gaaf is...

En dat zit 'm trouwens puur in het fysieke ongemak - ik denk dat je de symboliek van dat geluid erin kunt houden, zonder je luisteraars (letterlijk) pijn te doen..

zeker een van mijn meest rustige, of de meest rustige... resonantie al uitgelegd en aangepakt.

evenals (Room (Prophecies)), de tracks die ik maak zijn altijd vrij verschillend, maar aan deze moest ik wel wennen, toch knal ik er weer genoeg in; het was toch een andere ervaring en werkwijze om deze goed te krijgen.

ik hoop dat je m nu kunt luisteren zonder op een pijnbank te liggen..

Dat is me weer wat, gaaf dat resonantie op de vocal effect, en genoeg te beleven qua onheilspellendheid!

haha! onheilspellend, en de meest rustige.... dank! er zit immens veel in, ook kwa, denk 'afwisseling', het repetitieve is er altijd, maar met veel lagen van de wisselen.

soms is het moeilik te duiden, zonder het projekt voor mijn neus te hebben en solo/mute te gebruiken, waar soms de geluiden vandaan komen. ze grijpen in elkaar én alle muziek zit in 1 reverb opgesloten; de Inspirata Pro, dat heeft zijn effekt, buiten dat het ook de ruimte bepaald.

de stem/vocal zit een andere ruimte, tevens met een reverb, de Tsar-1, die ik meestal niet voor vocals gebruik, of soms.

het is wellicht niet heel erg goed te horen, maar dat juist de bedoeling, natuurlik, want anders wordt afgeleid door de techniek. dmv die 2 reverbs, ontstaat er een net andere beleving.

industrial minimal music.....
 
Back
Top