Waldorf Iridium Core

Waldorf komt met een compactere versie van hun Iridium synthesizer.
Hoewel hij op de website van Waldorf al wel in de lijst is te vinden is wordt er verder nog geen informatie gegeven.
Andere bronnen melden dat het gewoon de volledige Quantum/Iridium bevat, maar met minder knoppen en alleen MIDI over USB.

De prijs die ik voorbij zag komen was rond de € 1900,-

bron: Iridium Core


waldorf_iridium_core.jpg
waldorf_iridium_core_5.jpg
 
Last edited by a moderator:
Staan die bovenste druknoppen niet een beetje scheef? it is toch een render? Ik word er een beetje zeeziek van. En minijacks voor MIDI?
 
Poeh, dat is een boel geld voor zo'n klein kastje.

Dat vind ik eigenlijk ook wel.

De desktop vind ik aantrekkelijker, maar ik zie wel dat de keyboard versie duurder is geworden sinds ik hem kocht (anderhalve week geleden).
Van € 2480,- naar € 2699,- bij Thomann en volgens mij is de desktop ook gestegen in prijs.
€ 500,- verschil met de desktop is ook niet niks natuurlijk.
 
Staan die bovenste druknoppen niet een beetje scheef? it is toch een render? Ik word er een beetje zeeziek van. En minijacks voor MIDI?
viel me gelijk op, lekker wobbly.

Voor de rest geen enkele interesse in zon menuduik ding
 
met alles wat de quantum en iridium te bieden hebben een mooie bak hoor, maar inderdaad wel een beetje weinig knoppen.
Ik heb altijd in de quantum/iridium discussies de hardware interface als een groot voordeel benoemd, dat ontbreekt hier wel een beetje.
en zeker als die prijs klopt... dan heb je wel heel veel geld over voor een wat compactere versie van een iridium.
 
Die knoppen boven het scherm zijn ook boven mijn Iridium keyboard niet kaarsrecht, maar wobbly zijn ze dan weer niet.
Ik erger mij er niet aan, maar het had zeker netter gekund.

Ik vind de interface ook zonder knoppen een prima interface, maar ik persoonlijk zou de knoppen missen en het polyAT toetsen.
Ik zie het een beetje als wat de Snow voor de Virus TI was.

Er is in ieder geval wat te kiezen.
Een poor man's Iridium wat weer een poor man's Quantum is.
 
Van 16 naar 12 stemmen.Nu introductie prijs 1849,honderd goedkoper.
Makkelijker om een plaatsje te vinden.
 
Ik heb op 30 december 2022 € 2.425,50 voor de toetsenversie betaald. Vergeleken daarmee is deze versie peperduur. Hoe complexer het instrument, hoe meer knoppen je nodig hebt. Ik zou deze daarom nooit kopen. Ik krijg er hetzelfde gevoel bij als bij de Yamaha FS1R, een prachtsynth, die verpest wordt door de interface.

Ik ben nu de laatste hand aan het leggen voor het nieuwe album om het zaterdag op E-Live in Eindhoven bij de platenbaas in te leveren. De Iridium doet er niet op mee. Ik heb het instrument nog geen recht kunnen doen en het alleen als masterkeyboard gebruikt. Ik had genoeg andere synths voor de geluiden die ik nodig had. Ik heb de M daarentegen wel veel gebruikt, als vervanger van de PPG Wave 2.3. De Iridium is in tegenstelling tot de M volledig digitaal, maar wel betrouwbaarder. De M heeft af en toe kuren. Ik moet dan een paar keer opstarten om beide kanalen te horen.
 
k heb op 30 december 2022 € 2.425,50 voor de toetsenversie betaald. Vergeleken daarmee is deze versie peperduur.

Ik ben het ermee eens dat het voor wat het is stevig aan de prijs is, maar het prijsverschil met desktop en het keyboard is intussen niet mals (bij Thomann respectievelijk € 460,- en € 760,-).

Qua interface ben ik het niet met je eens.
Toegegeven meer knoppen is fijn en voor mij de meerprijs waard, maar het scherm en de encoders vormen echt een goed interface.
In een nog niet zo ver verleden zou het, mede door een andere financiële situatie wel een verleiding zijn geweest denk ik.
Dat is dan zo'n beetje de tijd dat ik nog een Roland D2 in de uitverkoop kocht om zo een MC-505 in huis te hebben.
Ik heb twee weken geleden € 2355,- voor het keyboard betaald, maar zou met de huidige prijzen toch even moeten slikken.
 
wat wel zo is, is dat met de komst van deze nieuwe Iridium en een tijdje terug de Quantum MKII dat we voorlopig wel goed lijken te zitten kwa ondersteuning van deze devices door Waldorf (ze delen de OS).
we zitten nu op software versie 3.0 en misschien mogen we nu ook wel stiekum hopen op een 4.0 :D
dus ongeacht wat we/je/ik er van vinden, het lijkt me goed nieuws voor de eigenaars van iridium/quantum synths ^^
 
Poeh, dat is een boel geld voor zo'n klein kastje.
En als je dat toch weinig knopjes hebt en veel moet menu diven, dan kan je beter een VST pakken lijkt mij.
Dit is toch gewoon een VST?
 
Dit is toch gewoon een VST?
Ja en nee.VST is louter software.Dit niet.
Alles wat digitaal is kan m'n VST maken.
Eerlijk?I like it.Zijn de automatismen die de snelheid maken, niet enkel het aantal knoppen.
Ook de juiste grootte.
 
Back
Top