Welke compacte Multi-fx units (desktop/stompbox) ontvangen midi clock?

Vraagje tussendoor, welke heb jij gekocht ipv de 70?
Ik wil de draad niet teveel vervuilen dus ik heb 'm een pb gestuurd, maar voor diegene die toch wil weten wat ik kocht; een Neunaber Immerse, qua sound vergelijkbaar met een Big Sky maar kost ruim de helft.
 
Ah crap, te makkelijk ervan uitgegaan dat sync er ook op zou zitten ;{
Ik was er ook van uit gegaan, was vooral benieuwd hoe hij klonk.
Totdat hij dit meldde.
Overigens kunnen ze dat (volgens mij) redelijk eenvoudig toevoegen met een update.
Ik heb er verder nog geen melding over kunnen vinden (dat dat toegevoegd was)
 
  • Electro-Harmonix Mod Rex: vibrato, flanger, chorus, phaser, tremolo, stereo panning, LPF/HPF/BPF, met LFO's.
  • Boss xx-500 serie: DD-500, RV-500 en MD-500.
  • Boss GT-1000CORE: aan de prijs, maar zit werkelijk álles op en kun je de rest van je leven mee vooruit.
 
H9 editten kan via Bluetooth met de iPad/phone
Ah.. dat is wel goed te doen dan. iPad staat ernaast. :)
  • Electro-Harmonix Mod Rex: vibrato, flanger, chorus, phaser, tremolo, stereo panning, LPF/HPF/BPF, met LFO's.
  • Boss xx-500 serie: DD-500, RV-500 en MD-500.
  • Boss GT-1000CORE: aan de prijs, maar zit werkelijk álles op en kun je de rest van je leven mee vooruit.
Die Boss ga ik ook ff checken. :)
 
Dan nog even wat anders: Groundloops samen met USB vanaf de computer die ook weer op dezelfde mixer staat als het effect apparaat. Ik heb al enige (nare) ervaring hiermee. Toen die ik nu heb nog via gebalanceerd naar ongebalanceerd gebruikte had ik 'hum'. XLR naar XLR kabels hebben dit toen verholpen. En laatst ook weer de nodige trial en error mee door moeten maken met wat USB midi synths. Ik wil liever geen groundloop isolators gaan gebruiken en als het kan voor een apparaat met gebalanceerde uitgangen gaan.

De Beebo heeft wel TRS jacks maar die doen volgens mij meer dienst als een stereo output. Ik vind deze het meest aantrekkelijk qua features maar dat zou nog weleens een nare hum kunnen opleveren in mijn setup. Bovendien lijkt het ding sowieso niet leverbaar. Of moet ik op iets anders zoeken dan Beebo?

De H9 klinkt zeker ok.. Toch nog wat parameters die je kunt editen. Groot display.. pedal input. Maar geen balanced outs. En ik vraag me af of ik uberhaupt midi CC en clock via USB kan zenden. Kan er niets over vinden. Een oplossing zou een extra midi kabel zijn.. dat lost de meeste (USB) groundloops op.

Als ik op de Source Audio Collider zoek krijg ik ook niet echt resultaten voor balanced of TRS outputs..

Ik kwam ook nog de Mod Dwarf tegen. Dit is ook weer zo'n nieuwer modulair fx systeem. En heeft balanced outs.
Hieronder een vergelijking van de 3 die ik oa in mijn lijstje heb

 
Dan nog even wat anders: Groundloops samen met USB vanaf de computer die ook weer op dezelfde mixer staat als het effect apparaat. Ik heb al enige (nare) ervaring hiermee. Toen die ik nu heb nog via gebalanceerd naar ongebalanceerd gebruikte had ik 'hum'. XLR naar XLR kabels hebben dit toen verholpen. En laatst ook weer de nodige trial en error mee door moeten maken met wat USB midi synths. Ik wil liever geen groundloop isolators gaan gebruiken en als het kan voor een apparaat met gebalanceerde uitgangen gaan.
Die Beebo lijkt idd niet leverbaar.
Digit kan ook, maar die heeft hetzelfde probleem (lang leve Coronaaaa)
De Beebo heeft wel TRS jacks maar die doen volgens mij meer dienst als een stereo output. Ik vind deze het meest aantrekkelijk qua features maar dat zou nog weleens een nare hum kunnen opleveren in mijn setup. Bovendien lijkt het ding sowieso niet leverbaar. Of moet ik op iets anders zoeken dan Beebo?
DI er tussen. (zou ik sowieso doen als ik naar een tafel moest, altijd via XLR en dan heb je ook ground lift, phantoom er op vanaf de tafel, dan heb je minder last van omgevingssignaal maar dat is door schade en schande)
Die kosten je de kop niet (stereo DI bij Thomann is iets van € 38,- en die bevallen ons erg goed, we hebben er een stuk of 5)


