Ableton Push 3

Dan ga je er waarschijnlijk van uit dat alle voorgaande software die geschreven is exact gelijk blijft bij een nieuwe versie, en dat er alleen maar code aan vastgeplakt wordt met nieuwe functies, dat is niet hoe het werkt...

Is dat relevant voor de eindgebruiker? Die wil gewoon zekerheid dat een update vlekkeloos werkt. Als je dat niet kan garanderen als maker dan moet je het niet releasen. Ik weet dat de wereld tegenwoordig anders werkt, maar dat betekent niet dat we het hoeven te accepteren.
 
Is dat relevant voor de eindgebruiker? Die wil gewoon zekerheid dat een update vlekkeloos werkt. Als je dat niet kan garanderen als maker dan moet je het niet releasen. Ik weet dat de wereld tegenwoordig anders werkt, maar dat betekent niet dat we het hoeven te accepteren.
Dat is diezelfde gebruiker die er zo min mogelijk, en liefst niets voor updates wil betalen? Diezelfde gebruiker die vind dat alles in de wereld biologisch cradle-2-cradle geproduceerd moet worden, maar eigenlijk alleen maar de kiloknaller prijs ervoor over heeft?
 
Dat denk ik ook wel,zelfs met een update van een vst houd ik altijd mijn adem in.
Zo heeft Omnisphere met deel 2 het helemaal verknald voor me.Omni 1 liep als een zonnetje en 2 was niet vooruit te branden,alle snelheid was er uit.
En Ableton 11 krijgt nu dezelfde kuren,mischien maar eens de pc opnieuw installeren.
Kan ook wel eens helpen.
 
Ableton is historisch heel slecht op Windows, pas per v10 werd het werkbaar naar mijn ervaring.

Ik heb met Presonus studio One en Reason nog nooit een crash gehad. Reason echt sinds de early days.
 
Opzich werkt Ableton 10 hier prima op Windows 10,Maar Ableton 8 op windows 7 was onverslaanbaar,nooit een chrash gehad.
Presonus Studio nog nooit geprobeerd,maar lijkt me wel een mooie,zal eens een demo draaien.
Soms verlang ik wel eens naar de dawles dagen,MC-50 met wat kastjes zoals jv2080,wavestation,emu proteus etc.en gaan .......
Maar ik denk dat tegenwoordig de hardware ook niet helemaal bug-vrij is.
 
Ben mischien een oude rot maar voorheen was het gewoon uitpakken,aansluiten en gaan met die hap.
Een chrash of update bestond niet.
Ik dwaal te ver af,terug naar de push3 hahahaha.:okdan:
 
Is dat relevant voor de eindgebruiker? Die wil gewoon zekerheid dat een update vlekkeloos werkt. Als je dat niet kan garanderen als maker dan moet je het niet releasen. Ik weet dat de wereld tegenwoordig anders werkt, maar dat betekent niet dat we het hoeven te accepteren.
Beetje kort door de bocht als je het mij vraagt. Alles evolueert en er komt elke keer veel functionaliteit (= meer code) bij. Hier kunnen dus nieuwe problemen geïntroduceerd worden. Daarnaast is het raadzaam om enigszins bij te blijven met versie beheer, want hardware staat ook niet stil. Ik werk zelf met een iMac en dat gaat zo hard, dat ik het bijna niet meer kan (wil) bijbenen. Als je dat allemaal te lastig vind, dan zit er maar 1 ding op. Niet upgraden en zo lang mogelijk doordraaien op een werkende combinatie van DAW en OS. Persoonlijk vind ik dat het allemaal te snel moet gaan en dat zorgt natuurlijk ook voor veel problemen. Maar stellen dat Ableton dat maar allemaal moet voorkomen is mission impossible als je het mij vraagt. Dan kan je twee keer zo lang op updates wachten en dan gaan ze hopeloos achterlopen bij de concurrentie.
 
ik wil het echt graag een heel mooi product vinden maar het lukt me nog niet.

de niet-standalone snap ik nog een beetje, die draaiknop erop, mpe... allemaal leuke extraatjes maar als push2 eigenaar heb ik geen haast om te swithcen voor dat bedrag. zo essentieel is t nou ook weer niet.

De standalone zou in potentie wel heel gaaf kunnen worden als de 3th party plugins op termijn ook zullen werken... echter die prijs...
Als het bijvoorbeeld vooral over MPE gaat dan heb je voor die prijs ook een Expressive E Osmose... die vind ik echt 100x meer wow-factor hebben...
Als het gaat om het gemak van muziek on the go... voor die prijs heb je een waanzinnige laptop zonder de beperkingen van de push3.

maar mischien ben ik gewoon de doelgroep niet.
 
