Hoe vaak hebben jullie een verkeerde keuze gemaakt?

gewoon te veel kopen, met verlies verkopen en de vette shit houden
spijt is voor pussies en wat zijn verkeerde keuzes nou weer
 
Ik heb 2 weken terug een JP6 voor 4700 gekocht.
Vintage gear lijkt wat te dalen in prijs op dit moment. :biertje:
Ik weet niet of het werkelijk daalt, ik denk eerder dat sommigen met hun vraagprijs wat (veel) op de markt vooruit liepen. En dat geeft een vertekend beeld: als er 4 voor 7000 te koop aangeboden worden lijkt dat "de prijs", tenzij er natuurlijk geen eentje voor die prijs verkocht wordt.
 
Ik had een aantal jaren geleden geluk met een deal voor een Oberheim Xpander.
Maar vorig jaar nog had ik een aanbod voor een jupiter 6 afgeslagen (goeie staat) voor 4000, nu gaan ze voor 7500, aaaaai
Ooh ja, de Juup6 ben ik nog vergeten. Kon ik 3 jaar geleden kopen voor €2300, maar vond ik toen teveel (voor mijn budget destijds)! 😓
 
Ik weet niet of het werkelijk daalt, ik denk eerder dat sommigen met hun vraagprijs wat (veel) op de markt vooruit liepen. En dat geeft een vertekend beeld: als er 4 voor 7000 te koop aangeboden worden lijkt dat "de prijs", tenzij er natuurlijk geen eentje voor die prijs verkocht wordt.
Wat Vic zegt klopt wel. Er is meer onzekerheid en mensen hebben geld nodig.
 
Ik zit zelf niet in de koop/verkoop van (significante) vintage dus ik volg het niet op de voet, maar ik vind het raar dat er nu meer onzekerheid en geldnood zou zijn: lockdowns liggen achter ons, energieprijzen normaliseren, Oekraïne is ook duidelijker dan een jaar geleden. Ik had dan eerder 1 a 2 jaar geleden een dip verwacht.

Als ik de Reverb verkooptrend voor de Juup6 bekijk, lijkt die echter inderdaad wel wat gedaald tov 1 a 2 jaar geleden. Voor andere klassiekers lijkt het dan eerder vlak te blijven.
 
Laatst gewijzigd:
ja een synth die 'alles' kan. kan niet intuïtief werken.
of het duurd heel lang voordat het wel intuïtief voor de gebruiker word.
Dat gebeurd dan alleen na veel uren gebruik.
Dan komt er ook bij dat een alleskunner altijd menudiving doet.
En dat hij vrijwel nooit alle gebieden heel goed kan.
De Waldorf Quantum (en Iridium) komt toch ondertussen al aardig in de buurt. Een fantastische userinterface met veel 'one knob per function' knoppen en een zeer gebruiksvriendelijke touchinterface waarmee je de rijke modulatie matrix instelt voor het aansturen en combineren van alle verschillende synthese opties o.a. wavetable, subtractief, FM, sampling, granular. Sequencer, arp en veel FX. Ik vermoed dat de Quantum door z'n diversiteit nooit gaat vervelen... Deze meneer is het met me eens en laat hier de ruige kant van de Quantum zien:
 
De Waldorf Quantum is een sounddesign beest en kan een hoop.
Maar het is absoluut geen intiutief instrument.
Dat zie je ook aan de leaning curve die vrij stijl is.
Zoals die dude zegt "its going to keep you busy for life"
Wel een prachtige bak natuurlijk.
 
Denk dat er voldoende nieuw spul is momenteel om geld aan uit te geven. Dus vintage krijgt minder aandacht. Beetje zoals 2ehands autos: als de nieuwe wachttijd geven, kopen we oud.
 
De Waldorf Quantum is een sounddesign beest en kan een hoop.
Maar het is absoluut geen intiutief instrument.
Dat zie je ook aan de leaning curve die vrij stijl is.
Zoals die dude zegt "its going to keep you busy for life"
Wel een prachtige bak natuurlijk.
Ja,leercurve is stijl, maar bereikbaar, maar de volgende dag is weeral iets nieuws of een koopje, en daar gaat je aandacht.👍🏼
 
Elektron Oktatrack
Wat een ramp. Ik ben er een paar keer voor gaan zitten maar ik kwam niet veel verder dan janken. Ja, voorbeelden van YouTube nadoen en dan nog niet snappen waarom het zo moet

Gelukkig na een jaar goed kunnen verkopen dus weinig financiële schade. Psychisch lijd ik er nog steeds onder. Ik word nog weleens gillend wakker.
 
Moog One is intiutief en diep.

Er is wel een leercurve maar 1 deepdive youtube filpje en je bent er.

On-topic: Mjn vrouw zegt dat dit een verkeerde keuze was. 8D
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Elektron Oktatrack
Wat een ramp. Ik ben er een paar keer voor gaan zitten maar ik kwam niet veel verder dan janken. Ja, voorbeelden van YouTube nadoen en dan nog niet snappen waarom het zo moet

Gelukkig na een jaar goed kunnen verkopen dus weinig financiële schade. Psychisch lijd ik er nog steeds onder. Ik word nog weleens gillend wakker.
Het is een behoorlijk menu divey apparaat. Ik vond zelf de workflow veel dingen moeizamer doen die ik in een mpc overzichtelijker vond. Bij de Analog Rytm had ik wel het idee dat het menu diven zich uitbetaalde in nieuwe sounds, nu gebruik ik de MPC in combinatie met de AR en ben blij. Geen schande om af te haken bij de Oktatrack, heb hem zelf ook weggedaan na een jaar.
 
intiutief is voor mij: hup, hup, hup en klaar
Kan me daar niets bij voorstellen bij een Octatrack, Quantum of Moog One.
Bij die instrumenten moet je her en der menuutjes in etc. Moog one met letterlijk honderd knoppen en switches.
Maar goed dat zijn ook wel sounddesign beesten waar je lekker voor gaat zitten en diep kan tunen.
 
Ik GAS enorm naar de Super Gemini.
Waarom heb ik het gevoel dat dit een verkeerde keuze zal zijn?????
 
Elektron Oktatrack
Wat een ramp. Ik ben er een paar keer voor gaan zitten maar ik kwam niet veel verder dan janken. Ja, voorbeelden van YouTube nadoen en dan nog niet snappen waarom het zo moet

Gelukkig na een jaar goed kunnen verkopen dus weinig financiële schade. Psychisch lijd ik er nog steeds onder. Ik word nog weleens gillend wakker.
Totally understand
 
De meest verkeerde keus is dat niet degene waar je van te voren al voelt en weet dat het niet juist is maar dan toch doet?
 
Ik vind de Moog One ook heel intuïtief. Er zitten wel veel functies in, maar alles staat waar je het verwacht. Zelden zoeken naar dingen, die "more" knop per module is echt geniaal.
 
Back
Top