Vierde Elektrische Kerkmiddag in Beverwijk, 26-03-2023, 12:00 - 17:00

Fonograaf

Stamgast
Lid sinds
19 mei 2014
Berichten
159
cropped-headerTjarkovanderPoll.jpg


Zo synthers, de derde keer zit erop, en we gaan lekker verder met de vierde keer. Info zie titel. Wees welkom!

De derde keer was heel gezellig. Een deelnemer had een veelheid aan kleine akoestische instrumentjes en klankschalen meegebracht, waar een aantal bezoekers op speelden. Dat leverde, samen met mijn laptopgeluiden & geklets, een prettige kakofonie op, waaruit ik naar mijn oren de beste stukjes heb geknipt voor een compilatie. Hieronder te beluisteren:



In totaal hebben we zo'n 12 bezoekers gehad. Een aantal bezoekers willen de volgende keer meer mensen meebrengen, dus het begint verder te groeien! Het was wel weer koud deze wintersessie, maar die gingen we net als de vorige keer te lijf met warme dranken en een warm lokaaltje.

Voor de volgende keer geldt weer het volgende:

Neem je drumcomputer, synthesizer, laptop of andere apparatuur mee, plug ze in en we gaan proberen ter plekke klanken en muziek te maken. Als je weinig ervaring hebt, is dat geen probleem, ook kletsen en leren over muziek en apparatuur hoort bij de opzet. De Elektrische Kerkmiddagen hebben laagdrempeligheid als uitgangspunt.

We hebben een mixer met jack aansluitingen. Neem zelf je audiokabels mee. En we gebruiken midi om te synchroniseren. Dus neem een midikabel mee als je elektronische apparatuur hebt die je wilt synchroniseren.

Hoewel de basis van de klanken en de muziek elektronisch is, staan we open voor akoestische instrumenten. In de bovenstaande video valt de in de kerk aanwezige concertpiano veel te horen. En er wordt een stukje saxofoon gespeeld!

Er zijn consumpties te koop waarmee je de Vereniging Grote Kerk, die deze middagen mogelijk maakt, enorm steunt!

Toegang en deelname is gratis.

Je bent natuurlijk ook welkom als je alleen wilt komen kijken (en luisteren).

Adres: Kerkstraat 37a, Beverwijk. De Wijkertoren is niet te missen ;-)
 
Lijkt me tof.. kijken of ik mijn 6u rekje ov-bestendig kan krijgen. Is er ook ruimte voor electrisch(blues) gitaar?

Hoi Pojo, leuk! We hebben 't mengpaneeltje dat in de video te zien is. Audio- en midikabels zelf meebrengen. Ik heb geen verstand van elektrische gitaren, kun je die in het mengpaneeltje pluggen? Of er moet nog een versterker oid tussen zeker? Maar we gebruiken eigenlijk alles dat geluid maakt, dus gaaf als je 'm mee kan nemen. Kunnen we er ter plekke mee experimenteren.
 
Ik denk zelf aan mijn (6u)kleine rek mee te nemen en wellicht mijn windcontroller (re.corder),; eventueel shakuhachi. Ik dacht er aan om een blues gitaarspelende vriend mee te vragen. Als ik zo de Yt bekijk; lijkt mij, dat mij wat meer ambient/experimentele uitingen wel in het geheel te passen.
Hoe gaat dat midi syncen met een midi din kabel?
 
Ik denk zelf aan mijn (6u)kleine rek mee te nemen en wellicht mijn windcontroller (re.corder),; eventueel shakuhachi. Ik dacht er aan om een blues gitaarspelende vriend mee te vragen. Als ik zo de Yt bekijk; lijkt mij, dat mij wat meer ambient/experimentele uitingen wel in het geheel te passen.
Hoe gaat dat midi syncen met een midi din kabel?
Leuk! Doen!

Het syncen wil ik doen met m'n externe geluidskaart en laptop met FL-studio. Dat kan via midi. Mijn d.a.w. geeft dan 't tempo aan en stuurt 't via de geluidskaart door naar jouw synths. Maar tot nu toe heb ik weinig gebruik gemaakt van deze optie, omdat er nog geen andere electronica was om te syncen, dus of het in de praktijk lukt, moet nog blijken. Ik wil het iig graag proberen.
 
Leuk! Doen!

Het syncen wil ik doen met m'n externe geluidskaart en laptop met FL-studio. Dat kan via midi. Mijn d.a.w. geeft dan 't tempo aan en stuurt 't via de geluidskaart door naar jouw synths. Maar tot nu toe heb ik weinig gebruik gemaakt van deze optie, omdat er nog geen andere electronica was om te syncen, dus of het in de praktijk lukt, moet nog blijken. Ik wil het iig graag proberen.
Dat werkt!

Zolang je de midi klok maar uitstuurt moet het goed gaan.
Wellicht dat ik een Circuits Tracks mee neem šŸ¤”
 
Dat werkt!

Zolang je de midi klok maar uitstuurt moet het goed gaan.
Wellicht dat ik een Circuits Tracks mee neem šŸ¤”
Ziet eruit als 'n gaaf stukje hardware, zou leuk zijn. :okdan:
 
k heb geen verstand van elektrische gitaren, kun je die in het mengpaneeltje pluggen? Of er moet nog een versterker oid tussen zeker?
Om een gitaar op een mengpaneel aantesluiten moet er een di box tussen

Of gitaar in versterker en de line out van de versterker nr mixer
 
Om een gitaar op een mengpaneel aantesluiten moet er een di box tussen

Of gitaar in versterker en de line out van de versterker nr mixer
Oh ja, meenemen dan maar, die di-box :P Of 'n versterker.
 
Zo lieden, overmorgen is het weer zo ver. Ik zag op 't weerbericht dat het de koudste dag van de week wordt met 8 graden, dus helaas is warme kleding deze keer nog nodig. Tot ziens in de kerk!
 
Heel veel plezier daar.

Ik ga het helaas niet redden, maar hoop dat er toch een mooie opkomst is. šŸ¤—
 
Back
Top