Ik weet dat de wereld tegenwoordig anders werkt,
De IT wereld heeft altijd anders gewerkt!
Geen software bouwer ter wereld zal verkondigen dat zijn/haar/hun software foutloos is.
En het doortesten van iedere setup combinatie van de gemiddelde DAW is letterlijk een ondoenlijke taak, zelfs als je dit door computers laat doen.

Push3 ziet er trouwens cool uit, maar gebruik geen Ableton, dus laat ook deze aan mij voorbij gaan. :peukie:
 
Alle software heeft bugs. de design keuzes uit het verleden zijn soms moeilijk omheen te werken.
De slimmere developers werken vanuit een stabielere basis en luisteren goed naar de end user.
Dus snap niet dat 'omdat' alle software bugs heeft is Ableton instabiel en is dat acceptabel.
Het is of dat windows een instabiel platform is met file locking enzo en rare updates die het systeem instabiel maken of Ableton heeft zich nooit echt op windows gefocust. beide is waar.
Anyhow het werkt voor mij dus sinds v10 wel aardig.
Maar bv Propellerhead is een veel kundiger dev team en heeft de meest stabiele audio/daw software gemaakt die ik ooit ben tegengekomen.


ik dub of ik push 2 ga halen of nog ga wachten voor ik op push 3 overga.
ze zullen ons de komende tijd op gaan geilen met nieuwe features.
En bug fixes voor de niet push gebruiker zullen denk ik laag op de lijst komen te staan.

ik denk wel dat Ableton een slimme move maakt door zich op de dawless daw crowed te focussen want veel valt er op software Daw gebied niet meer te halen.
Machine+, Akai mpc en push3 standalone ......niet mijn ding
push3 wellicht wel
 
Ik heb zelden tot nooit crashes met Ableton (op Mac) en versie 11 is zeker niet minder stabiel dan vorige versies. Maar zoals eerder genoemd, geheel bugvrije software is vrijwel onmogelijk, er is altijd wel een configuratie of uitzondering die roet in het eten gooit en het is onmogelijk die allemaal te vangen. En op Windows al helemaal, omdat zowel de soft- als hardware aan elkaar hangt van componenten van verschillende generaties/leveranciers/fabrikanten waar ook nog eens een bult legacy zooi wordt meegesleept waar je eczeem van krijgt. Dus bij stabiliteitsproblemen icm audio en deadlines zou ik eerst maar eens beginnen met die Windows PC eruit te mikken.
 
Ik werk met windows 10 en ableton 11 en ik heb nergens last van. Werkt prima hier op AMD 5950X met RME fireface ufx + aangesloten via zelfs thunderbolt. Vroeger met FL studio 2,5 tot 10 op windows had ik vaak crashes. Ableton 11 is een verademing voor mij, maar ik lees hier en begrijp dat ik geluk heb. Trouwens ...push 3 de controller is besteld. Lijkt me toch een leuk duo.. push 2 en 3 samen :D. Ben benieuwd wat de standalone upgrades worden...
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Nee, er werkt er maar 1 tegelijk. Zodra je een tweede aanzet reageert de eerste niet meer totdat je de ander weer uit hebt gezet.
 
Nee, er werkt er maar 1 tegelijk. Zodra je een tweede aanzet reageert de eerste niet meer totdat je de ander weer uit hebt gezet.
Zal wel te maken hebben met de aansturing van het display, want live zelf kan zeker meerder control surfaces naast elkaar hebben draaien. Die paar parameters van de Push 1 updaten is natuurlijk vele male simpeler (in ieder geval qua usb bandbreedte)
 
Meerdere controllers zijn idd geen probleem, maar meer dan 1 Push gaat niet. Ik zie de tweede niet eens als MIDI device oid, dus een workaround met User Mode lijkt er ook niet in te zitten.
 
Het lijkt erop dat het niet kan: https://help.ableton.com/hc/en-us/articles/209071969-Push-1-Using-two-Push-1-units-simultaneously
Zelf nog niet geprobeerd, misschien later.
hahaha mijn GAS syndroom word gelijk afgestraft .... ik ga het toch proberen :P ik heb meerder pc's... komt in het slechste geval altijd wel goed. ik gebruik trouwens PushXL van Isotonik Prediter.

Misschien is het weer een ander script... ik ga het mee maken
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik weet nog niet wat ik met mijn Push 2 ga doen. Op Marktplaats zetten heeft nu niet zoveel zin, misschien kijken of ik een keer een (in)ruildeal kan doen met iets leuks.
 
Back
Top