Hoe vaak hebben jullie een verkeerde keuze gemaakt?

Ik heb de Fantom 7 nieuw besteld bij Bax. Tweedehands zijn ze niet leverbaar. Hij is nog niet binnen, maar de video's op YouTube geven mij genoeg vertrouwen dat dit beest wel bedienbaar is.
 
Waldorf Blofeld, 2dehands= geld weg!
Roland JD XI= te kleine keys, maar vooral te diep menu. niks voor mij
Akai MPC= ik geraak er gewoon ni aan uit, te ingewikkeld :)
 
Roland JD XI= te kleine keys, maar vooral te diep menu. niks voor mij

idd, die menu's, en geen presets saven, maar ineens de 4 parts / alles

Maar de jd-xi vind ik goed: voor de vocoder, en analog voice, en vooral omdat je daar de 4 effecten over kunt laten gaan,
Dat kan de system-1 en m'n andere synths zo maar niet

ik dacht de Midiquest editor voor de JDXi te hebben gebruikt,
 
Ik snap analoge oscillators niet in combinatie met ingebouwde digitale effecten. Dan wordt een analoog signaal omgezet naar digitaal en gaat het analoge gedeelte verloren.
 
> Mark-T

bwa, nee, en da's de theorie

De JDXi z'n analoge PWM OSC met distortion of fuzz effect, en andere effecten vind ik erg goed klinken, dat kan elke synth zo maar niet

de JDXi z'n DSP PWM OSC was ni zo goed, voor zo ver ik nog weet
 
Laatst gewijzigd:
Daarom is analoog overgewaardeerd. Alles wordt toch digitaal in de opname. Ik heb dus geen enkele moeite met een digitale emulatie van een analoge synth. Als je digitaal werkt, moet ook alles digitaal blijven. Anders krijg je verlies.
 
In ieder geval moet er minimaal 1 through hole gesoldeerd apparaat in zitten anders komt het niet goed.
 
Het moet wel te bedienen zijn en een doel dienen. Je koopt geen MiniMoog om pianopartrijen te spelen, of een DX-7 voor orkestpartijen.
 
Ik gebruik alles wat los en vast zit, maar samples maken enzo dat doe ik dan weer niet. Maar grootste fouten zijn echt geweest dat ik spullen weg heb gedaan, en in sommige gevallen 2 of meer keer. Pure wispelturigheid die opspeelde, verdiend heb ik er ook niet aan, maar ter voorbeeld, wie doet er in godsnaam 2x een Jupiter 8 weg, 2x een Synthi, 3x een Oscar en 3x een Pro One om over een aantal andere coole synths nog maar niet te spreken, SH5, System 100 model 101 en 102, Juno 6, Kawai 100f, Octave CAT SRM

Gelukkig hebben we behringer... t is een soort pleister en hij zit redelijk. : D
 
Ik wil een synth die alles kan en goed klinkt. De Korg Kronos kan alles en klinkt heel goed. Alleen is hij onmogelijk om zelfs de simpelste dingen te bedienen.
Vandaar de switch naar de iets minder klinkende Roland Fantom, waar ik uiteindelijk veel meer uit kan halen.
 
Ik geloof niet zo in 1 synth die alles kan, ik geloof meer in een heleboel synths en dan lekker freaken. Meer is beter. Een zeker forumlid hier zal dit kunnen onderschrijven.
 
ja een synth die 'alles' kan. kan niet intuïtief werken.
of het duurd heel lang voordat het wel intuïtief voor de gebruiker word.
Dat gebeurd dan alleen na veel uren gebruik.
Dan komt er ook bij dat een alleskunner altijd menudiving doet.
En dat hij vrijwel nooit alle gebieden heel goed kan.
 
een alles kunnende synth,, dat werkt mss alleen met een keyboard orgel workstation op't podium

Vanuit één plugin (tja, sorry, m'n synthctrl) al de synth presets en parameters aansturen,
en de verschillende synths crossfaden & layeren met elkaar, in een live arragment setup

en achteraf de track nog uren en eeuwig kunnen edit/mix/masteren in multi tracks

tja, die sounddiver preset library windows, hé,,
ipv al de losse / individuele / totaal niks met elkaar makende synth editors

en ik heb geen grote verkeerde keuzes gemaakt, wel enkele keren chance gehad om geen evil dingens beginnen te doen

en al de keuzes zijn op een tijds moment,

maar ze hebben mij altijd feiten blind gehouden,, da's wel heel smerig,
k had >40 jaar geleden al constant moeten dagvaarden en procederen,

maar tja, die kath dom makende kerk en scholen toch hé,, ,,
 
Ik denk dat de Roland Fantom 7 een heel eind in de buurt kom van wat ik wil. Als dit het niet is, koop ik een presetbak.
 
Heb zoals @demian eerder spijt van dingen die ik weg heb gedaan, eigenlijk nooit van dingen die ik destijds kocht.

Ook heb ik spijt dat ik bepaalde dingen niet heb gekocht die dan later niet meer leverbaar waren.
 
Back
Top