Tweede Elektrische Kerkmiddag in Beverwijk, 27-11-2022, 12:00 - 17:00

Fonograaf

Stamgast
Lid sinds
19 mei 2014
Berichten
159
cropped-headerTjarkovanderPoll.jpg


Kom gezellig muziek maken in de Grote Kerk van Beverwijk!

De aftrap van de Elektrische Kerkmiddagen op 25-09 was, vond ik, geslaagd. We hadden meteen al een internationale gast :okdan: Het was gezellig, leerzaam en muzikaal, al zeggen we dat zelf :P. Een man of 8 publiek hebben we gedurende de middag ook gehad. Die dronken een kopje koffie, luisterden naar de muziek, bekeken de tentoonstelling (er is standaard een kunsttentoonstelling in de kerk gaande) en gingen weer huns weegs.

Zie de geluidsopnamen op YouTube voor een sfeerimpressie:



En ook voor de volgende keer kan ik het onderstaande zeggen:

Neem je drumcomputer, synthesizer, laptop of andere apparatuur mee, plug ze in en we gaan proberen ter plekke klanken en muziek te maken. Als je weinig ervaring hebt, is dat geen probleem, ook kletsen en leren over muziek en apparatuur hoort bij de opzet. De Elektrische Kerkmiddagen hebben laagdrempeligheid als uitgangspunt.

We hebben een mixer met jack aansluitingen. Neem zelf je audiokabels mee. En we gebruiken midi om te synchroniseren. Dus neem een midikabel mee als je elektronische apparatuur hebt die je wilt synchroniseren.

Hoewel de basis van de klanken en de muziek elektronisch is, staan we open voor akoestische instrumenten. Zo staat er in de kerk een prachtige concertvleugel die tijdens de eerste middag volop gebruikt is.

Er zijn consumpties te koop waarmee je de Vereniging Grote Kerk, die deze middagen mogelijk maakt, enorm steunt!

Toegang en deelname is gratis.

Je bent natuurlijk ook welkom als je alleen wilt komen kijken (en luisteren).

Adres: Kerkstraat 37a, Beverwijk. De Wijkertoren is niet te missen ;-)
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de sfeerimpressie van de eerste middag even opnieuw geüpload, het geluid was onnodig zacht, nu niet meer.

 
Zo, volgende week is 't al zover. Ik gooi de post even omhoog. Maar ook een huishoudelijke mededeling: het is koud in de kerk nu. Het verwarmen van de grootste ruimte kost teveel geld. Een trui aantrekken en je jas aanhouden zijn geen overbodige luxe. Ik zal een van de kleinere ruimtes wel verwarmen, zodat je daar heen kunt om even te pauzeren en op te warmen. En er zijn warme dranken. :koffie: 🍵

Tot volgende week!
 
Zo, de 2e Elektrische Kerkmiddag zit erop. Het was heel gezellig. Er zijn in totaal zo'n 10 bezoekers gekomen. Er is veel gekletst en gemusiceerd. Frnky's van het forum was er ook bij, tof! Het was koud, maar even opwarmen in het verwarmde kerkelijke kantoortje was een goed idee, net als de thee en de koffie om je handen te warmen.

Ik kondig binnenkort de 3e editie aan en ik upload daarbij weer een sfeerimpressie. :okdan:
 
Back
Top