Genopatch: AI-resynthese uit Synplant 2

@flyweight dank voor de link naar de background! ga ik eens rustig lezen, dat soort artikels leren mij veel, en uiteindelik neem ik zo ook mee, in hoe ik presets maak.

FM synthese is krachtig.

dat heb je zeer snel gedaan!

de resultaten zijn nooit 100% wat ik tot nu toe heb gebruikt, aan samples. ik vind ze wel er dichtbij komen, en vaak blijft 'de essentie', ritmisch, bepaalde timbres (niet alle), overeind. in varianten.

het is voor mij juist om de varianten te doen, om samples te hergebruiken, wat ik met de hand doe. of met Novum, b.v. of andere plugins/programma's, of; effekt-chains; die kunnen er ook wat van, en je hoeft geen duivelse effekten te hebben, een rij 'simpele' effekten kan de boel zo veranderen, dat de source nog immer hoorbaar is (voor mij), maar toch een geheel ander effekt heeft, of soms gaat de source geheel op in de effekten......

goed. wederom een stap in het leren van FM synthese, en synthese in het algemeen, en het maken van muziek.

dank voor je post! @flyweight !

(gisteren een track begonnen met Physical Audio Modus en 1 instantie van Synplant, dat werkt mooi samen... moet nog veel aan gewerkt worden... of het iets wordt, of een basis wordt voor een andere track? heerlik altijd een andere aanpak (niet geheel verschillend, dat kan niet, maar verschillend genoeg).)
 
Ah geen dank.
Is wel zware koek maar wel leuk.
Is wellicht leuk om te weten dat FM synthese de basis van physical modeling is.
En dus een heel krachtige synthese methode is.

Lijkt me wel heel cool als je van wav naar hardware patch kunt gaan.
Maar weet niet hoe zwaar het is om een dataset te maken.
 
Is wellicht leuk om te weten dat FM synthese de basis van physical modeling is.
En dus een heel krachtige synthese methode is.

dit wist ik niet, maar na een paar sekonden viel het kwartje, maar klepel klok. nou ja, als je naar Rhizomatic Plasmonic kijkt, het heeft bijna iets weg van met een FM synths te werken, dat is wel ver gedacht, maar er zitten zaken in, die door jouw opmerking, me nu pas opvallen, zoals ik werk met FM synths. al doe ik FM tegenwoordig eigenlik meer in niet-specifiek FM synths, of in soft modulars. FM op cutoff van filter... dat was een laatste patch (en niet origineel de methode, uitwerking kan dat wel zijn, maar was meer een patch om weer wat modular thinking op te frissen).
 
Wat ik eigenlijk wil is per branch aangeven welke noot gespeeld moet worden.

dat is net andersom, als ik het goed heb.

op dit moment is niet veel vrijheid om zoiets te doen, behalve via rotatie, bulb rotatie, dan verander je door welke noot een branch getriggerd wordt.
 
Eindelijk eens voor gaan zitten en genopatch is echt wel super nice en bruikbaar.
 
Aanpak doet denken aan de Hartmann Neuron. Analysen van wave files en vervolgens AI gebruiken (Deep Neural Networks) om het signaal te parametriseren. Kan leuk uitpakken maar dit concept doet toch wel heel erg gedateerd aan. Zo ook de vormgeving, damn wat een 2001 look. Erg gedateerd.
 
Wat ik eigenlijk wil is per branch aangeven welke noot gespeeld moet worden.
Volgens mij lukt dit door de bulb op layered te zetten en dan één layer te kiezen (of ze combineren), of bedoel je dat niet?

Oh dat zei vink ook.

Wellicht komen er nog skins voor een mooiere vormgeving zoals bij microtonic?
 
Laatst gewijzigd:
Misschien praten we langs elkaar heen omdat ik nog iets mis. :)

Alle branches spelen op toonhoogte C (of wat dan ook) en je kan allen verschillende branches MIDI aansturen met C, C#, D, etc..
Je hebt ook de bulb 'velocity' en dan kun je de branches op de velocity waardes zetten i.p.v. C, C#, D etc.
 
Back
Top