Als ik op de Source Audio Collider zoek krijg ik ook niet echt resultaten voor balanced of TRS outputs..
Klopt. Is gewoon 1x jack in (uitgaande van 1 kabel vanaf de sax - mic / pre amp) en 2x jack uit.
Maar zie ook hierboven :)

Ik kwam ook nog de Mod Dwarf tegen. Dit is ook weer zo'n nieuwer modulair fx systeem. En heeft balanced outs.
Hieronder een vergelijking van de 3 die ik oa in mijn lijstje heb
Ja, die is ook erg gaaf.
 
Beebo is wel enorme overkill als het alleen om midisync delays gaat, ding kan zo bizar veel. Ik heb er sinds een paar maanden 1 maar ik kan het niet overzien zoveel modules en wat ze allemaal kunnen. Je moet wel een beetje een avontuurlijke mindset hebben voor dat ding, al zijn eenvoudige patches natuurlijk zo te maken.
Ik zag hier te koop Poly Effects - Beebo including Digit
Wat wel leuk aan de Beebo is dat als je een keer met je ogen knippert is de firmware 3 versies verder, de maker blijft volop bezig met nieuwe functionaliteit toevoegen.
 
Beebo is wel enorme overkill als het alleen om midisync delays gaat, ding kan zo bizar veel. Ik heb er sinds een paar maanden 1 maar ik kan het niet overzien zoveel modules en wat ze allemaal kunnen. Je moet wel een beetje een avontuurlijke mindset hebben voor dat ding, al zijn eenvoudige patches natuurlijk zo te maken.

Hahahahaha, ja, dat is zeker waar. Maar dan kun je nog 'groeien'. :)

1-3 weken levertijd
 
Anders is Reverb nog een optie, daar heb ik de mijne ook vandaan. Ik heb een oude Digit omgekat naar een Beebo
 
Als een pedal een "tab tempo knop heeft" kun je er makkelijk een clock sync input op maken door een transitor als voltage controlled switch te gebruiken.
Zo heeft mijn EHX memory boy Deluxe een clock input.
Die kun je aansturen met bv een audio output van je dac.

[https://www.electronics-tutorials.ws/transistor/tran_4.html]

H9 Max lijkt me wel tof. Helemaal met een Electra One editor erbij.
 
DI er tussen. (zou ik sowieso doen als ik naar een tafel moest, altijd via XLR en dan heb je ook ground lift, phantoom er op vanaf de tafel, dan heb je minder last van omgevingssignaal maar dat is door schade en schande)
Die kosten je de kop niet (stereo DI bij Thomann is iets van € 38,- en die bevallen ons erg goed, we hebben er een stuk of 5)

Ik gebruik nu afentoe al een DI als het echt niet anders kan maar liever een apparaat wat gewoon gebalanceerde uitgangen heeft. Het neemt ook allemaal weer extra ruimte in. Mijn hele koffer zit al propvol met kabels, kastjes, USB hubs, adapters en stekkerdozen..
De TC heeft trouwens ook een groundlift. Op het ontbreken van de midi mogelijjheden een perfect ding verder.

1529332623_MG_8935.JPG
 
Beebo is wel enorme overkill als het alleen om midisync delays gaat, ding kan zo bizar veel. Ik heb er sinds een paar maanden 1 maar ik kan het niet overzien zoveel modules en wat ze allemaal kunnen. Je moet wel een beetje een avontuurlijke mindset hebben voor dat ding, al zijn eenvoudige patches natuurlijk zo te maken.
Ik zag hier te koop Poly Effects - Beebo including Digit
Wat wel leuk aan de Beebo is dat als je een keer met je ogen knippert is de firmware 3 versies verder, de maker blijft volop bezig met nieuwe functionaliteit toevoegen.
mwa... een paar reverbs ertussen patchen is ook wel leuk. :) Maar ik ga de ongebalanceerde uitgangen op de Beebo liever uit de weg. Te veel nare ervaringen mee.. en helemaal omdat omdat ik het vanaf een computer via een USB van midi ga voorzien en de mixer waar die op aangesloten wordt ook via USB op dezelfde computer staat.
 
