Hoe vaak hebben jullie een verkeerde keuze gemaakt?

"Hoe vaak hebben jullie een verkeerde keuze gemaakt?"

en tja, is't de kunst om een manier te bezitten om tot goeie ideeën , (goeie keuzes) te komen

Mij eeuwig verzwegen te hebben om variabel geld te vergaren, is niet mijn keuze,, maar slechte keuzes gaan normaal altijd om geld

en tja, je moet iets opbouwen, 't is de weg die telt, niet het doel of de verliezen,,

"voor alles bestaat er een creatieve goeie stem oplossing,"

okey,, enzovoort,,
 
Een verkeerde keuze?
Niet investeren in goeie converters, degelijke monitors en in plaats daarvan voor de coole / sexy vintage gear gaan.
 
tja, over deze topic kan ik eeuwig bezig blijven


De MC-909 vond ik nooit goed klinken, die heeft de eerste 3 jaar niks gedaan,
maar ik was er zeker van dat dat aan de Interne, SRX en Samples lag, niet aan de MC-909 zelve

en idd, dankzij te leren van de W-30 met z'n 30Khz
al de samples voor de drie MC-909 in 22.050 Hz, op lengte van één of andere BAR van 131BPM, 256 MB XD card, en door de tweaklizers

tja, 'gewoon positief actief bezig zijn' is ook al het tegenovergestelde van 'verkeerde keuze'

alé, nu heb ik genoeg gezegd,, want dat passief willen na-apen en spioneren, hehe,,
 
Te veel de focus op het willen kopen van nieuwe spullen. Te weinig focus op het maken van tijd om aan de slag te gaan met al die mooie spulle
inmiddels heb ik dat veranderd.
Ik ook.Meer bezig met componeren nu.
 
Ik was erg gehegd aan mijn Yamaha S30 toen ik geen geld had. Nu heb ik geld en kon een Kronos kopen. Die aankoop bleek waardeloos, dus moest ik meer centen in een Roland Fantom steken.
Jammer dat de S30 intussen overleden is, anders had ik die nog kunnen gebruiken.
 
Een verkeerde keuze?
Niet investeren in goeie converters, degelijke monitors en in plaats daarvan voor de coole / sexy vintage gear gaan.
Ja moet zeggen toen ik overging van Motu Ulralight naar Lynx Aurora en een goed headphone amp en een paar Yamaha HS8's alles in een keer veel duidelijker werd.

Ik heb ook wel een aantal keer nieuwe gear gebashed en ben nu verliefd op die apparaten.
Zolas de OP1, Prophet 6 en Yamaha DX7
 
Te vaak om te benoemen. De eerste waar ik aan denk is mijn vader er lang geleden ervan te hebben overtuigd een garantie voor een lening te tekenen om toendertijd een (nieuwe) Korg Wavestation te kunnen kopen, voor 3600 gulden.
 
Ah daar ben ik ook schuldig aan.
Credit card en daarmee 2 technics SL1200 gekocht.
Uiteindelijk een week of 6 gevaren op een visboot om de schuld af te betalen.
Tja je bent jong en dom :)
 
De meest voorkomende "verkeerde keuze" in het algemeen, is waarschijnlijk de (potentiële) aanschaf van nieuwe gear/instrumenten. Beter bekend onder de term "Gear Acquisition Syndrome". Dit speelt zowel op het gebied van gloednieuwe spullen uit de winkel, alsook voor de tweedehandsmarkt. Alhoewel het eenvoudiger gezegd is dan gedaan: laat jezelf hier nooit toe verleiden. Koop alleen nieuwe spullen als het echt van toegevoegde waarde is in je setup. Leer te gebruiken wat je al hebt, daar kan vaak meer mee dan je denkt. Het constant wisselen van gear in je setup, zal daarnaast invloed hebben op het afronden van tracks.
 
GAS is juist een uitstekende raadgever. Daarom zit ik ook op synthforum ipv trackforum.
 
Regelmatig. Het is een leertraject.

Grote misser was een generieke syntheditor van Zadok voor de atari. Kostte toen in de 80er jaren ruim 400 gulden, was een rib uit mijn lijf, dacht de oplossing voor al mijn synths te hebben. Die software was dus voor mij totaal onwerkbaar.
In de tijd dat ik de korg Karma had heb ik ook Karma software op de mac gekocht. Zelfde verhaal, voor mij onbegrijpelijk spul, nooit iets zinnigs mee gedaan.
En de ableton Push 1, ook al niet mijn workflow.

Soms werkt het ook de andere kant op, dat een aanschaf nog veel beter is dan ik al dacht. Had ik met de nord Elektro 4. En de nord modular G2.
 
Soms werkt het ook de andere kant op, dat een aanschaf nog veel beter is dan ik al dacht. Had ik met de nord Elektro 4. En de nord modular G2.

Ha da's een leuke, als dat nog geen eigen thread heeft verdient het er wel eentje. :okdan:

Hier komt dan allereerst die kleine Zoom H2n in gedachten, geen synth, maar wat-een-handig-ding-in-vele-situaties is dat. Een onverslaanbare nut-per-kilo ratio.

Als het toch een synth moet zijn, dan is het nut-per-kilo van de Roland SH-32 imho ook niet slecht: compacte prima-genoeg-klinkende veelkunner.
 
De verkoop van mijn Synthex voor 1400 gulden is een goede tweede (toen wel 500 gulden verdiend).
 
Mijn verkeerde keuze lag mn niet zozeer in gear, maar meer in mijn mentaliteit. Ik had in mijn 20er jaren, toen ik echt nog de drive en energie had al mijn tijd in muziekmaken moeten steken. En daarbij de tijd moeten steken om contacten met gelijkgestemden moeten blijven onderhouden. Maarja, je denkt dat het leven oneindig is, en de slackercultuur van de jaren ‘90 hielp ook niet (ben nog steeds wel beetje zo, niet echt superveel ambitie).

Op een gegeven moment moet je wel werken en dat is ook killing voor creativiteit en dan was bijv even gamen ipv muziek de makkelijkste keuze. Zonde van de tijd EN gear, maar ik zie het nu als een soort 2e ronde.
 
Ooit een Roland RD-700 piano gekocht. Prachtig, maar heel zwaar en erg braaf qua geluid wat mij betreft. Snel weer verkocht en een Nord Stage 2 gekocht. Draagbaarder, meer keuze in pianosounds en ook een synth met aftertouch! Ook fijne mogelijkheden qua effecten. Echt een inspirerend ding.
 
Mijn grootSte verkeerde keuzes waren toch vooral iets te lang twijfelen en daardoor een unieke kans niet kunnen kopen.
Precies dit. Ik ben zo al verschillende mooie synths misgelopen (o.a. een Xpander, Poly Evolver set met de keys en de rackversie hier via synthforum, Moog One voor de prijsverhoging en de Two Voice Pro).
 
De enige foute keuze is geen keuze maken.

Men moet nooit beklagen wat je gedaan hebt, enkel at je niet gedaan hebt. (binnen de grenzen van gezonde realiteit)
 
Back
Top