Welke compacte Multi-fx units (desktop/stompbox) ontvangen midi clock?

Check ook zeker ff de pedalen van Empress. De echosystem heeft een reverb en de reverb heeft een delay aan boord.

De collider is tof, mooie sound, kan ook in dual delay (cascade of parallel) of dual reverb.

Welke ook niet aan je zoektocht mag ontbreken is de gfi specular tempus. Oh wat klinkt dat ding goed zeg.

Ik meen dat de audiothingies dr. A ook midi doet. Klinkt ook erg lekker…

Als je eenmaal in de rabbithole tuimelt van de pedals… das een wereld op zich.
 
@Luctae Bedankt voor de suggesties.. Die losse stompboxen met knoppen zoek ik juist niet. Ik wil programma's kunnen maken en selecteren some how. En zoals Electic aangeeft. Ik wil wel graag een iets met de midi clock kunnen doen.

Die Collider heeft wel wat opties op dat gebied (was ook al genoemd door Montfrooij) en een midi clock optie...

GFI specular tempus.. klinkt zeker mooi!! Maar is of reverb, of delay. Natuurlijk kun je dingen combineren maar dan moet je nog meer instellen en ik wil juist zoveel mogelijk automaten door 1 preset te selecteren.

Ik zit ook nog te dubben of ik toch niet iets met gebalanceerde outs moet. Dat heb ik nu wel.. en helemaal als ik USB midi ga gebuiken vanuit mijn computer.. die midi whining noise ellende ben ik nogal bang voor aangezien ik een USB mixer controller gebruik..
 
GFI specular tempus.. klinkt zeker mooi!! Maar is of reverb, of delay. Natuurlijk kun je dingen combineren maar dan moet je nog meer instellen en ik wil juist zoveel mogelijk automaten door 1 preset te selecteren.

Je hebt in de Specular Tempus ook gewoon een hele trits aan reverb/delays combis hoor. Klinkt inderdaad prima maar de wat je direct kunt tweaken is wel wat beperkt, voor het diepere editten moet je dan toch de editor gebruiken. De H9 Max is wel wat veelzijdiger, maar dan moet je eigenlijk wel via de app bedienen, mooi als je al een IOS device heb anders niet. Hoe dan ook zou ik me niet doodstaren op stompboxes, je zou ook een 19" kunnen gebruiken met een goedkope controller erbij voor de helft van de prijs.
 
@Luctae Bedankt voor de suggesties.. Die losse stompboxen met knoppen zoek ik juist niet. Ik wil programma's kunnen maken en selecteren some how. En zoals Electic aangeeft. Ik wil wel graag een iets met de midi clock kunnen doen.

Die Collider heeft wel wat opties op dat gebied (was ook al genoemd door Montfrooij) en een midi clock optie...

GFI specular tempus.. klinkt zeker mooi!! Maar is of reverb, of delay. Natuurlijk kun je dingen combineren maar dan moet je nog meer instellen en ik wil juist zoveel mogelijk automaten door 1 preset te selecteren.
Die tempus heeft gewoon midi, ook clock en delay reverb kan tegelijk. Is qua functionaliteit gelijk aan de collider. Ik heb destijds gezocht naar een pedaal met zelfde eisen als jij stelt
 
Heb zelf een H9Max die ik via de iPad kan porgrammeren en die wordt van mijn Toriaz Squid geclocked. Met de expressie pedaal en midi CC's kan je er veel mee doen.
En hij klinkt heerlijk. Een dure aankoop maar support is geweldig en de extra algoritmes zijn de moeite. Is wel geen echte multi-effect alhoewel er combinatie delay/reverb algoritmes bij zitten. Een Eventide Space en Timefactor is ook een goede combinatie maar die missen de bluetooth app.
 
Ik heb de Line 6 M9 die volgens mij aan al je wensen voldoet. Prima emulatie van allerlei ouwe effectpedaaltjes. Je kunt drie pedalen virtueel achter elkaar zetten en uiteraard verschillende van dat soort configuraties opslaan. MIDI implementatie is ook prima in orde, gebruikt ook MIDI clock. Geweldig apparaat voor de 2e hands prijs die je nu betaald; ik had de mijne voor €150,- gevonden. Was voor mij een upgrade van de M5, waar je maar 1 virtueel pedaal gelijktijdig kan gebruiken. Je hebt ook nog de M13, maar die was me te groot en veel teveel mogelijkheden voor wat ik nodig heb. De M9 is een mooi compact apparaatje.
 
Back
Top