Als een pedal een "tab tempo knop heeft" kun je er makkelijk een clock sync input op maken door een transitor als voltage controlled switch te gebruiken.
Zo heeft mijn EHX memory boy Deluxe een clock input.
Die kun je aansturen met bv een audio output van je dac.

[https://www.electronics-tutorials.ws/transistor/tran_4.html]

H9 Max lijkt me wel tof. Helemaal met een Electra One editor erbij.
Hey.. dat is wel slim :eureka:
H9 klinkt zeker goed.. maar voorlopig heb ik het beste gevoel bij de mod dwarf. Ook vanwege zijn gebalanceerde uitgangen.
 
Gebalanceerd is ook mogelijk blijkbaar met de Beebo Poly Digit: Quad Delay, Reverb, Mixer, Cab Sim. What features do you want?
Al kan ik die module niet vinden in de manual
Ah.. :) Ik lees net dat de mod dwarf geen gebalanceerde uitgangen heeft. Electronisch dus. Middels een travo. MOD Dwarf: The smart, compact and powerful pedal brain Op Wikipedia is iets ander te lezen.

Heb dat artikel van de Beebo even gelezen maar ik vraag me af of dit electronisch gebalanceerd is. Ik kan er ook verder niets over vinden maar ga nog wel ff zoeken.. :D
 
Ik gebruik nu afentoe al een DI als het echt niet anders kan maar liever een apparaat wat gewoon gebalanceerde uitgangen heeft. Het neemt ook allemaal weer extra ruimte in. Mijn hele koffer zit al propvol met kabels, kastjes, USB hubs, adapters en stekkerdozen..
Ik roep altijd : was ik maar zangeres geworden.
Bladmuziek standaard staat, mic hebben ze al voor me gedaan. Oortjes ook. Nou, ik ben klaar.

Maar zonder dollen, ik begrijp je helemaal. Maar zonder DI's ga ik niet meer naar de tafel.
En een synth met gebalanceerde uitgangen kom je niet zo heel vaak tegen.
Ik heb er drie bij me (DI's).
- 1x stereo voor de Subsequent via de Collider.
- 1x stereo voor de interface
- 1x mono voor de clicktrack
Basgitaar gaat via de zoom B3, die heeft 1x gebalanceerd uit (helaas mono, maar om nu nog een stereo DI te kopen voor dat beetje chorus op de bas....)

De meeste technici vinden het wel prettig als je zo aankomt.
Ooit 1x echt gezeur van de bovenste plank gehad met een invalklus.
Toen nog gewoon ongebalanceerd.(dat was al jaren geleden)
Kraken en doen, niet normaal en het lag aan alles, behalve aan hen.
Tot iemand (gitarist) met een DI aankwam.

Maar met USB heb ik zelf geen ervaring. Ik gebruik 1x USB voor 'audio' en die gaat naar de interface. De rest gaat met midi kabels.
Ik heb anders niet genoeg USB poorten op de laptop.

De TC heeft trouwens ook een groundlift. Op het ontbreken van de midi mogelijjheden een perfect ding verder.
Ja, die TC serie heeft dat allemaal. Ooit gekeken naar zo'n voice autotune vocoder ding. Mooie spullen maken ze.
 
Als je het zeker wil weten kun je Loki beter een mailtje sturen met je vraag denk ik

Sowieso voorlopig niet leverbaar. Ik ga eerst even experimenteren met het DJ programma. Er schijnt een manier te zijn om de Program Change uit te zenden, midi clock is simpeler maar in principe is Program Change ook al nodig. Dan kan ik ook verschillende programma's maken en oproepen..

Ik roep altijd : was ik maar zangeres geworden.
Bladmuziek standaard staat, mic hebben ze al voor me gedaan. Oortjes ook. Nou, ik ben klaar.

Maar zonder dollen, ik begrijp je helemaal. Maar zonder DI's ga ik niet meer naar de tafel.
En een synth met gebalanceerde uitgangen kom je niet zo heel vaak tegen.
Ik heb er drie bij me (DI's).
- 1x stereo voor de Subsequent via de Collider.
- 1x stereo voor de interface
- 1x mono voor de clicktrack
Basgitaar gaat via de zoom B3, die heeft 1x gebalanceerd uit (helaas mono, maar om nu nog een stereo DI te kopen voor dat beetje chorus op de bas....)

De meeste technici vinden het wel prettig als je zo aankomt.
Ooit 1x echt gezeur van de bovenste plank gehad met een invalklus.
Toen nog gewoon ongebalanceerd.(dat was al jaren geleden)
Kraken en doen, niet normaal en het lag aan alles, behalve aan hen.
Tot iemand (gitarist) met een DI aankwam.

