Ableton Push 3

Hebben ze nu eindelijk import en preview .alc files toegevoegd aan push 3 ?

ik heb heel veel custom drumracks die ik nooit kon "previewen" op push 2. Je hebt/had dan altijd nog je muis nodig.

Je drumrack en midi clip opslaan als .alc file. Deze kan je dan met je muis aanklikken om de kit te "previewen".




Ik hoop zo dat ze dit hebben geïmplementeerd, maar kan er niks over terug vinden in de manual. Ik vermoed dat het nog steeds niet kan jammer genoeg.
 
Volgens mij niet. Ik zie nergens een previewoptie in de browser in elk geval.
Dank voor je tijd om even te kijken NAP. btw je oude TD-3 werkt nog steeds top ;)

Als standalone zou je toch graag door je custom sounds / drumracks willen heen scrollen en horen of je "die" kit wil gaan gebruiken. ipv alles te moeten openen en weer verwijderen.

ik blijf voorlopig nog even op push 2, dan kan ik PAM 2.1 ook nog gewoon gebruiken in Push-arrangment Mode.


 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Moet toch zeggen dat ik het MPE gebeuren een beetje teleurstellend vind. Bij de devices en plugins die het ondersteunen voegt het zeker wel wat toe, maar ik vind de ondersteuning vanuit ontwikkelaars/leveranciers over de hele linie genomen toch buitengewoon mager. Dan zijn er wel trucjes dat je via multichannel configuraties MPE kunt 'faken', maar dan moet je dus allerlei configuraties maken en dezelfde patch op ieder afzonderlijk kanaal zetten (en als je iets in de patch wilt wijzigen voor iedere voice afzonderlijk etc.,je zit dus vast aan statische presets) - een stuk meer gedoe dan waar ik zin in heb. Had verwacht dat MPE inmiddels veel breder werd toegepast en een beetje standaard geworden was, maar dat valt dus nogal tegen.
 
Moet toch zeggen dat ik het MPE gebeuren een beetje teleurstellend vind. Bij de devices en plugins die het ondersteunen voegt het zeker wel wat toe, maar ik vind de ondersteuning vanuit ontwikkelaars/leveranciers over de hele linie genomen toch buitengewoon mager. Dan zijn er wel trucjes dat je via multichannel configuraties MPE kunt 'faken', maar dan moet je dus allerlei configuraties maken en dezelfde patch op ieder afzonderlijk kanaal zetten (en als je iets in de patch wilt wijzigen voor iedere voice afzonderlijk etc.,je zit dus vast aan statische presets) - een stuk meer gedoe dan waar ik zin in heb. Had verwacht dat MPE inmiddels veel breder werd toegepast en een beetje standaard geworden was, maar dat valt dus nogal tegen.
Maar werkt het bij de Instruments van Ableton zelf wel zoals je verwacht?

En verder, mpe helemaal buiten beschouwing gelaten, vind je het dan de moeite om te upgraden vanaf een Push 2?
 
Maar werkt het bij de Instruments van Ableton zelf wel zoals je verwacht?

En verder, mpe helemaal buiten beschouwing gelaten, vind je het dan de moeite om te upgraden vanaf een Push 2?
Ja, met de Live devices werkt het goed, evenals bijvoorbeeld plugins met MPE support zoals Vital. Ik wil Arturia Pigments nog proberen, Serum en Lion schijnen het ook te kunnen maar nog niet diep ingedoken.

Het is een mooie upgrade tov de Push 2, het voelt en werkt allemaal beter en meer premium, ik vind de pads ook echt top, een hele grote verbetering. Of je het geld er voor over hebt is een tweede natuurlijk, 950eu is best fors en buiten MPE om krijg je er qua features niet zo heel veel bij.
 
