Uit welke synth komt deze early 90's choir pad ?

Ik denk dat je met een Korg M1 hier een heel eind gaat komen
Dit dacht ik ook, die heb ik niet dus kon het niet checken.

Dat is een Orchestron en je kunt deze sample vinden op Kraftwerk's Radio-Activity, ongeveer 15 seconden in de track Uranium.
Dit klinkt idd wel heel erg hetzelfde en toen was de M1 er nog niet.
Thanks, ik ga de orchestron eens opzoeken!
 
hoezo moet dat dan precies zo een sample zijn? Zo moeilijk is dat toch niet om zo een choir sample in een sampler te laden en zo een sound te krijgen?
Gewoon de eerste de beste sample doet het wel denk ik.


 
Uiteraard, het is me meer om nostalgische redenen te doen dat ik de oorsprong van dit specifieke geluid zocht, vanwege oa deze track en ik had de sample vroeger ook zelf in fasttracker 2.

Stomme is dat ik RadioActivity al zo'n 30 jaar op plaat heb :D
 
Dat is ook leuk als je oude romplers klopt, ineens kom je al die oude sounds tegen uit je jeugdhits. Arr1 (Fairlight) blijft ook nog steeds geniaal.
 
UK breakbeat rave, een guilty pleasure voor mij. De choir sample kan je hier ook terugvinden (van Nederlandse bodem) D-shake
Check de laatste 20 seconden. Daar hoor je hem een octaaf hoger.
 
Laatst gewijzigd:
@MonoTron
Hier is een voorbeeldje uit mijn oude Roland E16.
Voor deze 'demo' heb ik alle effecten (in- en extern) uit gezet en het geluid droog opgenomen.
Als dit al het geluid is, is er wel een hele boel aan processing bij komen kijken.
Maar wellicht dat je hier verder mee komt.

Op Marktplaats staat een E16 voor € 60,- te koop ;)
 

Attachments

  • naamloos.mp3
    691 KB
In de Nord sample library zit Orchestron.
Nice, eens kijken of ze de library ook beschikbaar hebben voor mijn Electro 3.

@MonoTron
Hier is een voorbeeldje uit mijn oude Roland E16.
Voor deze 'demo' heb ik alle effecten (in- en extern) uit gezet en het geluid droog opgenomen.
Als dit al het geluid is, is er wel een hele boel aan processing bij komen kijken.
Maar wellicht dat je hier verder mee komt.

Op Marktplaats staat een E16 voor € 60,- te koop ;)
Thanks voor de demo Robert :okdan:

Het zal de nostalgie zijn, maar deze choir sound klinkt een stuk braver dan die van Kraftwerk.
Dergelijke sounds haal ik ook wel uit synths die ik heb en ruimte voor een E16 heb ik niet :D

UK breakbeat rave, een guilty pleasure voor mij. De choir sample kan je hier ook terugvinden (van Nederlandse bodem) D-shake
Check de laatste 20 seconden. Daar hoor je hem een octaaf hoger.


Ja hier ook, heerlijke die early hardcore en idd D-shake heeft de sound ook in meerdere tracks gebruikt.
 
Nice, eens kijken of ze de library ook beschikbaar hebben voor mijn Electro 3.
Ik gebruikte ze op mijn 4D.

 
Nu we toch een beetje in de geschiedenis van dit apparaat duiken, de Nederlandse Wikipedia heeft er ook een leuk stukje over.

Klik!
 
Back
Top