Maar met USB heb ik zelf geen ervaring. Ik gebruik 1x USB voor 'audio' en die gaat naar de interface. De rest gaat met midi kabels.
Ik heb anders niet genoeg USB poorten op de laptop.


Ja, die TC serie heeft dat allemaal. Ooit gekeken naar zo'n voice autotune vocoder ding. Mooie spullen maken ze.

Haha.. ja, of zanger. :) Maar ik was altijd al bezig aan met gear en boxen.. als vocalist moet je ook zelf je verantwoordelijkheid nemen en zorgen dat het een beetje klinkt.

Wat betreft gebalanceerde outs op synths.. Toevallig heb laatst die hele puzzel in mijn studiootje al gedaan. Eigenlijk alles met keys wat ik wilde aansluiten hier was gebalanceerd.. (Roland FA-06, JP8, Yamaha Montage, Korg Kronos, Behringer Deepmind en de Alesis Fusion). Alle modules en het kleinere spul niet. Ik kreeg een MicroMonsta 2 bv niet stil met een DI, daar moest weer een Isolator aan de pas komen.

Maar voor nu neem ik ff geen synths mee.. alleen mijn koffer. Daar zitten dus al 2 mixers in en zijn beiden op de computer aangesloten. Als je dan weer 'n apparaat via USB op 1 van die mixers aansluit, dan weet je het wel. Liefst dus apparaten die gebalanceerd zijn vanwege de schaarse ruimte. :) De mixers hebben uiteraard ook gebalanceerde uitgangen.

Maar goed.. Ik denk dat die H9 van Eventide ook niets met USB midi kan trouwens.. dus dat wordt sowieso een midi interface dan. De Beebo moet ik nog even onderzoeken.. en in ieder geval afwachten tot ie er weer is.

Ik heb ook nog de oude TC VoicePlay GTX. Deze heeft wel midi-in en verstaat program change. Moet er nog even induiken qua code maar het DJ programma kan dat zenden als een track gestart wordt.. dan ben kom ik ook waar ik moet zijn. :)
De VoicePlay Acoustic (ding wat ik nu gebruik) was eigenlijk ooit gekocht om nog een VoicePlay als backup te hebben.. Kostte 200 euro toen maar je krijgt zoveel waar voor je geld en je krijgt zoveel voor je geld. De GTX versie werd toen al niet meer gemaakt.. en zitten wat minder mogelijkheden in voor de reverbs. Voor de rest dezelfde fun factor op het gebied van voicetransforming.. Erg lachuh ja.. naast Autotune alle grappen om bv de 'Masked Singer' stem te maken of klinken als iemand die net een helium ballon naar binnen heeft gezogen.. :D
 
De mixers hebben uiteraard ook gebalanceerde uitgangen.

Maar goed.. Ik denk dat die H9 van Eventide ook niets met USB midi kan trouwens..
Jewèèèl! 😁
Van zodra je de H9 opstart met de USB poort aangesloten, geeft deze prioriteit aan Midi over USB en wordt de Din poort afgesloten.
Midi over bluetooth kan ook.

Hier wat info over de ins en outs.

Cheers,
Exo. :mega:
 
Jewèèèl! 😁
Van zodra je de H9 opstart met de USB poort aangesloten, geeft deze prioriteit aan Midi over USB en wordt de Din poort afgesloten.
Midi over bluetooth kan ook.

Hier wat info over de ins en outs.

Cheers,
Exo. :mega:
Dank je Exo!

Volgens mij gaat dat verhaal van ins en outs meer over de gevoeligheid.

Midi over USB vanaf mijn computer is mooi dat het kan maar ik denk dat als ik em dan connect met mijn mixer (die somehow weer connected is met de computer) er minder leuke fx geluidjes uitkomen..
Midi over bluetooth?? leuk!!! Maar in een live situatie met alleen maar telefoons?? No chance.. Ik heb al mijn bluetooth pedalen om effecten en tracks te starten reeds aan de kant geschopt. Niets dan ellende.

Moet nog even kijken of ik het via of het lukt om uit de computer program changes per MP3 te zenden.. Dan kan ik eigenlijk ook mijn oude TC GTX voor zolang gebruiken.. De H9 klinkt wel stukken beter maar ik zou em dan via een externe midi kabel aan moeten sturen en ook dat wil ik eerst testen. :)
 
Back
Top