Of je het geld er voor over hebt is een tweede natuurlijk, 950eu
op zich vind ik het niet zo'n probleem om wat te investeren, zeker niet omdat het voor mij echt een primair stuk van mijn workflow is, nou ja, dat wordt dan maar weer ff sparen :P. BTW mijn ervaring met de vorige Push lancering was dat de prijs niet echt gaat zakken, dat was echt pas naar een paar jaar het geval, dus daarop wachten heeft niet zoveel zin volgens mij (en gezien er nu dan al weer een pre-order is, is dit ook weer een succes)
 
Ja, Ableton is redelijk vast met zijn prijzen, hoogstens dat ze hun software af en toe eens in de bonus doen en zelfs dat is meestal vrij bescheiden. Ben benieuwd wat er naast bugfixes als eerste aan updates/features voor gaat komen.
 
alle Dawesome synths zijn MPE
Kilohearts Phaseplant
Plasmonic
Generate

een tiental arturia synths en Pigments

een aantal Cherry Audio synths

Lion inderdaad

MSoundFactory

Madronalab synths, incluis Virta

dit is meest komplete lijst al ontbreken er een paar

 
ik zie push 2 controllers al voor 400 euro weggaan.
Maar als je die koopt weet je zeker dat je die voor minder zal moeten doorverkopen.
Dan is Push 3 zonder upgrade wellicht een optie.

Ja linux he....daar kun je achtelijke goede latency performance mee halen met huis en tuin soundcard.
 
Het leek me opzich wel een mooie upgrade van Push 1 naar Push 3,maar ben ik de enige waarbij Ableton bij elke update steeds wankeler wordt?
Zit nu op 11.3.2 maar daar is gewoon niet meer mee te werken.
De hele workflow happert,kraakt en chrashed vervolgens.
En dat met een win 10,I7 8700K,16gb ,2x2TB m.2,M-Audio 192-4 moet echt niet kunnen.
Ben maar weer terug gegaan naar Ableton 10 suite en dat loopt als een zonnetje,0 problemen.
Wel jammer,vond 11 suite best goed qua opties.
 
werkt bij mij wel. maar heb ook wel eens gehad dat hij instabiel werd na een update.
 
Zit nu op 11.3.2 maar daar is gewoon niet meer mee te werken.
De hele workflow happert,kraakt en chrashed vervolgens.
ik zit al een tijd op 11, en sinds de release op de laatste versie, 2x een major crash gehad, maar ik heb verder niet de ervaring die jij hebt (sowieso niet met eerdere versies van 11). Toch is het vrij "normaal" dat er crashes zijn na een grotere update, er zijn zoveel factoren die bugs kunnen veroorzaken, dat is gewoon onvermijdelijk. En als mensen nu gaan roepen: "belachelijk, dat ze de boel een fatsoenlijk doortesten voordat ze releasen" heb ik een kort antwoord: dat doen ze heus wel, maar je kan gewoon niet alles voorzien en doortesten, dat is veel te duur en kost veel te veel tijd, het is dus een kosten/baten afweging.

Komt vanzelf goed Ableton kennende, kwestie van tijd, maar major issues lossen ze in mijn beleving best snel op. Wel vervelend voor je natuurlijk, gelukkig werkt de restore last project functie redelijk goed.
 
nee crashes zijn niet acceptabel op een productie systeem.
Daar is Beta en test voor.

Ik doe iets voor mijn werk en heb een deadline en kan dan mijn project niet openen?
nee dat kan echt niet. echt amateurs zijn het.

dus automatic update betekend dat je een ableton test versie draaid?
onacceptabel en amateuristisch.
 
Vergeet niet dat er miljoenen hardware combinaties mogelijk zijn met een Windows pc. Die daarnaast ook nog eens ontelbaar veel versies van het OS, de drivers, middleware, patches, etc.. hebben. Je kan dus niet eens stellen of het puur aan Ableton ligt. Het is meestal een combinatie van factoren. Elk scenario doortesten is gewoon niet te doen. Zelfs niet in een public beta. Het is dus onmogelijk om te voorkomen dat er enkelen zijn waarbij het misgaat, met name als software steeds complexer wordt. Wel lullig natuurlijk als dit bij jou gebeurd. Misschien een keer een clean install van Windows 11 op je PC?

PS. Over crashes: ook die zijn vaak te wijten aan omstandigheden op de PC of op het netwerk. Ik heb een software bedrijf en wij hebben soms ook klanten die hele vreemde crashes hebben. Negen van de tien keer komt dit door een omstandigheid die alleen bij hun optreed en die we nog nooit eerder hebben meegemaakt. Zoals al hierboven gezegd. Het aantal scenario's is ontelbaar.
 
nee crashes zijn niet acceptabel op een productie systeem.
Daar is Beta en test voor.

