Head mic voor Vocoder gebruik

Vic

Soldeerprofeet
Lid sinds
30 januari 2008
Berichten
3.700
Locatie
Belgische Kust
Ik wil graag een head microfoon voor vocoder gebruik aanschaffen.

Iemand aankoop advies ?
 
Novation supernova II en moog one vocoder input wil ik wat mee experimenteren.
Nog nooit gedaan dus weinig kennis ervan, sorry.
 
De aansluitingen zijn 6,3 Jack
Mag wat beter kwaliteit zijn hoor.
 
Ja, da's een leuke vocoder. Ik heb de SN II Pro-X rack, haal de drums wel eens door de vocoder. Voor stem gaat het om de verstaanbaarheid toch? Dan is mid range prima Of wil je het hele spectrum van zware stem tot klikkend speeksel zo natuurgetrouw mogelijk over je strings hebben?
 
Ja, da's een leuke vocoder. Ik heb de SN II Pro-X rack, haal de drums wel eens door de vocoder. Voor stem gaat het om de verstaanbaarheid toch? Dan is mid range prima Of wil je het hele spectrum van zware stem tot klikkend speeksel zo natuurgetrouw mogelijk over je strings hebben?
Mid range is ok voor mijn knoeiwerk en experimenten. liefst plug ik het achter in de synth (key versie) en klaar.
 
het gaat om de sm57 lage output heeft en een built-in pre vaak niet genoeg boost geeft voor genoeg volume.
 
Voor vocoder gebruik, waarbij de mic dichtjij de geluidsbron is, is dat totaal niet van toepassing.

Wil je verder af opnemen met een sm57, dan zal de laagweergave erg slecht zijn vanwege het proximity effect waar deze microfoon dan geen “last” van heeft. Je zal hoe dan ook flink moet eq’en voor veraf gebruik.
En kan je gewone mic pre niet genoeg gain geven, dan kan je voor een paar tientjes een prima micbooster kopen.

Het versterken van audiosignalen is echt heel makkelijk. Maar dat vertellen ze niet op audio forums…
 
Sorry maar nee.

Als een mic pre te weinig boost geeft voor de mic die je gebruik dan houd je weinig volume en vel noise over.

Dat is meer bij een dynamische mic dan bv bij een electret.

Mijn Boss Rc500 looper heeft phantom power maar met een AKG C4000B kijg ik maar weinig volume. Dus met een SM57 helemaal niet te doen.
Zelfde ervaring heeft een kennis met een roland boutique vocoder vp-03 met SM57.
Werk voor geen meter. Beter een mic kiezen die minder juice nodig heeft.
 
Sorry maar nee.

Als een mic pre te weinig boost geeft voor de mic die je gebruik dan houd je weinig volume en vel noise over.

Dat is meer bij een dynamische mic dan bv bij een electret.

Mijn Boss Rc500 looper heeft phantom power maar met een AKG C4000B kijg ik maar weinig volume. Dus met een SM57 helemaal niet te doen.
Zelfde ervaring heeft een kennis met een roland boutique vocoder vp-03 met SM57.
Werk voor geen meter. Beter een mic kiezen die minder juice nodig heeft.
Ik doe al meer dan 30 jaar geluid voor zaaltjes.
Nog nooit heb ik meegemaakt dat een sm57 niet goed kon klinken op welk mengpaneel dan ook, zelfs de aller goedkoopste die er zijn.
De sm57 staat niet eens bekend als microfoon met laag uitgangs signaal.
Sterker nog het is decennia lang en nu nog de workhorse microfoon, die niet stuk te krijgen is.
Denk je echt dat dat zo zou zijn als ze moeite hebben met microfoon voorversterkers?
:beard:
 
Klinkt die video echt niet goed?

En heeft hij dure preamps gebruikt?

Volgens mij een heel duidelijk voorbeeld van dat het niet nodig is om veel geld uit te geven om goed te klinken.
Kennis is veel belangrijker, kijk maar eens naar de microfoon plaatsing.


P.S. Gearspace is een commerciële website ontworpen om jou zo veel mogelijk geld te laten uitgeven.
Kijk maar eens naar de sponsors.
 
Laatst gewijzigd:
De SM57 is een fijne mic en gebruik er 2 regelmatig.
Niet geluisterd naar de video.
Maar dus wel zorgen dat je pre genoeg boost geeft.
 
Ik zoek geen sm57, dat heb ik wel ergens onder een berg stof liggen.
wil iets om op mn hoofd te zetten, mag eventueel met of zonder koptelefoon zijn, maakt me niet uit.

Als ik het maar simpel weg uit de schuif kan halen, in de synth pluggen en met 2 handen vrij kan spelen. synths staan 180° rond me en ik speel op meerder voetclavieren ook, mic. stands zijn geen optie, sorry.
 
Back
Top