[Latin Disco] El Aliento

Ja man, knap gedaan. (Maar ik dacht dat je juist op de niet-sample-based toer ging?)

Dank, maar uhm nee dat heb je verkeerd begrepen of ik heb het niet duidelijk gecommuniceerd.
Ik blijf ook dit soort muziek maken maar ik heb mijn forum naam aangepast naar Nightly Build waaronder ik meer eigen gecreëerde muziek ga uitbrengen en ook wat meer experimentele dingen. Was ook de naam Modus Operandi zat. Deed daar verder niets mee en er zijn talloze bands en DJ's met die naam. Ik zit nu helemaal in die disco vibe en er komen er binnenkort ook nog meer aan 🙌

Klinkt ook erg goed, ik beluister de OP, daar zitten de aanpassingen vanuit de reacties in toch?

Ja klopt. Nu ook weer aangepast.

Wat ik nog mis in de beat, is een goeie afterbeat hihat (of shakers, zoiets). Het zit er strikt genomen wel in hoor, maar ik voel 'm niet. 't Is nu de closed hihat van de drummer (en een triangel), en wat ingetogen, omdat het bij die drumgroove hoort. Maar de 909-kick heeft nog geen "zuigende counterpart",* wat mij betreft. Kan je daar wat mee? (Desnoods negeren, zou ik zeggen, want het is al rete-goed..)

Wauw, wat een goede feedback zeg!
Ik wou hem al naar mastering sturen maar dit heb ik nog even aangepakt. Super bedankt!
Je gelooft natuurlijk niet dat ik dit al van plan was maar gewoon ben vergeten 😋

Lekker plaatje, tof baslijntje, fijne vocals. Wellicht dat de kick er iets teveel uit springt.

Dank. Ja daar heb je ook een punt. Komt ook door de side-chain op de instrumenten die de kick wat meer naar voren brengt. Heb het iets teruggedrongen maar ik denk dat het nu ook beter is na de toevoeging van de hihat tussen de kicks wat stoter zojuist had voorgetseld.

Ik hoop nu beter zo?

 
Laatst gewijzigd:
Wauw, wat een goede feedback zeg!
Ik wou hem al naar mastering sturen maar dit heb ik nog even aangepakt. Super bedankt!

Dat is leuk om te lezen man, graag gedaan! Fijn dat je er iets aan had :)



Je gelooft natuurlijk niet dat ik dit al van plan was maar gewoon ben vergeten 😋

Nope. :D

(Maar het duurde bij mij ook een paar luisterbeurten, voordat ik er de vinger op kon leggen - ssshhhh)


Ik hoop nu beter zo?

Absoluut! De groove-cirkel is nu mooi rond. Hij loopt én loopt nu lekker. Gratz met je productie, mooie opbrengst! Wanneer komt 'ie uit? En waar?
 
Hij komt uit op B Club Milano:

Volgens de labelbaas is dit hun eerste release met latin invloeden.
Hij vond het toch passen vanwege de disco sound.

In het contract staat release is Dec 2023 - Jan 2024

Kreeg alleen de master gister en toen was het hoog heel erg opgekrikt wat ik niet mooi vond klinken.
De reverb tails waren heel overheersend dus ben nog heen en weer aan het tikken met mastering. Hopelijk snel gefixt.

iedereen dank voor de bijdrage, met name @stoter
Zo fijn dat anderen meedenken terwijl je maar in je uppie in de studio bezig bent 👍
 
Laatst gewijzigd:
Deze is 29-12-2023 te koop in de digital stores,
12-01-2024 op de streaming diensten.
Nu al te koop als pre-order op Traxsource:

 
Lekker plaatje hoor! Zit er nu onder het genot van een eerste bakkie cappuccino even ontspannen naar te luisteren. Als soul/funk/jazz/latin/disco liefhebber kan ik hier goed mee uit de voeten. Ook lekker voor op de dansvloer.

Niet dat het nu nog zin heeft, maar ik hoor ook eigenlijk geen verbeterpunten meer qua productie. Heel solide allemaal en een goede sound. Veel succes ermee!

Hoe heb je deze track verder eigenlijk gemaakt? Speel je zelf alles in of gebruik je loops of iets?
 
Lekker plaatje hoor! Zit er nu onder het genot van een eerste bakkie cappuccino even ontspannen naar te luisteren. Als soul/funk/jazz/latin/disco liefhebber kan ik hier goed mee uit de voeten. Ook lekker voor op de dansvloer.

Niet dat het nu nog zin heeft, maar ik hoor ook eigenlijk geen verbeterpunten meer qua productie. Heel solide allemaal en een goede sound. Veel succes ermee!

Hoe heb je deze track verder eigenlijk gemaakt? Speel je zelf alles in of gebruik je loops of iets?

Dank! Allemaal samples uit sample libraries. De vocalen komen van een andere library maar de instrumentalen horen bij elkaar. Heb alleen de kick, snare, hats en clap toegevoegd en natuurlijk het arrangemant gemaakt.

Staat nu #32 inmiddels :)
 
Back
Top