Ik doe iets voor mijn werk en heb een deadline en kan dan mijn project niet openen?
nee dat kan echt niet. echt amateurs zijn het.

dus automatic update betekend dat je een ableton test versie draaid?
onacceptabel en amateuristisch.
Als je een open, extensible platform applicatie maakt (zoals DAWs, Visual Studio etc., en in een bredere context misschien zelfs een OS), die moet kunnen opereren met third party software en allerlei hardware, dan is het bijna niet te doen om op alle mogelijk (onvolkomheden in programma's van die externen) voorbereid te zijn, niet tegen acceptable kosten.

Ik zeg niet dat het "normaal" is om zo software naar buiten te brengen, ik bedoel met hier met "normaal" dat dat heel veel voorkomt, in allerlei bedrijven en takken van sport die maar iets met software ontwikkeling te maken hebben. Heeft niet zoveel met amateurisme te maken, meer met kosten en doorlooptijd. Als je iets uit den treuren door blijft testen, dan loop je het risico dat iets nooit naar buiten gaat, het is dan (binnen grenzen) acceptabel voor een bedrijf om "dan maar" te releasen en eventuele edge cases in de praktijk te vinden (dat gebeurt op alle niveaus).

Bovendien, ze zullen vast wel eea aan risico's in hun disclaimer afdichten (nooit gelezen) als in: "gebruik je deze laastste versie dan garanderen wij niet dat die bug vrij is, dus dan kan je maar beter een eerdere stabiele versie gebruiken". Zoals de poster ook aangeeft: Ableton 10 draait stabiel, dus als stabiliteit voor jou een randvoorwaarde is, kan je beter een eerdere major version gebruiken, my-2-cts, mijn mening.
 
Vergeet niet dat er miljoenen hardware combinaties mogelijk zijn met een Windows pc. Die daarnaast ook nog eens ontelbaar veel versies van het OS, de drivers, middleware, patches, etc.. hebben. Je kan dus niet eens stellen of het puur aan Ableton ligt. Het is meestal een combinatie van factoren. Elk scenario doortesten is gewoon niet te doen. Zelfs niet in een public beta. Het is dus onmogelijk om te voorkomen dat er enkelen zijn waarbij het misgaat, met name als software steeds complexer wordt. Wel lullig natuurlijk als dit bij jou gebeurd. Misschien een keer een clean install van Windows 11 op je PC?

PS. Over crashes: ook die zijn vaak te wijten aan omstandigheden op de PC of op het netwerk. Ik heb een software bedrijf en wij hebben soms ook klanten die hele vreemde crashes hebben. Negen van de tien keer komt dit door een omstandigheid die alleen bij hun optreed en die we nog nooit eerder hebben meegemaakt. Zoals al hierboven gezegd. Het aantal scenario's is ontelbaar.

Niet helemaal mee eens, als een vorige versie probleemloos loopt dan zou je als gebruiker de zekerheid moeten hebben dat een (officiele) update ook goed functioneert. Tijdens het (beta-)testen zou een bedrijf de bugs moeten vinden en op zijn minst moeten melden in de release-notes. Gebruikers kunnen dan een meer gefundeerde beslissing kunnen nemen of ze willen upgraden.

Als een versie langer in beta blijft vind ik het zelf ook wel prima, dan kun je die naast je volledige versie blijven draaien.
 
Niet helemaal mee eens, als een vorige versie probleemloos loopt dan zou je als gebruiker de zekerheid moeten hebben dat een (officiele) update ook goed functioneert. Tijdens het (beta-)testen zou een bedrijf de bugs moeten vinden en op zijn minst moeten melden in de release-notes. Gebruikers kunnen dan een meer gefundeerde beslissing kunnen nemen of ze willen upgraden.

Als een versie langer in beta blijft vind ik het zelf ook wel prima, dan kun je die naast je volledige versie blijven draaien.
Dan ga je er waarschijnlijk van uit dat alle voorgaande software die geschreven is exact gelijk blijft bij een nieuwe versie, en dat er alleen maar code aan vastgeplakt wordt met nieuwe functies, dat is niet hoe het werkt...
 
Er zijn ook DAW makers die niet deze problemen hebben.
Natuurlijk kan het zijn dat er toch een bug op productie raakt. Maar dat moet zich dan in speciale gevallen voordoen.
Of het komt omdat windows zuigt of het komt omdat Ableton zich niet focussed op windows zou ik dan denken.

Ableton zou via de automatic update alleen een 'stable' versie moeten aanbieden.
 
Back
Top