Zevende Elektrische Kerkmiddag in Beverwijk, 24-09-2023, 12:00 - 17:00

Fonograaf

Stamgast
Lid sinds
19 mei 2014
Berichten
159
De volgende keer is net na de zomer. De kerk zal nog wel comfortabel wezen. Welkom!

De afgelopen zesde keer was een zoeken om de luidheid van de verschillende soort apparatuur goed op elkaar af te stemmen. Dat lukte niet helemaal, zo zijn er veel opnamen mislukt, en het klonk ook uit balans. Maar leuk was het wel. De intentie om goed samen te spelen was er in ieder geval. We hadden weer veel akoestische instrumenten meegebracht en gebruikt. Wat blijkt? Klankschaal en piano gaan prachtig samen. Sowieso gaaf om een klankschaal te laten resoneren met de akoestiek van de kerk.

Hier is 'n sfeerimpressie te beluisteren:



Voor de volgende keer geldt weer het volgende:

Neem je drumcomputer, synthesizer, laptop of andere apparatuur mee, plug ze in en we gaan proberen ter plekke klanken en muziek te maken. Als je weinig ervaring hebt, is dat geen probleem, ook kletsen en leren over muziek en apparatuur hoort bij de opzet. De Elektrische Kerkmiddagen hebben laagdrempeligheid als uitgangspunt.

We hebben een mixer met jack aansluitingen. Neem zelf je audiokabels mee. En we gebruiken midi om te synchroniseren. Dus neem een midikabel mee als je elektronische apparatuur hebt die je wilt synchroniseren.

Hoewel de basis van de klanken en de muziek elektronisch is, staan we open voor akoestische instrumenten. In de bovenstaande video valt de in de kerk aanwezige concertpiano veel te horen.

Er zijn consumpties te koop waarmee je de Vereniging Grote Kerk, die deze middagen mogelijk maakt, enorm steunt!

Toegang en deelname is gratis.

Je bent natuurlijk ook welkom als je alleen wilt komen kijken (en luisteren).

Adres: Kerkstraat 37a, Beverwijk. De Wijkertoren is niet te missen ;-)
 
Zo synthers, hier wat fragmenten van de vorige keer. Ik was alleen en kon dus direct op m'n laptopje opnemen.



Ik heb me vermaakt. Maar toch besloten geen verdere middagen meer te organiseren. Het was ontzettend leuk om een jaartje te doen en ik heb heel veel geleerd over muziek, apparatuur, samen spelen en live optreden. Bedankt aan iedereen die meegedaan heeft. En nogmaals dank aan de mannen van Sinc die geholpen hebben met het opstarten.

Hier de videos van de middagen:

Opstartmiddag met Sinc:



Afspeellijst alle middagen in Beverwijk



Ik luister met plezier terug.
 
Back
Top